bundkort i stykker?

Bundkort / CPU d.  31. oktober. 2006, skrevet af M1
Vist: 465 gange.

M1
#0
M1
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2006 08:23:43
Svar/Indlæg:
69/27
Har haft en del problemer med min pc det sidste stykke tid, den gider ikke starte op mere, kommer bare med self test af skærmen første gang det skete kunne jeg løse det med at skifte en ram block ud men nu er der ingenting der virker, har prøvet med andet grafikkort men det hjalp heller ikke noget. Nogen der har haft lignende problemer eller ved om det kunne være mit bundkort der fejler noget? :x

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2006 10:36:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Det ville være en fordel, hvis du kunne skrive lidt mere om hvad der sker med maskinen.

1. Check at blæserne på boardet kører.
2. Hvis maskinen POSTer (hvid skrift på skærmen) er der noget der virker.
3. Check alle kabler er korrekt monteret...og at der er i orden. Evt. skift dem ud med nogel nyere.
4. Check at alle ting står korrekt i bios....alternativt loade default settings.
5. Tag alt overflødigt grej fra: minimums-opsætning er mus, tastatur og skærm. Hvis det fungerer, tilføjer du een ting af gangen indtil det ikke længere virker. På den måde findfer du af om der er en bestemt drev/andet der fejler - udelukkelsesmetoden.
6. Hvis skærmen går i sort: Prøv at nulstille bios (jumper på boardet). gå så i bios og sæt indstillingerne for grafikkort korrekt.

Det var lidt at starte på....når det er prøvet af, kan du spørge mere



#2
M1
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2006 11:43:01
Svar/Indlæg:
69/27
1. sidder kun en passiv køler på bundkort så kan ikke checke
2. kan intet se da skærmen kun viser self test (dvs. sort skærm står bare at den virker og man skal checke pc)
3. har checket alt er som det skal være og det er en forholdsvis ny maskine så skulle ikke være nødvendigt at skifte nogen kabler endnu
4. se 2.
5. hvilket andet grej? har ikke rigtigt meget andet til :l
6. har prøvet, intet ændret :(



#3
M1
 
Overclocker
Tilføjet:
31-10-2006 19:28:03
Svar/Indlæg:
69/27
ingen der kan hjælpe? :(



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-10-2006 19:51:32
Svar/Indlæg:
2870/65
Prøv at få fat i et PCI skærmkort. Nulstil bios igen og se om der kommer noget på skærmen.

Hvis der ikke kommer noget på skærmen, kan din bios være korrupt...alternativt kan boardet have en fejl.

Snak med supporten der hvor du har købt boardet. Går ud fra at det ikke er et år gammelt endnu.....så, du kan stadig få support på garantien.

Det er en god ide at udfylde din profil. SÅ kan andre se hvilket hardware du har....det gør det meget nemmere at hjælpe.


#5
M1
 
Overclocker
Tilføjet:
01-11-2006 14:03:19
Svar/Indlæg:
69/27
tak for hjælpen, ser ud til det alligevel ikke var bundkortet men mit skærmkort :(

kan i anbefale et til en fornuftig pris - skal helst være ligeså godt performance mæssigt som mit gamle 6800 gt x(