Internet adgang med en acer travelmate

Diverse d.  22. oktober. 2006, skrevet af Nkpso
Vist: 262 gange.

Nkpso

Superbruger
Tilføjet:
22-10-2006 18:52:55
Svar/Indlæg:
4/3
Jeg har i de sidste mange timer forsøgt at få en acer travelmate 2300 på nettet. Først i et trådløst netværk i et adsl hjem og senere hos mig selv vha. af kabel i vores flatrate netværk. I første omgang, kom den med en meddelelse om at der var begrænset netværksadgang, skriver man så nogle ip-adresser ind, forsvinder denne meddelelse, men der er stadig ingen netadgang. Forsøger man at gå ind på en side popper "opret forbindelse/forbliv offline" dialogboksen op. I ADSL hjemmet kom jeg frem til den konklusion at det var pga. af mangel på dynamiske ip-adresser, men synes den mulighed blevet udelukket hjemme hos mig selv!

Men står lidt på bar grund mht. hvad jeg skal forsøge mig med nu, tror ikke en deaktivering/geninstallering af netværkshardware vil gøre en forskel længere?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
23-10-2006 07:55:12
Svar/Indlæg:
4033/364
1) den router du forbinder til, er det din egen eller den fra FlatratE? (lyder lidt som om din router ikke er på nettet, ergo tjeck lige om den får et Ipnr fra WAn siden i admin menuen)

2) du har formodentlig en DHCP tilsluttet, så du skal slå automatisk IP og DNs til..