AGEIA PhysX - Kan det bruges til noget, eller

Grafikkort d.  21. oktober. 2006, skrevet af Jannik_hn
Vist: 305 gange.

Jannik_hn
 
Overclocker
Tilføjet:
21-10-2006 20:33:43
Svar/Indlæg:
0/1
Spørgsmålet lyder på om der et realt grundlag for at købe et PhysX kort, hvor mange spil understøtter det nu? Og kommer der flere i fremtiden?

Hvad med Battlefield 2/BF2142 og Half-life2 understøtter de PhysX?


Ps. kan det virke sammen med et SLI system?

aigh!
 
Overclocker
Tilføjet:
21-10-2006 22:05:07
Svar/Indlæg:
529/97
Ja, det kan godt virke med et SLI system.
Nej, så vidt jeg ved understøtter det ikke BF2 eller HF2...spørg mig ikk om BF2142, men tvivler



Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2006 23:27:16
Svar/Indlæg:
1814/48
Med hensyn til at det kan bruges til noget er jeg i tvivl, om ikke andet bør du vente til der kommer en PCI Express model, da den skulle være en tand mere fremtidssikret. Hvis PhysX bliver stort bliver det ikke med deres nuværende kort.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-10-2006 00:15:13
Svar/Indlæg:
15982/637
Ved det ikke... det lød meget hipt da det kom ud og mange var begejstret for det... men det er som om det dødede hen og ingen tog nærmere notits af det.



overklokker
 
Overclocker
Tilføjet:
22-10-2006 00:32:19
Svar/Indlæg:
36/5
#1:
Mine "2 cent" siger : lad være med at investere idet ..... både ATi og nVidia har forskellige koncepter undervejs. hér ser du nVidia (to 7950GX2 .. tror jeg) og INGEN "PPU": http://www.youtube.com/watch?v...
pænt imponende, ikke sandt? Mere end Ageia demo'erne vil jeg sige.
det er ingen hemmelighed, at du vælger Ageia på bekostning af FPS da der kommer et ekstra led -> CPU-PPU-CPU-GFX, istedet for bare CPU-GFX, som ét argument. Et andet er, at jeg vil æde min gamle hat på, at hvis ikke Ageia PhysX dør ud bliver de opkøbt.
Iflg. den mindre lækage hos ASUS har nVidia(og ATi?) enten deres eget dedikerede PPU-kort på bedding, eller også planglægger de en metode til mere struktureret brug af et tredie/femte GFX som PPU, men sikkert direkte linket ligesom en SLI-bro. Og vel at mærke har både nVidia/ATi Havok, som allerede ER godt placeret, under sig.

edit: Ageia's "officielle" liste http://ageia.com/physx/titles....