Fjernelse af adware/spyware

Diverse d.  25. oktober. 2006, skrevet af Sir D_Devil
Vist: 1059 gange.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 15:33:46
Svar/Indlæg:
2872/90
Plejer ellers aldrig at få sådan noget lort på min pc, da jeg altid passer meget på hvilket hjemmesider jeg besøger og hvilket ting jeg henter.. Men denne gang gik det sgu galt..
Skulle se et afsnit af southpark på en hjemmeside, som den afspiller i windows media player. Men så stå der at den ikke afspille det fordi den mangler et codec. Hmm underligt tænker jeg for har k-lite mega codec pack og har aldrig været ude for jeg manglede et codec med den installert.. når men i billedet af wmp.. stå der man kan hente en wmp codec pack så det gør jeg så.. dobble klikker på filen også stå der det der med det er et ukendt program. og bla bla bla.. tænker lige 5 sec over det, men vælger at trykke kør.. OG DET SGU JEG ALDRIG HA GJORT::

Straks dukker der 2 genveje til et eller andet online security ting og der dukker en bar op i internet explorer med alle mulige adware free ting osv.
Min kaspersky fandt med det samme noget og fjernede det men baren og genveje var der stadig.. startede op i fejlsikret tilstand og gik ind i tilføj/fjern prog. og fandt noget der hed internet explorer security bar.. da jeg så klikker fjern, genstarter computeren så.. har prøvet at scanne med kaspersky og ad-aware pro og den finder bare nogen filer og fjerner dem men tinge er der stadig.. PLEASE HJÆLP. det er kun 2-3 uger siden jeg lavede en frisk windows install..

Eskimow

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 15:37:48
Svar/Indlæg:
431/38
superantispyware virker

www.superantispyware.com

Crispo|

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 15:42:10
Svar/Indlæg:
72/6
hent og installer superantispyware det burde kunne fjerne det

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 15:42:44
Svar/Indlæg:
2872/90
Prøver jeg lige engang tak.. :)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 16:17:24
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg plejer at bruge spybot, det fjerner faktisk alt jeg har haft problemer med, ellers kan man fjerne det med hijackthis (ud over disse har jeg engang brugt Ewido, til en særlig ondsindet ting, der skulle vist også et lille script til for at fjerne den)

Så bruger jeg spyware blaster for at blokere for skidtet.

Lidt OT: jeg burde måske snart få opdateret min side om internet sikkerhed...

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 16:22:15
Svar/Indlæg:
5410/123
safety.live.com = MS online scanner. Virker rigtigt godt!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 17:07:38
Svar/Indlæg:
2872/90
Brugte superantispyware og det fandt og slettede lortet.. så nu virker min computer igen.. 1000 tak.. :e troede lige jeg skulle til at formatere igen igen..

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 18:30:45
Svar/Indlæg:
2211/331
Er du sikke på det var sout park du ville se ;) ,har været ude for det samme på en side,men med et lidt andet indhold :e , nåede dog ikke at få skidt på min comp. da jeg blev mistænkelig