nVidia CPU på vej?

Litteratur d.  19. oktober. 2006, skrevet af Kim Leo
Vist: 652 gange.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
19-10-2006 16:58:40
Svar/Indlæg:
772/50
Kommentar til nyhed på: http://www.hardware-test.dk/ne...
red_martians

Moderator
Tilføjet:
20-10-2006 14:44:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
Tjaaa... Via har jo heller ikke deres egne fabrikker, og får for det meste produceret deres processorere, chipsæts og grafikchips hos TSMC.
Men måske nVidia opkøber SiS, der er ejer af UMC-fabrikken... :p :p
UMC mister jo garanteret deres produktion af ATi-chips det kommende år, så måske er SiS rigtig spændende for tiden :p

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 15:18:17
Svar/Indlæg:
3532/303
det er da så bestemt interessant, det er helt sikkert :) Og god weekend, yipiii

OEA

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2006 16:24:51
Svar/Indlæg:
1711/30
# IMO det lyder spændene og det er da en oplagt mulighed som i også nævner , og det ville også være godt for os forbrugere , da jo flere produenter jo mere konkurrence og det giver i sidste ende bedre priser. I

NTEL / AMD & ATI / Nvidia.

overstående ville da være spændene men der skal meget til mht til en helt ny cpu fra starten af , men vi er jo i 2006 hvor meget kan lade sig gøre inden for IT.

Men vi må vente og se tiden an

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 18:02:47
Svar/Indlæg:
2267/261
Og hvis nogen har ressourcerne til det, så er det Nvidia ;)

med alle de gode grafikkort de har lavet, hvofor skulle de så ikke kunne lave en monster cpu med lavt strømforbrug + de kan optimere til deres egne chipset, hvilket vil gøre dem extremt fremme i skoene, hvad angår deres chipset/cpuerne

Det kræver bare, at de går helhjertet ind i det :)¨

Mange håb herfra, da jeg ikke gider intel sådan rigtig, og amd er bagefter med ydelse for tiden :l

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
20-10-2006 20:57:37
Svar/Indlæg:
567/2
Wow. Det tror jeg næppe de tør prøve. Det de bør gøre er enten at alliere sig med Intel eller fortsætte som nu. Tror ihvertfald det er vigtigt ikke at gøre sig uvenner med Intel - det kan der ske store ting ved for reses vedkommende pt, eftersom de ikke rigtig kan være venner med AMD efter overtagelsen af ATi.
Jeg tror ikke NV kan holde til at stå helt alene. Er ret sikker på at grunden til alt dette netop er at de vil være bedre til at arbejde med Intel, da det for det første er den hurtigtste platform lige pt, og samtidig er en rigtig stærk allieret.

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2006 14:17:54
Svar/Indlæg:
1814/48
Hvorfor kan Nvidia ikke være venner med AMD efter ATI bliver opkøbt? AMD har ofte været fremme med at de ønsker at Nvidia fortsætter med at lave chipsets til deres processorer, da det givger forbrugerne flere muligheder og innovation indenfor chipset branchen.

At ATI og AMD bliver et gør dem altså ikke til Intel!

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-10-2006 14:32:46
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg tror overhovedet ikke på, at nVidia vil vove sig ind på CPU-markedet..
Med mindre de selvfølgelig de har en eller anden innovativ ide, med nogle Co-Processing Units, der enten skal støtte op omkring deres grafikchips, eller AMD's Torrenza platform :P

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
21-10-2006 16:01:15
Svar/Indlæg:
567/2
#6 det er delvist rigtigt. Men de kan netop ikke være helt så tætte som de nok har været. Og nej, det gør dem ikke til en ny intel, men går NV først over til at lave cpuer tror jeg ikke de vil kunne satse på chipsets til både sig selv, amd og Intel. min ide om det er at de her folk er hyret for at få mere styr på deres intel-platform.
At starte processorudvikling ville som jeg ser det være at sætte alt på et bræt - og jeg tror ikke de kan holde til det.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2006 13:16:11
Svar/Indlæg:
772/50
#8 det gør via jo, altså laver både til dem selv AMD og Intel, nu får vi se, men når man ser på hvor meget regnekraft der er i nVidia's og ATI's grafikkort så gad jeg godt se dem lave en CPU :D...deres ide er nok at ta et 7900 grafikkort smide en PCI-e sokkel på og så køre det :P