Overclocker
Tilføjet:
31-10-2006 17:47:53
Svar/Indlæg:
28/5
Jeg har en gammel P4 stående, som jeg gerne vil redde.. (socket 478)
Først stod pumpen til vandkøling af. Jeg besluttede mig for at skifte tilbage til luft, da jeg havde en fungerende køler.
Jeg havde så lidt problemer med overhovedet at få den til at vise et billede. Det blev fikset, da jeg købte en ny ramme til køleren den sad lidt løst). Ikke optimalt, er jeg godt klar over.
Jeg fik den til at boote windows, men den frøs under opstart. Jeg installerer så XP igen efter at have formateret partitionen (der er to på den pågældende disk),
Efter succesfuld installation får jeg en trap 00000006 exception (Havde aldrig hørt om den før, hvilket nok ikke er et godt tegn).
Jeg har bootet Ubuntu fra LiveCD og kan køre en memtest uden fejl.
Jeg har gjort det samme med knoppix, og den mounter fint mine diske, og melder ingen fejl..
Hvad er der galt? Jeg mener.. burde jeg kunne køre knoppix hvis der er problemer med CPUén?
Det skal siges at CPU'en højst sandsyneligt er skyldneren, da der pga. klodsede fingre blev bukket et ben en anelse..
Nogen, der har idéer til hvordan jeg skal fejlfinde den? Det ville være dumt at købe en ny CPU, hvis det ikke er der, problemet ligger.