OK, hvis du har OC før, ved du også at varme er din værste fjende. Hold derfor øje med temps.
Nu ved jeg ikke præcist hvad dine ram kan klare, men mine (OCZ PC4000 cl3) kan klare 270 i fsb ved 3,0 volt. OCZ kan ofte klare ret meget volt....dog skal du sørge for at få kølet dem aktivt hvis du tager dem over 3,0 volt. 1 GB klodser er dog ikke så OC-venlige som 512 MB klodser. I hvert tilfælde kan de ikke køre med lige så stramme timmings som 512 klodserne.
HT skal du holde under 1000. Ved fsb højere end 245, skal HT ned på 3 for du med sikkerhed kan holde HT under 1000.
Ligesom de gamle systemer, kan du visse tilfælde opnå en højere fsb, hvis du sænker multi. Det er stadig sådan, at en høj fsb giver mere performance end en høj multi...selv om din cpu kan klare højere multi end normalt.
Test først dine ram med memtest og se hvad de kan klare ved en høj fsb. Så sænker du multien måske helt ned på 2...og skruer stille og roligt helt op for fsb for at se hvor højt den kan gå= find max for din cpu.
Nu begynder du at kombinere fsb og multi for at finde den helt rigtige kombination.
Zalman 7000 kører mellem 900 og 2300 rpm (så vidt jeg husker). Sæt den bare til max, så du får max køling mens du tester.
Igen, hold øje med temp på ram, cpu, mosfets og NB mens du tester. Sæt gerne aktiv køling på alle dele.