Windows vil pludselig ikke starte

Software d.  26. oktober. 2006, skrevet af WestHelp
Vist: 208 gange.

WestHelp
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2006 11:39:10
Svar/Indlæg:
14/5
I forgårs havde jeg siddet og spillet lidt.. Klokken var blevet lidt sent og jeg ville til og i seng.. Men så kom jeg i tanke om at jeg lige ville se min temp for at se hvor meget et par timers arbejde ku ha fået den op på.. Den stod på 34.. Så kom jeg i tanke om jeg havde en cpu køler liggende som jeg ku prøve og smide i plus to små som fulgte med bundkortet til at køle nogle af komponenterne af med.. De røg begge på og satte min cpu køler til.. Det fungerede fint men ville sætte min ekstra cpukøler i bunden for at suge mere luft ind.. Jeg baksede noget med det for der meget lidt plads dernede og jeg fik sat den til.. Da jeg trykkede på kontakten skete intet.. jeg prøvede at pille cpu-blæseren fra igen.. intet skete.. Så lagde jeg mærke til at ledningen til power knappen var røget af.. Pyha.. På med den, og i med blæseren.. Systemet startede fint op, men blæseren kørte ikke.. Slukkede og prøvede at sætte den til et andet sted.. Virkede stadig ikke.. Så så jeg at den sorte ledning på cpu-blæseren var røget af sin lodning (nok pga. det hårde slid fordi der var så lidt plads) og tænkte jeg sku flytte den så den ikke rørte noget, men da jeg rørte den må den ha ramt ind på blæserens printplade for alt døde og genstartede igen.. Jeg slukkede hurtigt og trak blæseren fra.. Jeg prøvede at starte systemet for at se om der var sket noget, men den startede fint op som den skulle uden problemer.. Pyhaa så ku jeg godt gå i seng..
Så igår aftes sku jeg lige arbejde lidt på en bilannonce jeg skal lave og startede compen.. Så skrev den at System Operation Failure tror jeg vist nok det var.. Var noget med en fejl ved operativsystemet..
Underligt tænkte jeg og genstartede.. Intet skete anderledes.. Prøvede så at installere windows igen, ingen forskel.. Den fik lagt filerne ind men da jeg sku boote op på harddisken for at den sku startede installationen skrev den det samme som før.. Jeg tænkte måske var det harddisken der ikke havde det så godt så prøvede at installere på en anden harddisk, men uden held.. Prøvede med vista på en helt anden harddisk også men hjalp heller ikke.. Grunden til jeg prøvede med vista var at sidste gang (af de 3) jeg prøvede at installere XP sagde den at den manglede install.swf tror jeg det var.. kan ikke huske hvad der stod efter . Så tænkte min windowsskive var fucked og ikke havde lagt alle filerne ordentligt over.. Derfor prøvede jeg med vista men hjalp heller intet..

Hva helvede kan der være galt når den ter sig sådan?

messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 17:19:11
Svar/Indlæg:
235/53
Mon ikke at du på den ene eller anden måde har fået ryddet BIOS-konfig, og derved rodet rundt i boot-rækkefølgen.

Hvis din PC forsøger at starte op fra et andet medie (kortlæser osv.), og finder et sådan medie, vil den forsøge at boote derfra. Det kan jo så ikke lade sig gøre hvis ikke der er noget operativsystem, hvorfor fejlen opstår.

Kontroller boot-rækkefølge, eller brug 'vælg boot-medie'-funktion (typisk F2, F12 eller lign.) og vælg den disk dit OS ligger på.



WestHelp
 
Overclocker
Tilføjet:
27-10-2006 12:27:39
Svar/Indlæg:
14/5
Havde dog haft gået alle mine hd'er igennem i bootrækkefølgen for at være på den sikre side..
Men underligt.. Igår fik jeg en anden skive med xp 64 bits på og prøvede at installere den og der var ingen problemer overhovedet..!!
:o Så det må have været min skive derr installerede forkert eller ikke fik alle filer med over selvom den selv kom til 100% og selv afsluttede og genstartede.. Underligt men nu virker det.. hehe :p