Geninstallation af XP på Acer PC?

Software d.  25. oktober. 2006, skrevet af Stensgaard
Vist: 285 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 01:37:26
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg har fået mig en lidt ældre Acer PC, med medfølgende Windows XP pro dk licens (klistermærke på siden).
Jeg ville så geninstallere denne Windows, men da jeg ikke har cd'en til computeren, har jeg bare brugt min egen originale xp pro dk cd, og så bare brugt nøglen på klistermærket i stedet for det, der hører til cd'en. Det virkede også fint under installationen, men da jeg så skal til at aktivere Windows, siger den, at produktnøglen ikke er rigtig :(

Er problemet her, at jeg ikke har brugt en Windows XP cd fra Acer (der står også Acer på klistermærket)? Eller kan problemet være, at jeg har brugt en forholdsvis ny cd med SP2 integreret, og at nøglen er beregnet til en ældre version? Eller er det noget tredje, der er problemet? ?:(

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 01:53:51
Svar/Indlæg:
242/25
Prblemmet tror jeg er at du ikke aktivere windows 2 gange med en cd key, det behøver du heller ikke, du skriver at det virker fint nok under installationen af windows, så nå du når til det step hvor den spørger om du vil aktivere windows, siger du nej ikke på nuværende tidspunkt eller noget der ligner, så burede der ikke være nogle problemmer :p :p

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 07:47:31
Svar/Indlæg:
2620/327
#1 Man plejer altid at kunne aktivere tre gange, før man skal til at ringe til Microsoft. Og når det er det, der er problemet, plejer den at sige, at den er blevet aktiveret det antal gange, den må.

I dette tilfælde får jeg at vide, at nøglen er forkert.

mgz

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 08:56:44
Svar/Indlæg:
19/4
Mener også det er mere end 2 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 11:20:22
Svar/Indlæg:
2620/327
Nå, nu har jeg endelig fået lortet aktiveret, efter en masse telefon-bøvl...

ÅH, hvor jeg dog hader at være lovlydig bruger af Windows. Hver gang, jeg har haft problemer med at aktivere Windows, er jeg ét skridt tættere på at bruge piratkopier x( :00

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 14:10:06
Svar/Indlæg:
171/9
->#0 Jeg kender alt til det tlf.-bøvl. Har vel efter hånden prøvet det et halvt hundrede gange.
Måske det har noget at gøre med at std.-installationen på bærbar'en er en OEM-version af windows, denne suporteres ikke af MS men af pc-producenten. Derfor også den medfølgende "resque-disk".

Hvis en ny WinXP-installation registreres samtidig med aktiveringen, vil man altid kunne aktivere denne produktnøgle når den installeres på samme bundkort.

Kort og godt: Der er lidt færre problemer hvis man registrerer sig. (Men det er der nok ikke så mange der er interesseret i).

Benjaminwatson

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 16:45:11
Svar/Indlæg:
269/64
På de fleste nyere Acer maskiner høre der ikke skiver med, der trykker man ALT+F10 når Acer logoet er der, og så starter den recovery menuen i stedet for windows.
Men ved ikke med de ældre.

#0 Ahh ja, hvem har ikke måtte ringe til ms de første mange gange efterhånden x( x(
Specielt når man leger lidt med oc, og xp pludselig får en ide om at man har lavet større hardware ændringer ?:( ?:(