brændt CPU' en af?

Bundkort / CPU d.  25. oktober. 2006, skrevet af svingbold
Vist: 783 gange.

svingbold
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 20:41:39
Svar/Indlæg:
3/1
Hej
Jeg vil høre om der er en der kan gøre mig lidt klogere på min maskine 🙂

Jeg har lige købt nolge nye Kingston Hyperxram til min computer.

Jeg satte dem i og tændte for maskinen. Den gad ikke starte op, der blev ved med at være sort skærm, og så vidt jeg kunne høre kørte harddisken, og efter kort tid, kom der en lugt af smeltet plastik. Nogen der ved hvad der kan være sket?/hvad der er brændt af?

På forhånd tak svingbold

Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2006 20:59:16
Svar/Indlæg:
608/89
købt forkerte ram ?altså du har ddr og har måske købt ddr2 ? eller omvendt



Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 21:22:11
Svar/Indlæg:
274/47
men hvad er så brændt af..? ram eller bundkort.. jeg har nemlig været ude for det samme.. og så tog jeg maskinen med til en pc installatør som sagde at mit bundkort var brændt af..





svingbold
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 21:31:19
Svar/Indlæg:
3/1
Det er både ddr ram der er i nu, og sad i før.

Kan godt ske det er bundkortet ☹

Men ved du hvorfor det brændte af?

må nok hellere tage det forbi en installatør så




Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 21:42:17
Svar/Indlæg:
274/47
han kunne ikke sige mig hvorfor det var brændt af.. og det sys jeg så var lidt for dårligt.. men rammene fejler ikk noget.. har testet dem i denne maskine ;)

som er min fars.. /luck at det ikk var fordi rammene lavede kage i det..



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
25-10-2006 22:13:31
Svar/Indlæg:
5039/109
Fik du sat dem helt ned i soklerne før du tændte? Kan du se hvor der evt. er noget der brændt? Billede?



svingbold
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 22:32:08
Svar/Indlæg:
3/1
Jeg er 99.9% sikker på de sad helt nede i.
(i tilfælde de ikke sad ordentlig fast, hvad kan der så ske?)

Jeg har ikke kunne se hvor der er noget brændt, har haft skilt det hele ad, syntes at lugten kom fra cpu'en, men er ikke helt 100 på det er den.

Sidder hjemme hos min kæreste og skriver lige nu, så kan ikke fremskaffe billeder af noget



nyg
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 22:46:07
Svar/Indlæg:
271/63
Jeg vil næppe tror det er din cpu som er brændt af.

Tror mere det er dine ram eller bundkortet som er røget sig en tur. Prøv og skifte dine ram til en anden sokel. Altså hvis de sidder i gul sokel nu, så skift dem til sort sokel fx.

Hvis dette ikke virker så prøv med dine gamle ram eller lån nogle ram af en ven!

Hvis dette ikke virker. Så tag dine ram over til en ven som har samme bundkort fx. prøv dine nye ram i hans pc, hvis dine ram virker i hans pc. Så er det dit bundkort som er røget sig en tur.

HUSK DOG ALTID AT TJEKKE PC`EN IGENNEM FØRST. FØR MAN TÆNDER! DET KAN JO FOREKOMME AT MAN HAR GLEMT NOGLE STIK ELLER SÅDAN.!



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
25-10-2006 23:21:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis rammene kun sidder helt nede i den ene side, og ikke helt nede i den anden side, ja så kan der ske kortslutninger, og derved brænde både ram og bundkort af.

Jeg skulle på et tidspunkt starte min 12v pumpe som bliver trukket af psu'en, og pillede derfor alle stik ud og kortsluttede atx stikket så psu'en startede. Det gjorde den også, men alle blæsere der sad til på bundkortet kørte også. Det var så fordi jeg havde glemt stikket på grafikkortet. Det kunne det ikke holde til og var fuldstændigt dødt bag efter.

Der er meget der kan gå galt, men test tingene hver for sig. Det lyder usandsynligt at det skulle være din cpu der var stået af.



oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 14:07:48
Svar/Indlæg:
1440/318
Kan du ha "knæket" dit bundkort da du satte de ny ram i maskinen?? :l



svingbold
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2006 16:55:20
Svar/Indlæg:
3/1
Det var mit bundkort der var brændt af.
Jeg siger tak for hjælpen!