Billede på TV

Media Center d.  19. oktober. 2006, skrevet af det.dean
Vist: 602 gange.

det.dean

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 10:53:11
Svar/Indlæg:
14/9
Hej..

Jeg har et træls problem.. Jeg har lige bygget en ny HTPC med et ASUS EN7600GT/HTDI grafikkort (http://www.edbpriser.dk/Produc... ).. I kortet er der HDMI udgang, og det er der også i mit TV, et 32" LCD tv fra Medion (MD20099).. Det ser så bare total dårligt ud, og jeg kan bare ikke få det til at se ordentlig ud.. Billede passer ikke, det er for stort, og opløsningen går det helt ulæseligt.. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?? Når jeg kører det over VGA ser det nydeligt ud, men det er bare meningen at jeg skal bruge VGA stikket til noget andet..

Har pt. Windows XP med sp2 installeret.. VIl det hjælpe at få fat på MCE??

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2006 12:22:31
Svar/Indlæg:
511/123
Der er ikke nogen forskel på om du kører MCE. Har du prøvet at ændre opløsningen for skærmen på PC'en? Og hvordan er det sat op? Kører du med en anden skærm samtidig i clone mode, eller er det den eneste skærm der er sat til?

det.dean

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 14:37:10
Svar/Indlæg:
14/9
Ja, jeg har prøvet at ændre det, men det bliver ikke bedre.. Har prøvet at gøre clone, men jeg har også prøvet kun at have den gennem HDMI, men så siger den at den stadig er clone..

Når jeg har sat TV'et til kalder den det bare et TFT-skræm, men når jeg sætter min "almindelige" computer skræm til kommer den med dens navn osv.. Så det er lidt somom jeg mangler nogle driver til mit TV.. Men hvor finder man sådan noget?? Jeg kan nemlig ikke fiide det..

det.dean

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2006 20:47:34
Svar/Indlæg:
14/9
Har fundet ud af det nu.. Den stod på overscan, og da jeg tog det af så det perfekt ud.. Har en smuk billede nu.. Men ellers tak for hjælpen..