Problem med min Dell Computer (Windows Instal

Diverse d.  29. oktober. 2006, skrevet af thomas123
Vist: 226 gange.

thomas123

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2006 00:07:46
Svar/Indlæg:
2/1
Hey alle
jeg har en dell computer (LORTE firma)
jeg ville formatere den, men det kunne jeg ikk..
så jeg tog min harddisk ind i en vens computer og han gjorde det for mig, hans installerede også et nyt windows ..
alt virkede , bar indtil jeg tog den tilbage i min egen computer..
så "loadede" den så i windows vinduet , og li da den blev færdig med det, kom der en underlig blå skærm frem, hvor der stog masser af underlige tegn..
der stog også at det kunne være virus på disken og at jeg skulle prøve at genstarte den i DOS, og skrive noget med CSHDSK i dos, og så gjorde jeg så det og den skannede åbenbart harddisken og så skrev den at : "der er to eller flere uoprettelige fejl på denne disk enhed" ..
fuck jeg tror der er sket noget lort :s ..
help guys!!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2006 00:13:53
Svar/Indlæg:
6052/189
det er jo klart.

din kammerat har installeret windows med hans egen hardware.

windows installationen bliver "tilpasset" hans hardware, og kan således ikke fungere med din hardware.

Du SKAL kunne formatere din maskine med din egen hdd uden videre bøvl.

Hvad var det der gjorde at det slog fejl?

Mvh

thomas123

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2006 00:19:37
Svar/Indlæg:
2/1
hmmm okay...
du har en point..
se, da jeg tog min xp cd som jeg havde lånt af en ven i min dell computer, så trykkede jeg til at starte med reparere windows, så den kommer ind i det der BIOS/DOS ,,
så skrev jeg først følgende "d:" for at komme ind på d drevet, så jeg ku formatere C drevet..
så skrev jeg "Formart C:" så skrev den, ikke muligt at formatere flytbar disk , det fattede jeg ikk ..
så genstartede jeg og trykkede inde i xp menuen (altså installation's menu) på instalere Windows XP
så gik den videre, og så kommer der normalt en oversigt hvor man kan se alle sine Partioner eller hvad det hedder, hvor man kan se hvor meget de fylder og navnet osv..
men her skrev den bar ukend disk fem gange i træk, altså jeg kunne ikk gøre noget..

-------------------------------------------------------------------------------

Men startede helt med at grunden til at jeg ville formatere var at jeg gik ind i en menu (ALT + CTRL + DEL) inde i windows og så Processer, og så ville jeg lukke nogle programmer , så lukkede jeg vist nogle jeg ikk sku lukke (MEN stadig kun nogle inde i Brugeren "Thomas Larsen") altså ikk nogle ved SYSTEM, så havde den intet internet, og jeg kunne ikk spille cs eller noget i den stil ..
så genstartede jeg så computeren, og den skrev 7-8 gange at den ku ikk åbne det og det, og en af programmerne var et eller andet "Newdot~2.ddl" mener jeg! ..
jeg virkelig ikk hvad der er galt :S tror jeg er på spanden ..

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2006 00:45:22
Svar/Indlæg:
6052/189
du har gjort det "helt" forkert :P

Når du starter på cd'en ( "tryk på en knap for at starte fra cd..." ) så lader du den gøre det.

Istedet for at gå i repareringsmenuen ( den der ligner dos ), så fortsætter du bare installationen. Undervejs vil den så spørge dig hvilket drev du vil intallere på, og om dette skal formateres og hvilket fil-format ( vælg NTFS og "ikke hurtig" formatering ).

Du har været ude i en reparationsmenu som man bruger hvis ens windows fx har problemer med at starte. Så kan man bruge den til det.

thomas123

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2006 00:52:35
Svar/Indlæg:
2/1
nej nej..
du har misforstået mig fuldstændigt..
jeg gik jo ud af reparations menuen igen, og genstartede så computeren.. så gik jeg ind i windows installeringen og så skrev den at der kun var ukendt diske, så jeg ku ikk trykke på nogen hdd..
hvad kan der være galt
?

nyg

Superbruger
Tilføjet:
29-10-2006 12:05:11
Svar/Indlæg:
271/63
Har også prøvet og lave en dell computer for en ven, for nogle år tilbage. Tror nok vi havde samme problem med at få lagt nyt windows ind på den.

Kan ikke helt huske hvad jeg gjore, men vi fik den dog lavet og alt var som smurt til sidst. Så der er håb forude.

Skriver lige hvis jeg kommer i tanke om det :)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2006 13:04:43
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan gøre som følger:

-Sæt disken i en anden maskine.
-Boot op på cd-en og lad installationen startet og kopiere filerne ind på disken.
-Afbryd maskinene når installationen genstarter første gang.
-Sæt så disken over i din egen maskine, sæt din egen maskine tl at boote op på disken (med cd-en i cd-drevet). Sørg for at bios opdager din disk.
-Lad installationen køre færdigt.

Sørg for at disken er den eneste i maskinen og at bios også ser dit cd-drev. Så kan det næsten ikke gå galt.