Windows installation og SATA Drivere?

Software d.  25. oktober. 2006, skrevet af jondmac
Vist: 306 gange.

jondmac

Superbruger
Tilføjet:
25-10-2006 23:04:42
Svar/Indlæg:
43/32
Jeg prøver at komme til at installere windows xp på min nye sats disk, men windows vil ikke finde den.
Mit bundkort er et ASUS K8U-X...

?:(

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2006 23:35:51
Svar/Indlæg:
171/9
BIOS-opsætning. Du skal sikkert sætte din SATA (i bios) op til at køre som IDE.

Det skal jeg på mit ASUS mobo.

jondmac

Superbruger
Tilføjet:
26-10-2006 09:05:49
Svar/Indlæg:
43/32
OK... Jeg har ikke kunnet finde noget om at sætte den op som ide. Men jeg fandt nogle sata drivere som windows installationen kunne bruge 🙂
Eller tak for hjælpen...

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 10:11:45
Svar/Indlæg:
2732/41
2#

Du har en diskette med drivere til SATA controlleren?

Den stopper du i og når installationen lige er startet trykker du på F6(Tryk F6 for at loade SCSI drivere, Ellers sådan noget)
Også viser du Windows hvor driveren er på disketten, Så skulle det gerne virke.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 11:14:38
Svar/Indlæg:
2870/65
Det var et rigtigt lækkert baord du der har fået fat på, lige præcist mht til netop det problem.

Købte selv sådan et board i sidste uge til en ven....og endte op med samme problem som dig.....bortset fra, at jeg fik løst problemet. Det var ikke nemt!!!

Sata driveren ligger på den medfølgende cd...MEN, der er såmænd en fejl på cd-en mht. en et eller andet satasys.inf-fil, som ikke ligger hvor den skal.

Jeg fik løst problemet med driveren ved at kopiere en "YYY .exe"-fil ind på disken til chipsettet og pakke den ud på disken. SÅ gravede jeg mig ned i mapperne og fandt sata-driverne. Der var flere mapper...så var gode dyr rådne...for hvilken mappe var det? Det viste sig at være den sidste.

Fik kopieret driverne ud på en floppy. Det virkede stadig ikke, da installationen kom og fortalte at den manglede den før omtalte fil. Det viste sig at filen ligger i en af de andre mapper (vistnok under Win 2000.) Den kopierede jeg så ned i alle mapperne på floppyen og startede installationen forfra.

Så kom installationen igennem driverne ved hjælp af F6 tasten.

Det var noget af en omgang at komme igennem.

#3 Der fulgte ingen floppy med drivere med til det board jeg havde fingrene i

jondmac

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2006 13:48:53
Svar/Indlæg:
43/32
Ok, jeg fik løst det ved at hente filerne til en driver diskette på deres hjemmeside.. Efter det var der ik noget problem med at finde diskene...:)