#69 > Lyder rigtigt spændende, det glæder jeg mig til at se. Jeg har lige fået bekræftet min mistanke om at mine sata diske på ICH7R formentlig er årsagen til at jeg ikke kan rykke på pci-e hastigheden. Nu har jeg heldigvis en ledig IDE disk liggende, så det tror jeg lige jeg tester i eftermiddag.
Noget der dog irriterer mig meget ved boardet er at med bios 12 så mister man alle indstillinger i uGuru, hvis man slukker helt for bundkortet, hvilket jeg altid gør om natten. Dvs. fsb hastighed, cpu divider, ram divider, Vcore, Vmch, samt blæser og LED indstillinger ryger tilbage til "default" og så skal man indstille det hele igen. Voldsomt irriterende faktisk. Men ok, jeg er blevet ret hurtig til at indstille skidtet..... :00 :p :e .... :00
Mht. 24/7 stabilitet, så rammer man en mur med ORTHOS blend mellem 420 og 430 Mhz fsb. Det svarer omtrent til det samme max. jeg kunne klare på Asus P5W64 WS, så det er helt tydeligt chipsettet (975X) der har en mur her omkring. Abit'et er dog testet med standard køling på, og det er faktisk ikke fordi det bliver så varmt endda, men det ville være fedt med en "1333 fsb strap" som på Bad Axe kortene.
Har også testet lidt ORTHOS på 4:5 divideren, og her er 400 Mhz fsb/500 Mhz mem ok i adskillige timer, grænsen for total 24/7 stabilitet på denne divider ligger lige omkring 410Mhz fsb/512 Mhz mem, i hvert fald på standard køling.
Har desværre fundet ud af at mit vandkølehoved til chipsettet ikke rigtigt passer alligevel, så det kan jeg desværre ikke teste alligevel, sad ellers og rodede med det i går.