core2duo og speedfan

Luftkøling d.  19. oktober. 2006, skrevet af Narkona
Vist: 522 gange.

Narkona

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 19:11:58
Svar/Indlæg:
0/1

mit grafikkort's køler irriterede mig, nu har jeg skiftet det til zalman. nu siger det intet, men min stock cpu køler til en core2duo har en irriterende lyd.
jeg har opnået det acceptable lydniveau vha speedfan. men ønsker også at teste at speedfan automatisk justerer hastigheden op såfremt min pc er presset og mere køling er påkrævet.

jeg har hentet burnmax, men ønsker ik at risikere noget, så vil lige tjekke her på eksperten først.
slukker min cpu? bare hvis den overopheder?
er der nogen risiko? noget program som er bedre end speedfan?

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 20:19:26
Svar/Indlæg:
541/48
ja man må da gå ud fra at cpuen slukker før den brænder sammen, men det er heller ikke godt :l

Prøv med Prime95 og se hvad der sker. Mit forslag

Hamstren

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2006 20:20:44
Svar/Indlæg:
3943/44
70-80 grader vil i hvert fald ikke slå den ihjel, men det er ikke sundt i længden.

Jeg vil anbefale at du bliver under 60 grader hvis det er til daglig brug. Selv under benchmarch og ligende lader jeg sjældent min cpu komme ret meget over 60 grader.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 02:30:18
Svar/Indlæg:
765/82
du skal ikke være bange for den, far selv lavet det samme på en jeg byggede for en kamerat.

C2D 6600 og speedfan.
læs først din temp ved 100%.
configure!!
under temperatures: sæt din cpu [Desired] temp lidt over hvad den normalt ligger på uden det vilde belastning (fx 40grader) og fra vælg så den cpu fan fra ved alle andre temp måler, så er den kun tilknyttet CPU!!

så gå ind under speeds... vælg din cpu fan... sæt [minimum value] til fx 50-60% og [maximum value] til 100% og ving af ved [automatically variated]

under options SKAL!!!! der være flueben ved [set fans to 100_ on program exit]

i speedfan hoved menu vælger du så automatic fan speed.... der går lidt inden den regulere!! hvis du vil se om den selv sætter hastigheden op igen, så kør fx. Super PI med en 4/8M! eller sæt winrar til at pakke en dvd film eller lignende...

tip.. de forslag til test ovenfor kan du jo altid lukke lige så snart du vil hvis den bliver for varm..

Så du klar