OC af AMD X2 4200+

Overclocking d.  23. oktober. 2006, skrevet af TBreak,Guines
Vist: 406 gange.

TBreak,Guines

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2006 11:25:20
Svar/Indlæg:
2/2
Hey

Ja jeg er helt ny på det her område, jeg har læst et oar artikler om oc, men de er forholdsvid at ældre dato (1 år gamle) er der nogle nyere artikler hvor der er blevet testet på dual core. Jeg kan læse i den ene artikel bliver der brugt forholdsvis mange programmer. Hvor i den anden bliver der brugt næsten ingen. Hvad er mest normalt ?

Håber i kan hjælpe :)

Thomas

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2006 11:30:22
Svar/Indlæg:
3532/303
Det mest normale er at bruge bios. Det er den man kommer ind i under opstarten af computeren via delete, f1, f12 eller noget i den stil.
Den mest gængse metode er ved at slække ram timings og så øge HTT for AMD systemer og FSB for intel. Sørg for at holde øje med temperaturen og tjek stabiliteten når du tror det bliver relevant...

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2006 20:17:28
Svar/Indlæg:
765/82
for ikke at oc flere ting af gangen ville jeg sænke hastigheden på rammene først (= laver ram multiplyer), så behøves man ikke og tænke på om det er ens ram der gør systemet ystabil hvis/når det kommer!!! der efter sænke HT multiplyer så man holder sig sæ tæt til 1000mhz på den eller lidt laver.. hvis du har mulighed for at sætte hastigheden mellem nord og sydbro så hold den i nærheden af standart hastigheder (regner med 1000mhz) når den er fikset så lås pci/agp porte (100/33 mener jeg). så er du klar til at oc.

hæv fsb/htt hastigheden lidt fra de 200mhz standart til lidt over, og kør så noget stabilitet test og hold øje med temperatur på cpu..... (brug evt. core temp, everest, eller lignende).

når du mener du er nået til et rimelig oc og TROR det burde være stabilt så køre en gang prime95 efterfuldt af en gang spil (bf2 eller lignende nyer spil) hvis den ikke laver fejl eller anden sjovt er den stabil.. så kan du nøjes med det eller prøve at gå vider med mere oc...

når du når til et sted hvor den bliver ustabil eller ikke kan komme højer kan du prøve at give den mere vcore.. men pas på ikke at give den for meget, det giver også mere varme...

HOLD ØJE MED VARMEN..... (vil anbefale softwareren: core temp.. er meget simpelt at bruge, det logger også dine temps, den viser en temp for hver kerne i din cpu, smart ikk.... så hvis den går ned pga ustabilitet eller lignende så kan du efter følgende gå ind i et dokument og se sidste temp, inden den gik ned...)

TBreak,Guines

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2006 00:20:15
Svar/Indlæg:
2/2
Takker...

Du snakker om programmet core temp? Er det noget bestemt ? jeg har det der hed PC Probe 2 1.0 hvor jeg kan tjekke varmen på min cpu (dog kun 1 temp) og ram, og hvad vcore ligger på, og de forskellige fans speed. Er det nok eller er der et mere nyt?

Og hvilken artikel vil være den nemmest ?
http://www.overclocking.dk/tes...
http://newz.dk/articles/view/1...

(de 2 jeg har indtil videre)

Just

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2006 06:07:30
Svar/Indlæg:
576/64
Hent Core Temp 0.93 her:

http://www.thecoolest.zerobrai...