Computer gir stød og genstarter

Diverse d.  29. oktober. 2006, skrevet af j4ze
Vist: 741 gange.

j4ze

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2006 22:36:29
Svar/Indlæg:
2/6
Jeg har lige købt en splinter ny computer - eller rettere sagt - jeg har købt alle delene til en ny computer :D

Jeg har nu selv samlet den og det hele, men da jeg skulle afprøve den første gang, skete der noget jeg aldrig før har oplevet de mange gange jeg har samlet computere.

Jeg sætter stikket fra strømforsyningen til min stikkontakt, og tænder for kontakten (strømforsyningen er stadig ikke tændt). Jeg kan mærke at mit kabinet stille begynder at vibrere og det undrede mig da, men jeg tænkte ikke videre over det.

Så jeg tog skridtet og tændte for strømforsyningen og for computeren, og nu gjorde det sku ondt at røre kabinettet. Og jeg nåede kun lige akkurat at tænke "der er noget galt her" før den genstartede, hvilket den blev ved med.

Hvad fanden kan der være galt ?

/jaze

Motherboard: Gigabyte 6-Quad
Grafik: Nvidia 7900, 512 mb
Cpu: Pentium Core 2, 2,4 gHz
Ram: DDR2 pc 6400

phg

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2006 22:41:18
Svar/Indlæg:
1399/43
du er sikker på der ikke er et sted bundkortet ikke rører kabinetet

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
29-10-2006 22:41:28
Svar/Indlæg:
2872/90
Cpu: Pentium Core 2, 2,4 gHz ?? tror du ikke den hedder e6600. 2.4ghz.. har haft et ligne problem.. der er formenelig fordi du ikke har jord til computeren,.,, tag en lidning forbind den fra computeren til en stor metal ting feks. en rediator.. det hjalp for mig ihvertfald..

j4ze

Overclocker
Tilføjet:
29-10-2006 22:47:12
Svar/Indlæg:
2/6
Ups.. jeg mente selvfølgelig en: Intel (ikke pentium) og jo, det er en 6600...

Hvad angår at jeg mangler jord, kan det så også være derfor at computeren genstarter ??

Det er bare lidt underligt, for jeg har faktisk aldrig brugt jordstik til den strømforsyning - havde nemlig samme forsyning til min tidligere pc.

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2006 07:20:09
Svar/Indlæg:
5410/123
Du har de der gevind dimser imellem bundkortet og kabi, så bundkortet ikke ligger direkte på kabi, ikke?

foo

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2006 07:57:49
Svar/Indlæg:
1685/240
Det at kabinettet begynder at vibrere er uden tvivl mangel på jord... Hvis det ligesom summer i dig når du rører kabinettet, så er det mangel på jord...

Og det er slet ikke utænkeligt at det også har noget med genstart at gøre - jeg ville nok prøve og tage bundkortet ud og sørge for at der slet ikke er noget der ligger bagved...

Kunne nemt forestille mig at det var et problem med et stik eller noget i den stil der er faldet ind bagved, og som skaber problemer..

Men ellers prøv først, som der er foreslået, med en ledning mellem en skrue et sted i kabinettet (der må ikke være lakeret under den) og til en radiator el. lign...

MvH

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2006 08:33:48
Svar/Indlæg:
1440/318
Det kabel du har sat i vægen................er der jord i det ?
Det har jo også noget at sige om computeren hea jord forbindelse.

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
30-10-2006 11:06:33
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg har et kabel imellem min computer og radiator forat aflede statisk strøm så får jeg ik det rap over fingrene når jeg røre min comp .

det er meget slemt med en computer med mange blæsere

og du ka burge stortset alle ledninger vis du har en gammel strøm ledning så klip et stykke af og blot enderne og bind den i tower og den anden ende i radiator så skulle du være sikret mod rap over nallerne