Overclocker
Tilføjet:
30-10-2006 23:03:11
Svar/Indlæg:
5/1
Mange og atter mange søger hjælp i et forum for at få meninger og kommentarer fra hardware-guruerne om et nyt system.
-Well, jeg er ikke meget anderledes. Jeg har kigget markedet godt igennem, og jeg har sat mig nogle basale krav til den nye hardware. Jeg har i forvejen selv et fint (og lidt dyrt) Lian Li-tower, som er dejligt stort. DVD drev og lign. er der heller ikke noget akut behov for.
Mit system skal først og fremmest være en stærk kombination af en desktop og et mediecenter. Jeg har en PCI-tv tuner i forvejen.
Jeg kommer ud for -processor og ram-tunge programmer, deriblandt lidt spil. Jeg er ikke en 100% entusiastoverclocker-type, men der skal være god plads til senere udvidelse.
Håber at folk forstår lidt af hvad jeg prøver at sige.
En Støjsvag, Stabil, Kraftig computer.
O/S: Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 w/Update Rollup 2 (Engelsk) 786 kr.
-Engelsk version er helt med vilje, det foretrækker jeg.
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 700 kr.
-Har hørt gode ting om den. Skulle være støjsvag. Nogle har haft problemer med modeller som er lavet i Kina?
CPU: Core 2 Duo E6600 2.4 GHz 2.329 kr.
-Skulle gerne give basis for et stærkt system.
ETC: Microsoft Remote Control and Receiver for Media Center PC with Windows 208 kr.
RAM: Kingston ValueRAM 2 x 1 GB 1.757 kr.
-Overvejer noget bedre. Er der nogle gode forslag?
GFX: Sapphire RADEON X1900 GT 1.511 kr.
-Jeg er ikke meget krævende, og prisen er meget rimelig synes jeg.
PSU: NorthQ 4775-500S Ultra Silent PSU 543 kr.
-Støjsvag. Skulle have nok W til mig. Fin farve i øvrigt! :_)
Skulle gerne være certificeret til ATI Crossfire og Nv SLI
MB: ASUS P5B Deluxe/WiFi-AP AiLifestyle Series 1.464 kr.
-Med WiFi. Nyt chipset. Understøttelse af blandt andet Crossfire.
Som jeg før har spurgt: Er der nogle indlysende grunde til opdateringer, nogle rosende kommentarer eller eventuelle problemer med det setup?
Al kritik er self velkommen!!