For lidt strøm i Shuttle PC?

Diverse d.  03. november. 2006, skrevet af Grifler
Vist: 246 gange.

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 10:12:00
Svar/Indlæg:
5/1
Hej

Min kæreste har lige fået sig en ny shuttle maskine, som vi selv har samlet. Systemet er:
Shuttle: Shuttle XPC SB61G2 v4
Processor: Pentium 4 2.8 GHz
Ram: Lige nu kun 512mb, fra min kærestes gamle maskine
Grafikkort: Club 3D GeForce 7600 GS
Harddisk: Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250 GB
DVD-brænder: Samsung

I maskinen er der onboard grafikkort, men vi bestilte et andet med, da min kæreste godt kan lide at spille spil. Sims 2 fx.
MEN! Når vi sætter det nye kort i, så starter maskinen op med "sne" på skærmen. Og man kan ikke se hvad der foregår i windows, fordi sne'en er i alle mulige farver. Der er også indgang til extra strøm på grafikkortet, men hvis jeg sætter strøm til der, kan computeren ikke starte ordentligt op.
Nu har jeg så sat hendes gamle AGP Geforce 5200FX kort i maskinen, og det fungerer fint.
Er det fordi maskinen ikke kan levere strøm nok eller hvad? Og hvis det er tilfældet, hva søren gør vi så? Hele ideen var at få en stærkere spillemaskine.
Vi fik hjælp af en på et forum til at udvælge hardware, og vi stolede på personen, da vi ikke selv var så meget inde i det, så vi er lidt på bar bund her.

Håber meget I kan hjælpe os!

Mvh
Michael

steen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 11:10:32
Svar/Indlæg:
2870/65
Hej Grifler

1. Velkommen her til HWT

2. Udfyld venligst din profil, så vi kan se hvilken hardware du har. Det gør det nememre at hjælpe dig.

3. Jeg går ud fra, at det er dette kort du har:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
da det er det eneste AGP kort jeg kunne finde. Alle andre er PCI-E.

Ja, du kan godt risikere at din Shuttle´s PSU ikke kan trække det GFX kort...også. Det kræver en del mere strøm end det gamle GFX 5200.

Hvis du har en standard PSU i din Shuttle, er den på 200 watt. Du burde kunne få en kraftigere PSU til din maskine.
Hvis du checker her:
http://eu.shuttle.com/dk/deskt...
kan du se, at man kan få en 300 watt PSU. Så er det bare at finde en forhandler...eller spørge Shuttle selv om de har en til salg.

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 11:15:10
Svar/Indlæg:
265/52
Hej Michael og velkommen til OC.

Din shuttle har en 250W silent X PSU og burde ikke have problemer med at køre med det kort. Lyder som om at du skal have byttet det GFX. Har du evt. en anden maskine du kan teste det AGP kort i, så finder du ihvertfald hurtigt ud af om det præcis er det.

Men burde ikke være noget problem, har selv haft shuttle med Silent X PSU og har aldrig haft problemer med at køre med store GFX. Det endda med 2 HD monteret samtidig. PSU blev dog lidt varm :e

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 11:16:38
Svar/Indlæg:
265/52
#1 Hvis det er V4 modellen han har. Burde det være en SilentX PSU der sidder i den. Men kan jo være at han har været uheldig...

#0 Har du købt den brugt?

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 11:46:19
Svar/Indlæg:
5/1
Hej.
Mange tak for jeres svar. Maskinen er helt ny, og jeg er ret sikker på det er en 250W PSU der sidder i.

Jeg har ikke fået prøvet det nye AGP kort i kærestens gamle maskine. Det må jeg få gjort på lørdag så.
Men tak for jeres svar, so far :) Jeg havde også svært ved at forestille mig at den ikke kunne trække det, for jeg har hørt at de kan trække ret meget.

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 11:47:16
Svar/Indlæg:
5/1
Men hvis det ikke er en 250W PSU, så er vi vel "blevet taget i måsen" ?

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 11:50:48
Svar/Indlæg:
5/1
Hmm, kan ikke lige se om jeg kan redigere mit indlæg.

En anden ting, der er mulighed for extra strøm til grafikkortet, skal det altid sættes til? Når jeg sætter det stik i, til extra strøm, så går computeren i stå under opstart.

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 12:59:20
Svar/Indlæg:
265/52
Ifølge shuttles hjemmeside, så skal der sidde en 250W Silent X PSU i din maskine. Så mon ikke der gør det.

Ja, du skal koble "ekstra" strøm til GFX....

Hvis du går ind under community kan du ændre i dine tråde.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 13:07:37
Svar/Indlæg:
2870/65
http://eu.shuttle.com/dk/deskt...

Det ER 250 w der skal sidde i maskinen.

Nu er det en lidt ældre model, så PSUen kan være "slidt".

Min egen Soltek 3801 kan max. trække 2 diske, en DVD brænder, et GFX 5750...og ikke mere med en 250 w PSU, da den har et par år på bagen.

I starten kunne den også trække et Leadtek PVR 2000 videograbberkort, men efter et stykke tid vill den ikke være med længere...skærmen gik i sort. Leder selv efter en større PSU (30 w).

sko

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 13:19:53
Svar/Indlæg:
1954/464
mener da ikke at der sidder ekstra strømstik på 7600 kortene..

det gør der ihvertfald ikke på 7600 serien til pci-e

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 14:08:27
Svar/Indlæg:
5/1
Der er extra strømindgang på kortet.

På nuværende tidspunkt er der vel ikke andet at gøre, end at prøve gfxkortet i en anden maskine, og hvis det virker der, så må jeg prøve at sætte en anden PSU til Shuttle PC'en, hvis jeg har en der passer.
Irriterende det ikke bare virker :l

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
03-11-2006 14:10:38
Svar/Indlæg:
5600/32
#9, AGP porten kan ikke give ligeså meget strøm som PCI-e porten, så derfor er der strømstik på.

Grifler

Overclocker
Tilføjet:
03-11-2006 22:37:41
Svar/Indlæg:
5/1
Nu har vi prøvet det nye grafikkort i den gamle maskine. Og der fungerede det fint....
Det er da mega nedern hvis den ikke engang kan trække hd, brænder, cpu, ram og gfxkort?

SÅdan en 300W er ret dyr! :/