Vista Spørgmål

Software d.  19. oktober. 2006, skrevet af tom_ta
Vist: 271 gange.

tom_ta
 
Overclocker
Tilføjet:
19-10-2006 22:45:41
Svar/Indlæg:
12/3

jeg har ikke kunne finde svar på mine spørgsmål andetssted så spørger lige..

jeg har læst et eller andet om at man skal have en Vista Ultimate edition for at få fuld udnyttelse af sine spil og DX10. Vil det så sige at den billige Home edition slet ikke er god nok hvis man spiller en del??

nogen der ved noget om priserne på de forskellige versioner af vista??

ellers mange tak 😉

LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 01:14:09
Svar/Indlæg:
1129/113
Der skulle være en del funktioner, som er deaktiverede hvis man ikke har Ultimate, men om der er nogle funktioner til spil og DirectX der bliver deaktiveret, ved jeg intet om, desværre.



finger
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 12:45:20
Svar/Indlæg:
571/106
Det eneste jeg ved om forskellen melem de 2 produkter er at
Mediacenter og den fede 3D bling bling GUI kun er med i Ultimate, ikke i home.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-10-2006 13:53:09
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du vil bruge alle funktioner i Vista, skal du have fat i Business/Ultimate Edition, MEN, der er en lille krølle på de 2 versioner:

Du skal købe Software Assurance for at få mulighed for at købe de 2 versioner. De er nemlig forbeholdt virksomheder.

Til gengæld sikrer Software Assurance, at du automatisk vil få tilbudt de opgraderinger som kommer hen af vejen.

Priserne på Vista svinger, alt efter hvad du køber:

Der er 6 forskellige versioner at vælge imellem, alle på forskellige licensbetingelser, så det svar bliver nok: Det afhænger af....

Det forlyder, at Ultimate Ed. i Retail pris ligger omkring 2700 dkr, men virksomheder køber kun meget sjældent retail versioner...og så er der hele balladen omkring Software Assurance...og hvem ved hvor meget du så skal lægge oveni?