En fejl 0x70 på HDD - Defekt disk.

Diverse d.  18. oktober. 2006, skrevet af whiseguy
Vist: 200 gange.

whiseguy

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2006 19:49:30
Svar/Indlæg:
1/1
Davs alle.
En trist nyhed er, at på mit C drev har jeg en fejl 0x70 det betyder "defekt disk". Så nu er jeg er ved at være desperat, er det muligt, at pille skiverne ud af disken, hvis det ikke er dem der er ødelgte, og flytte dem over i en anden disk, og derfra så redde mine data?

Selve fejlen opstod, da jeg var ved at flytte rundt på nogle data, lige pludselig frøs computeren, jeg blev nødt til at tage strømmen, da jeg så startede op igen, skrev den, lige efter biosen var blevet indlæst (eller hvad der nu sker med den), at der var en disklæsningsfejl, og jeg skulle genstarte, men intet hjalp.
Det er en Hitachi Deskstar 80 GB. og den er under 3 år gammel

Håber meget at der er en der kan hjælpe mig, for alt ALT lå på mit C drev, netbank, email, dokumenter, familiebilleder og så videre.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 20:26:42
Svar/Indlæg:
2211/331
det med at pille skiverne ud,det duer absolut ikke,det bliver normalt gjort i støvfrie omgivelser,det mindste l... på skiven fører straks til total haveri,kan du ikke smide drevet over i en anden maskine med win. og prøve med et recovery program (hvis disken overhoved vil køre)

whiseguy

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2006 20:44:41
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har prøvet at sætte den til en anden, men så snart computeren har registret at der er sat en HDD til (sat til i ekstern box), så begynder disken at brokke sig, den siger 4 "bip", så kan den køre lidt igen, hvorefter de 4 "bip" kommer igen, og sådan fortsætter det, men da jeg havde et disk diagnostiseringsprogram til at kigge på den, kunne den læse nogle sektorer, så bippede den, og læste nogle flere sektorer, kan det betyde at jeg måske, hvis jeg er heldig, kan komme til at redde indholdet???

Og lige en lille bemærkning, når jeg kun har sat strøm til HDD-boxen, kører disken meget fint, men når USB-stikket kommer i, og den begynder at læse, så bipper den, men den kan godt køre.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2006 22:13:02
Svar/Indlæg:
4657/53
hvis du er heldig .kan du måske rede noget af det fra dos.
ontrack laver noget software der kan lidt af hvert.
http://www.ontrack.com/

ellers skal du finde en disk der er 100% ens med den du har.
og så skifte printpladen. hvis det mekaniske virker.