Problem: Låst BIOS

Overclocking d.  19. oktober. 2006, skrevet af Linemann
Vist: 731 gange.

Linemann

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 11:20:22
Svar/Indlæg:
0/1
Overclocking har aldrig været mit område, og derfor har jeg brug for jeres hjælp. Mit bios er låst således, at jeg ikke kan overclocke min P4 Northwood 3.0 GHz og mine ram. Det har aldrig været et problem for mig før, da computeren stadigvæk kunne følge med de nyere spil, men det er ikke situationen længere.

Mit mainboard er et MSI ms-7048, og jeg har ikke kunne snuse mig frem til noget. Jeg ville meget gerne, at der var en der kunne hjælpe mig med at få låst det op, men også at i ville hjælpe mig med forsvarligt at oc min processor, da jeg ingen erfarring har med dette emne.

Mvh. Søren

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 13:09:50
Svar/Indlæg:
541/48
Aller først:
http://hwt.dk/test_show.asp?id...
Læs det.

Næste. din BIOS skal sikkert flashes til en anden:
Det kan jeg ikke hjælpe med da jeg ikke har forstand på det.
men måske ham her gutten hjælpe:
www.bios-flash.dk
Kan se at i skrivende stund er siden nede.

Hamstren

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 13:17:41
Svar/Indlæg:
541/48
Du må også gerne lige udfylde din profil ;)

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2006 18:57:36
Svar/Indlæg:
1248/70
ja men velkommen til forummet da - :)

Det bundkort har (formentlig) siddet i en Medion PC og er sikkert et bundkort der er fremstillet specielt til disse PC'ere.

Der er nok ingen OC-mulighed i den nuværende bios, så du må så prøve at finde et tilsvarende på MSI's hjemmeside og så flashe den i det bundkort, så er der helt sikkert OC-muligheder.

Problemet ligger i at finde det korrekte bundkort (og tilhørende biosversion) og det kan være meget svært og derefter vil der også være en risiko for at dit bundkort efter flash vil være "dødt" hvis det ikke er præsis det samme.

Prøv at søge på nettet om andre som har/har haft samme problem som dig

det som jeg har kunnet hjælpe med er, at bundkortet er med Intels 865PE chipset og hedder MD 8088 v 1.x M-ATX, altså et mini-bundkort (mini ATX) men det er ikke et kort som jeg har kunnet finde på MSI's hp, desværre, men prøv selv at "google" lidt videre.

------CB