Asrock 775Dual-VSTA PCI-Express driver proble

Bundkort / CPU d.  27. oktober. 2006, skrevet af Hawski
Vist: 323 gange.

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2006 18:35:30
Svar/Indlæg:
751/42
Hejsa gutter.

Min lillebror har lige købt nyt grafikkort til sin pc. Han havde før et 6600GT til AGP, som vi har skiftet ud med et 7950GT til PCI-E. Vi har det fleksible Asrock bundkort til c2d, men vi har problemer med at installere driveren til grafikkortet. Vi har ikke re-installed windows.

Hver gang vi kører nvidia driver installationen, siger den, at den ikke kan finde en driver der matcher vores hardware. Jeg kan også se at via driveren til PCIE ikke er loaded ordentligt, fordi skærmbilledet bliver tegnet meget langsomt.

Har i nogle forslag som ikke involverer at formattere og geninstallere windows?

Mvh. Uffe

red_martians

Moderator
Tilføjet:
27-10-2006 18:48:17
Svar/Indlæg:
7881/1165
har i hentet den nyeste på www.nvidia.com ?

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2006 18:55:00
Svar/Indlæg:
751/42
Ja, vi har hentet de nyeste drivere, 91.47.

Stadig problemer :(

Har også hentet nyeste chipset drivere ... men jeg tror problemet ligger i at vi har skiftet fra agp til pci-e uden at gen-installere windows...men jeg forstår det ikke helt ... der står ikke noget i manualen til bundkortet om nogen settings man skal ændre eller noget. ..

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2006 19:51:26
Svar/Indlæg:
751/42
Nu har vi lige geninstalleret windows, men det virker stadig ikke! Hvad kan der være galt? Det er somom PCI-Express ikke bliver "installeret" i windows ... det er virkelig mærkeligt, er der nogen der har et PCI-Express kort på det bundkort til at virke?

Var der nogle drivere som man skulle bruge fra CD'en til at få PCI-Express til at virke? Jeg står nemlig og mangler den CD, den ligger hjemme hos mig i Bjerringbro og lige nu sidder jeg i Esbjerg .... :(

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
27-10-2006 20:25:54
Svar/Indlæg:
751/42
Haha, løsningen var at bruge den driver der var med på CD'en til grafikkortet, så blev det hele løst igen.

Det er et innovision 7950GT kort som ikke er understøttet af nvidias nyeste driver selvom det står på nvidia.com at 7950 er understøttet....

Så fik vi da også lige formatteret disken .... doh

Mvh. Uffe