Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2006 19:48:26
Svar/Indlæg:
1431/233
Jeg har nogle store problemer med min pc lige for tiden...
Den kan ikke finde hhd nogle gange, hvis den først har nægtet er der bare intet at gøre..... uanset hva jeg skifter på kan den ikke finde min hhd... (Har både pci controller og onboard)
hvis jeg så derimod lader den stå slukket i måske 15 min så vil den gerne starte op.. (som oftest)
Det føles som om den skal være kold før det lykkes..
Men den vil ikke starte op med dvd drevet, selv om jeg kan kører det ind og ud og den bliver fundet under load. så kan jeg ikke bruge det i windows. (hvis jeg er så heldig at få det startet op) den bliver fundet i windows men siger at drevet er tomt.
Er computeren igang bliver den igang.... den lukker altså ikke ned igen.
men genstart er man ikke altid heldig med, så hopper den fra igen og melder at den ikke kan finde hhd.
Ting jeg har prøvet:
* Skifte kablerne
* Anden strømforsyning
* Flashe bios
* Sætte harddisk over i anden pc
Jeg kunne forstille mig det var bundkortet der var ved at være fucket op på en eller anden måde.. Men er der nogen der mener der er hold i dette???
Fejlen er kommet fra den ene dag til den anden... (den meldte fejl en dag jeg kom fra job hvor den ikke kunne finde hhd)
primært handlet det om at dvd og hhd ikke kan sammen, men hvis computeren er "varm" eller driller er det ligegyldigt om jeg tager dvd drevet fra eller ej. Den vil ikke starte op før den har fået en lille pause. :00
Dette er mit sys:
2500 barton
1024 mb ram
250 gb seagate sata2
Bundkort - Abit An7
Det skal lige siges at jeg både har onboard controller og pci controller...
ingen af dem vil "findes" hvis den først driller.
Jeg ved godt dette er et meget underligt problem, men kan et bundkort blive periodisk defekt??