Moderator
Tilføjet: 28-10-2006 13:27:59
Svar/Indlæg:
7881/1165
DirectX10-grafikkort, vil jeg vente med til du falder over et spil der understøtter det. Desuden kommer der kun 2grafikkort til directX10 de næste halve år... Først omkring slutningen af vinteren skal du forvente at ATi har noget nyt (R600), og at nVidia er på vej med midrange og low-end-udgaver. (kaldet G84 og G86)
og så det endelige spørgsmål. hvilket ville i vælge? :) er lidt i tvivl angående om jeg for brug for de ekstra porte. men det er vel altid godt at have et par ekstra.? ;)
ville jo bare være sikker.. kunne jo være der var nogen med en del mere forstand på det end mig som kunne se nogle ting på det som var bedre end på det andet udover de flere stik (ifølge edbprisers side)
men der er stadig det om hvilket af de 2 forskellige som er det bedste valg.? kender ikk noget til det udover almen viden.
ASUS P5WDG2 WS Professional Main Station Series eller ASUS P5W64 WS Professional?
Den eneste forskel på E6300/E6400 og E6600 er 2/4mb L2 cache og multiplieren. Umiddelbart ser cachen ikke ud til at være de ekstra penge værd, det er under 2% ydelse i spil og ellers 3,5% ekstra ydelse, hvilket let kan clockes til:)
Multiplieren gange fsb'en er sådan man finder processorens hastighed og E6300 6400 og 6600 har en multiplier på henholdsvis 7, 8 og 9. Så her er det altså bundkort og ram der sætter grænsen for overclocket. Jeg tror snildt du kan nå et overclock på 450mhz fsb hvilket giver 3150, 3600 eller 4050mhz for hver af cpu'erne.
#9 - Ja, jeg synes ikke den ekstra cache er pengene værd. Og med et godt bundkort og chellshock ram bliver de ikke begrænsningen. Hvilken køler har du tænkt på?
jo men er det bedre? eller bare bedre til at clocke? jeg regner ikke med at skulle clocke max.. bare så den kører godt nok til at spille wow og cs ved god fps og load hastigheder :)
desuden er jeg ny til at clocke.. har ikk rigtig rodet med det før..