Grafikkort bro problemer.

Grafikkort d.  20. oktober. 2006, skrevet af cadusmorhua
Vist: 290 gange.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2006 13:12:51
Svar/Indlæg:
38/18
Jeg har i et stykke tid kørt med 2 grafikkort ASUS GT EN6600 HDTV 256 med SLI på mit A8N SLI DeLuxe bundkort.
Nu kan jeg ikke installere begge kort, og derfor selvfølgelig ikke køre med SLI.
Først troede jeg at det ene kort var brændt af, men jeg har prøvet begge kort hver for sig, og de virker. Dernæst har jeg prøvet begge slots af på bundkortet, og de virker også godt nok hver for sig.
Jeg har prøvet, at geninstallere driver både den helt nye, og også den gamle der fulgte med det sidste kort jeg købte.
Jeg har prøvet, at vende indstikskortet fra single til dual og tilbage igen med flere kombinationer, lige lidt hjælper det.
Sidst har jeg formateret i et forfængeligt håb om at det måske kunne være styrprogrammet der konfliktede med et eller andet.
Jeg kan ikke se noget på indstikskortet, men jeg syntes selv det blev sat lidt akavet ind første gang jeg vendte det, på trods af det har det faktisk kørt et par måneder helt upåklageligt.
Jeg har overvejet at investere i en PCI bridge, eller hvad det nu hedder, men jeg syntes faktisk den er lidt dyr, derudover vil det være ærgerligt, at investere i noget der måske alligevel ikke hjælper på mit problem.

cadus

red_martians

Moderator
Tilføjet:
20-10-2006 14:17:31
Svar/Indlæg:
7881/1165
PCI-bridge... ???
Mener du den der forbinder de to grafikkort. Den burde værre ligegyldig... Hvis ikke du mener den, kan du jo evt. prøve at tage den af og starte op, så burde den stadig fungere som SLi.
Har du husket at aktivere SLi i driveren?

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2006 16:00:19
Svar/Indlæg:
38/18
Ja jeg har prøvet at slå SLI til.
Men da systemet kun registrerer et kort er der selvsagt ikke mulighed for, at slå SLI til i driveren.
Mit system fortæller mig altså, at jeg kun har eet kort.
Ok ikke korrekt betegnelse, men jeg har set man kan broforbinde grafikkortene uden om bundkortet med en gadget af en art, du må pardon jeg ikke lige kender det rigtige navn på dimsen :00.
Jeg sidder altså med en maskine der kun kører med et kort virtuelt, men der sidder to kort indenbords der begge fungerer som de skal.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
20-10-2006 18:58:10
Svar/Indlæg:
38/18
Har jeg lagt dette spørgsmål ind i en forkert streng.
Det er måske mere bundkortet problemet går på?