Er min hdd gået død?

Diverse d.  23. oktober. 2006, skrevet af RaZoR19
Vist: 187 gange.

RaZoR19

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2006 22:49:40
Svar/Indlæg:
4/2
hej

jeg behøver jeg hjælp hurtigt.

jeg har følgende hdds i min com

Hdd 1: WD 320 Gb ide (delt i en partion på 30 Gb med window og så resten til lager, der ligger ca 170 Gb data på)

Hdd 2: 120 Gb ide maxtor usb (65 Gb ledig)

Hdd 3: 120 Gb ide samsung (35 Gb ledig)

Hdd 4: 40 Gb seagate (22 Gb ledig)

mit problem ligger i at jeg ville formatere min com da den ikke kørte så godt. så jeg tager Hdd 2 og 3 fra og smider min

windows cd i og genstarter. da jeg kommer ind til hvor at jeg skal vægle hvor at jeg vil indstallere window kan jeg kun se en

upartioneret(staveplade) disk på ca 130 Gb.

jeg afslutter så på F3 og computeren genstarter. jeg fjerner nu windows cd'en og opdager nu at computeren ikke kan boote, den

kommer kun til hvor at der er en streg der står og blinker. F**k tænker jeg så og slukker computeren. tager hdd 1 fra og

sætter hdd 4 i (der er i forvejen installeret windows på den, da jeg skiftede den ud med hdd 1 pga pladsmangel) efter jeg

havde sat hhd 4 i startede computeren fint... godt tænker jeg.

slukker computeren igen og sætter hdd 1 i som slave. og starter men igen vil computeren ikke boote og kommer kun til den

streg der står og blinker. så genstarter jeg computeren og prøver at gå ind i bios, men det kan jeg heller ikke. så står

computeren og "tænker" lidt og så kommer der en meddelse frem hvor at der står at der er fundet et S.M.A.R.T (eller hvad det

nu hedder) frem og jeg skal tage backup... jeg kan så vælge om jeg vil trykke F1 for at fortsætte eller om jeg vil trykke F2

for at gå ind i bios, men lige meget hvad jeg trykker på sker der ingenting.

jeg slukker computeren og tager hdd 1 fra igen og starter igen. jeg tager så at sætter hdd i min usb boks og tilslutter den.

i denne computer kan jeg se en på 0 (nul) byte og klikker jeg på den spørger den om jeg vil formatere den. i

Computeradministrationen kan jeg se en disk på 128 Gb der Aktiv og i orden og der er 100 % fri plads på den. jeg kan også se

en IKKE-ALLOKOERET disk på 170 Gb.

så jeg tænkte at hvis nu at jeg kunne komme ind til data'erne

kunne jeg flytte så meget som mugligt over på de andre diske og måske brænde ´noget ud på de 4 DVD+Rw diske jeg har og så

prøve at formatere hdd 1, for at se om den kommer til at virke igen.

Hvordan få jeg mine data'er tilbage uden at den skal sendes et eller andet sted hen og uden at det kommer til at koste

noget...

bare jeg får mine data'er tilbage, så at jeg kan sende disken til RMA hos shg.

HJÆLP

steen

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2006 23:03:47
Svar/Indlæg:
2870/65
WOW f.... hvor har du rodet rundt i tingene... :e

Din beskrivelse er lige så rodet.

OK, lad os tage den fra starten:

Kan se at din hdd 4 virker. Godt, i med svinet og kør den op. Sikre dig at alt virker som det skal. Hvis ikke du har SP2 på, så sørg for at der kommer det.

Når SP2 er på, skulle du kunne se diske større end 127 GB. Så er det på plads.

Så sætter du en disk i ad gangen. Går ind i BIOS og sikrer dig at den stadig booter fra hdd4 (som stadig virker). Nu skulle du kunne se data på den disk du har tilføjet. Hvis ikke, skal du sikre dig, at den har et drevbogstav. Så skulle du kunne se dine data.

Tilføj en hdd ad gangen, indtil alle er på plads og du kan se data. Hvis du får sort skærm, skal du sikre dig at diskene er jumpet rigtigt (med mindre det er sata diske).

Igen, hvis du ikke ser data, skal du sikre dig at alle diske/partitioner har drev-bogstaver.

Er der en disk der fejler (efter jumpere og drev-bogstaver er på plads), skal du få fat i GetDataback. Det vil kunne hjælpe dig med at få dine data tilbage...som regelen.

RaZoR19

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2006 23:07:03
Svar/Indlæg:
4/2
okay... har prøvet det som du skriver... den eneste disk der fejler er hdd 1... men prøver lige GetDataback. og så vender jeg tilbage...

RaZoR19

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2006 23:16:54
Svar/Indlæg:
4/2
vender lige tilbage i morgen...