Overclocker
Tilføjet:
27-10-2006 06:59:46
Svar/Indlæg:
7/2
Har nu ligget søvnløs de sidste 3 nætter, og det her er ved at gøre mig gråhåret, så håber der er nogle guru'er her der kan hjælpe
Problemet er at visse nyere spil og apps, når jeg kører installationen siger at det er krævet at jeg har 9.0c installeret, hvilket selvfølgelig er med i min SP2 slipstreamed windows cd, der også har diverse updates optil september06. Prøvede selvfølgelig først at hente den nyeste redist og SDK version, men uden resultat, den siger simpelthen bare at installationen er fuldført, uden at have installeret filer.
Derefter prøvede jeg så at installere samtlige versioner af 9.0c for at se om de tilføjede nogle filer, men samtlige uden held.
Efter megen tids søgning på diverse emner og fora etc, kom jeg frem til at der er en dll fil der er dateret tilbage fra januar, og ikke juni som de nyere apps osv tjekker, men hvilken fil det er, er der ingen endnu der har fundet ud af. Jeg prøvede så at afinstallere dx9.0c med et app der kørte rollback til XP cd'ens version.
Rullede tilbage til 8.1, og derfra installerede jeg så den nye oct06 version, dog med 9.0b dll filer, da det ellers ikke kunne lade sig gøre. Til det her fulgte jeg de vejledninger 100vis af andre havde skrevet..
Men da jeg så fik startet op igen.. voila, "you need directx9.0c runtime, the installation will quit now"
Er godt klar over at jeg kan emulere nogle af dem som w2000 apps, men jeg vil meget hellere have det her til at køre optimalt da det er en torn i siden på mig, så hvis nogen har en ide hvad denne irriterende outdatede dll fil er, og hvor den evt kan hentes og fixes, please please please hjælp, eller jeg taber hovedet.
Skal siges jeg også har hentet den pakke med d3dx9_2x helt op til 31 som er den nyeste.. uden resultat, har kørt næsten alt uden resultat.
DXDIAG siger jeg har 9.0c selvfølgelig, med 0409 etc koden, og der går seriøst ikke længe før jeg gør noget drastisk, er stærkt afhængig af at kunne køre de her programmer som simpelthen ikke vil køre for ikke at nævne installeres.
I require aid :|