Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2006 15:15:28
Svar/Indlæg:
125/39
Jeg har det ret svært ved at få nview til at spille på min maskine.
Sagen er den at jeg har en HTPC, med et MSI GF6200TC, som via hhv. AGP/DVI er forbundet til 2 skærme.
Den primære skærm er mit 32'' LCD TV som er forbundet med et VGA kabel fra grafikkortet og til skærmen. Den sekundære skærm er en 15'' LG Touchscreen som er tilkoblet DVI (dog med DVI->VGA kabel).
Problemet er som følger.
Min primære skærm (32'' Samsung) kører 1360x768, altså en widescreen opløsning.
Min sekundære skærm (15'' LG touch) kører 1024*768, altså en 4:3 opløsning.
Hvis jeg opsætter nview til "klon", kan den sekundære skærm godt vise et billede, men den mangler 336 pixels i højre side - hvilket udover at give et mangelfuldt billede, fucker kalibreringen totalt op og touchskærmens funktion er ubrugelig.
Jeg har desuden prøvet at sætte den sekundære skærm som primær og derved bytte rundt, men så vil min 32'' Samsung ikke overskride opløsningen på de 1024*768.
Eneste måde jeg succesfuldt har fået den til at vise 2 korrekt opløsninger, er med Dual-view - og der bliver billedet vist korrekt på den primære skærm. Problemet ligger så heri at den sekundære skærm ikke viser det samme, og er derfor bare en blank baggrund.
Jeg har umiddelbart ikke kunne finde noget som kan "mirror" dette billede over i 4:3 format
Jeg har prøvet tv-tool, ultramon af hjælpeprogrammer, men kan ikke få noget af det til at spille.
Jeg vil under ingen omstændigheder køre den primære skærm (som viser tv-billeder) i 1024*768 - så at "nøjes" med dette er ingen mulighed.
Forslag modtages med kyshånd.