#3:
jeg kan se at rad1/ block1/2 måske ikke er optimalt, men p3/rad2 burde da være "ligeglad"? p3 fører jo vandet direkte tilbage til sig selv, efter en tur forbi rad2.
#4:
Hvordan i al verden skulle vandet komme til en stilstand? p(1/2/3) står for Pumpe ... med en pumpe lige efter hver block skulle der vel næppe være noget der står stille?. Og faktisk har jeg tidligere fået anbefalet ikke at bruge y-splittere og fordeling som det link du sendte, da flowet på ingen måde vil være forudsigeligt, og netop risikerer (relativ) stilstand. Maksimalt kunne jeg y-splitte efter rad1, og føre direkte til block1/2 istedet for manifold-princippet.
Det blev en 'manifold' i dette eksempel da det er nemmere end at lave et 'bund reservoir', men dét er også en evt. mulighed.
p1/p2 er helt bevidst ikke i serie, da der ikke er nogen grund til at block2 skal have varmen fra block1 ... block1/2 = 2 gfx.
Og hvad mener du med "til et andet formål"? En vandkølings-radiator har vel sådan ca. ret præcist ét formål = aflede varmen fra vandet. chipset/hd er passivt kølet.
#5: hvordan vil du lave et loop der ikke "trykker" ind i reservoiret. De fleste reservoirs 'trykker' oven i købet mere direkte end som på tegningen, der er nogenlunde 'målfast' hvad angår ind/ud, altså at pumpens tryk-side leder til midt/toppen af reservoir, og suge-siden tager fra bunden af reservoir, let hjulpet af tyngdekraft et.c