XP finder ikke mit lydkort

Bundkort / CPU d.  22. oktober. 2006, skrevet af ~ashes~
Vist: 688 gange.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 09:56:27
Svar/Indlæg:
828/108
Hey folkens, lidt hjælp her ville være rart :)

Jeg har lige geninstalleret XP pro, og har nu ingen lydpå pc'en. Bundkortet, et P5WDG2-WS, har onboard lyd så har derfor installeret medfølgende lyddriver og der har altid virket. - Det kom der imidlertid ingen lyd ud af, jeg får fejlen:

Bad DirectSound Driver: Please install proper drivers or select another device in configuration. Error code: 88780078

Alle steder jeg kan læse om denne fejl bliver man rådet til at afinstallere nuværende lyddriver og geninstallere driveren. - Det vil jeg da også gerne, men det er ikke muligt da der under enhedshåndteringen ikke findes noget desideret lydkort, kun flg:

- Enheder til lyd, video og spil:
- Codecs til lydenheder
- Codecs til videoenhede
- Drivere til ældre lydenheder
- Mediestyringsenheder
- nVidia WDM A/V Crossbar
- nVidia WDM Video Capture (universal)
- Ældre videocaptureenheder

- Så altså ikke noget RealTek lydkort der...

Hvordan kommer jeg videre herfra ??

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 10:22:43
Svar/Indlæg:
2211/331
Har du prøvet at hente ac97 lydkort driveren,har stødt ind i det prbl. før,og jeg måtte henteforskellige versioner af ac97 før det virkede,se : http://www.google.dk/search?hl... der er der flere med samme problem

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 11:05:42
Svar/Indlæg:
828/108

Problemet er at XP slet ikke finder mit lydkort overhovedet... Trods det lige inden denne nye XP installation virkede fortrinligt.

Uanset hvilken driver jeg installerer er det nytteløst uden selve lydkortet forefindes så det kan tildeles en driver.

Alt er som det skal være i BIOS, det jeg skal finde ud af er hvordan jeg får XP til at detektere mit lydkort.

Et kæmpe irritationsmoment jeg har gang i her x( :00

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 11:58:39
Svar/Indlæg:
5410/123
Er der nogle ! i enhedshåndtering?

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 13:41:38
Svar/Indlæg:
828/108
Alt der er i enhedshåndtering kan ses i min første post.

Intet desideret lydkort nej.

:(

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 14:18:29
Svar/Indlæg:
5410/123
#4 Som jeg skrev i #3: " Er der nogle ! i enhedshåndtering? "

Du ved, de der små gule ! (udråbstegn) ;)

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 14:43:32
Svar/Indlæg:
828/108
Ahh, nej... alt der er der ser fint ud...

Det eneste i enhedshåndtering der har et ! er en netværkscontroller, som svarer til det trådløse netkort jeg endnu ikke har installeret driveren til.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2006 17:32:29
Svar/Indlæg:
2211/331
her du prøvet guiden "tilføj hardware"

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 20:04:26
Svar/Indlæg:
828/108
Jep alt det var forsøgt, problemet er nu løst, ved tredje installation af en tredje windows lykkedes det. Dog midt i installationen af lydkortet som XP selv nåede at detektere kom der en fejlmelding at der ikke var noget kort i "hardware tree", ganske som mit problem hidtil havde været. Installationen gennemførtes dog, men uden lyd efterfølgende. Efter genstart detekterede XP igen lydkortet og jeg refererede manuelt til folderen hvor driveren netop var installeret, og siden har det virket. Men det tyder på jeg skal have en smule problemer ved kommende installationer af XP... Og jeg gider ikke til at købe nyt når jeg snart skal skifte hele systemet når der kommer Quadro :)

Tak, skal der alligevel falde til de der hjalp, og skulle nogen have en idé til hvordan jeg undgår det fremover håber jeg selvfølgelig man smider det her :)