vald af udstyr efter routher fra CC

Diverse d.  25. oktober. 2006, skrevet af Spy
Vist: 183 gange.

Spy

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 19:18:12
Svar/Indlæg:
99/18
hejsa håber der er nogle der vil og kan hjælpe mig med følgene problem, eller opgave ;)

får internet ved CC og får følgene router zyxel 2602R-61
men der er kun en port fra den til en pcer, men hvad skal jeg stoppe af udstyr/swits enten til kabbel eller trådløs, skal jeg vælge.
vil sige har en del pcer og andet udstyr der er koppe op til en anden router pt en D-ling 604.
men som sagt er der vidst en firwold i den jeg får, så vil gerne have hjælp til hvad jeg skal kikke efter til brug efter.

Håber der er nogle der kan vil hjælpe mig
På forhånd tak
/SPY

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 19:26:09
Svar/Indlæg:
3943/44
Til den Zyxel smider du bare de switches du har lyst til, evt. Wireless AP (eller router, de fleste fungere fint som AP).

Alle router funktionerne klarer CC's router ganske fint. Dvs. der er noget firewall (sikkert bare en NAT) hvis du har software firewalls også er du rigeligt dækket ind. Den deler Ip'er ud, osv.

[edit] Iøvrig kan du også bare smide din d-link router lige der efter, så fungere den som før, dog skal du nok ind i zyxel routeren og sætte den til dmz, ellers skal der nattes flere steder hvis du skal åbne porte.

P.s. dårlig overskrift.

Spy

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 20:08:35
Svar/Indlæg:
99/18
# 1 jeg har edit overskriften nu, håber det er beder 8)
men tænkte bare på det med at skulle forces tcp/udp igennem to router, det kunne gå hend og blive et være bøvl derfor jeg ville høre om evt. vald af andet udstyr😉

men takker for svar intil vider