Sidste OC LAN er i år!? :O

Om siden d.  06. november. 2006, skrevet af FnaX
Vist: 878 gange.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 17:20:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Ja, i så fuldstændig rigtigt folkens...

B@NG har netop i dag kl. 13:51 publiceret at dette års LAN bliver det sidste OC LAN!!

Da jeg ikke kan leve med dette bønfalder jeg alle om at tilmelde sig!

Det foregår lige her --> hwt.dk/lan.asp?show=show&id=3

KOM SÅ FOLKENS! :e

(please? ^^)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 17:28:47
Svar/Indlæg:
3640/1231
Orja - stik mig da i ryggen svin :e

Men ja, tilmeldingen i år er en hel del dårligere end sidste år, så vi må erkende at LAN ikke er det som folket ønsker desværre.

Jeg glæder mig personligt igen i år, men hvis LAN'et skal være ordentligt, skal der lægges en del arbejde i det.
Og med 80 tilmeldte sidste år, mod 43 (indtil videre) i år, er der ikke lyse udsigter til at OC LAN vokser... tværtimod :x

Vi vælger at afholde det i år, da vi næsten synes det er synd at aflyse det overfor dem der virkelig gerne vil afsted, men så er det også det :f

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 17:33:25
Svar/Indlæg:
4156/111
#1 hehe jaja, du kan tæve mig til LAN'et jeg prøver lige med noget skræmme kampange her! :00

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 17:43:55
Svar/Indlæg:
3712/44
Altså, jeg ville egentlig have været med, men I har altså lige præcis lagt det på min fødselsdag i år, så familien (som ikke ser mig ret meget i forvejen) sagde altså fra :l

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2006 17:47:02
Svar/Indlæg:
541/48
NEEJJJ PLEASE NOOO. Jeg er ikke tilmeldt og jeg har valgt at holde mig udenfor diskutionen om hvorfor folk ikke melder sig til.

Personligt ville jeg pisse gerne men har ikke måttet for mine forældre, selvom jeg har PLA-GET dem ned.

Jeg ved godt det er super træls for alle dem som skal organisere det og så der ikke kommer ret mange.

Jeg vil inderligt bede crewet om at genoverveje beslutningen og forsøge næste år igen for da er jeg sikker på at jeg gerne må.
Hvis der så igen ikke er særlig god tilmelding så kan man for min skyld bare aflyse det...
Selvfølgeligt meget egoistisk sagt, men det er min holdning

Hamstren

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:00:03
Svar/Indlæg:
830/15
Som jeg postulerede i starten, da dato osv. blev annonceret, så har lanet skudt sig selv i foden ved at afholde sig selv uden for ferien - Fy skamme sig lan. (Så er der vist ingen der er blevet sparket i numsen :e )

Om den hævede pris har noget at sige ved jeg ikke, men hvor nærrige/pengemanglende folk er ved jeg ikke :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:19:21
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tror ikke prisen har haft noget at sige... Det ville undre mig meget, hvis 50,- mere har gjort forskellen...

Men ja, ferien :x
Men det var jo ikke vores skyld at messen var blevet lagt der. Vi nåede desværre ikke at arrangere LAN i den weekend, så de kunne flytte messen :P

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:20:35
Svar/Indlæg:
1900/33
Tror på det er datoen kombineret med den korte tilmeldingsperiode og manglende reklame i starten!

/Lars

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:27:49
Svar/Indlæg:
4156/111
#6 Hvad med så at planlægge næste års LAN allerede nu!? Så det bliver i efterårsferien 2007? 8)

og så starte tilmelding i sommerferien... Så skal der nok komme en hel del flere tilmeldinger :e det er jeg sikker på :i

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:29:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
Lars > Vi har faktisk flyttet det for din skyld, for vi regnede ikke med at du kunne i ferien, siden du ikke kom de sidste to år :P

#8 > Det kan godt være det var i efteråsferien, men det var stadigvæk i weekenden, så jeg kan ikke helt se forskellen :r

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 18:42:00
Svar/Indlæg:
4156/111
#9 Altså forskellen ligger sådan set i folks hoveder, tror jeg... Når der er LAN i ferien så tænker man, ahha det lyder interessant og godt tænkt at det lige lægger i ferien (weekend eller ej), det skal jeg da med til! plus at jeg da bare kan rykke det jeg skulle lørdag til torsdag i stedet for (eller sådan noget :e)

Men når det ligger i en helt almindelig og øde weekend kan det være folk har travlt med arbejde... elever har travlt med lektier, og nogen skal måske besøge familien eller kæresten osv. osv. som de netop ikke har kunnet rykke til en tidligere/senere dag for de de skulle i skole/på arbejde! :i

Derfor, LAN i ferien = 50+ tilmeldinger/betalinger 8)

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2006 19:00:03
Svar/Indlæg:
1233/50
nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 19:08:34
Svar/Indlæg:
5410/123
Enig med #11.
nooooooooooooooooooooooo

Jeg vil SÅ gerne med, men kan det svære ikke. Jeg syntes også at i skal sætte en dato for næste års lan NU! Så jeg kan skrive det i kalenderen.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 19:51:19
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg står selv og er igang med at arrangere det lokale LAN med gutterne, men har på samme måde oplevet at der ikke er nær så meget opbakning som sidste år.. Så kunne godt forstille mig at det var noget med årstiden eller noget i den stil..

Men det er sku surt at folk ikke bakker op om arrangementet når nu man smider så mange timer i det..

Jeg ville sku gerne have tilmeldt mig hvis jeg ikke selv holdte lan den weekend.

ledderlappan

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2006 20:15:54
Svar/Indlæg:
52/1
43 indtil videre er da også en del? Et lan bliver vel ikke nødvendigvis bedre af at der kommer rigtig mange mennesker? Dvs. 80 -100-100+ frem for en 50 stykker?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 20:27:29
Svar/Indlæg:
4112/53
#14 Korrekt.

#13 Der er et LAN i Esbjerg i slutningen af November (Den 25), og der er var tilmeldt 80 sidst jeg blev briefet, og tvivler på at der er kommet ret mange frameldelser, snarer tvært imod.

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 20:29:09
Svar/Indlæg:
657/18
43 er ikke dårligt.... så må man jo bare skrue ned for de store ting... for mig er det fint hvis man bare for lavet sådan at mange er med til de samme spil så man ikke sidder hver for sig og tåger.. men ja i er ALT for sent ude og tror også at det havde været lettere at få filk med hvis det lå op til en ferie...

det var tæt på at jeg ikke kunne pga. at det var så sent jeg fik det afvide...

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 20:39:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
Det er ikke det at vi bliver ca 45 :)
Det er mere det at vi går fra 80 til 45...

OC-LAN startede jo sådan set også med brugere herinde der arrangerede det første år, hvor der ikke skulle være noget med præmier osv. - altså ikke mere end hvad to private kunne diske op med.

Sidste år gjorde vi mere ud af det, og fik afholdt nogle sjove konkurrencer og gode turneringer med gode præmier. Ikke normale LAN præmier, men mere OC stuff - og frække T-shirts :x :P

Vi ønsker kun at OC LAN skal blive bedre og bedre. Ikke at det skal være det næste The-Party, men stadigvæk... der skal være noget at komme efter.

Vi tror bare at tendensen til ikke at tilmelde sig er endnu værre næste år. Og det er lidt svært at strække arrangementerne og præmierne til de 100 tilmeldinger rent faktisk er i hus.

Det bliver heller ikke det samme at game i år, for tiggeriet :P om præmier stoppede allerede da vi kunne hvor skidt det gik med tilmeldingen. Men okay, vi ved jo også at folk ikke bare kommer for at vinde kølere :D

Men lad nu være med at hænge i næste år, nyd nu den kommende weekend i stedet for 8)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:09:32
Svar/Indlæg:
1711/30
#17 Præcis 8) ;)

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 22:03:48
Svar/Indlæg:
1888/560
Sørgeligt :00......er næsten det eneste jeg har at sige...

Synes dog det er lige tidligt nok at dræbe OC LAN - man burde vente og se til næste år og så tage ved lære, frem for at give op, fordi det går skidt en enkelt gang.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-11-2006 22:10:58
Svar/Indlæg:
15982/637
Personligt kunne jeg godt tænke mig det lå lidt tidligere på året end i november... der han jeg altid været booket propful med opgaver og det ene og det andet der skal afleveres eller fremlægges... november er en desperat måned for der skal alt det nås som man ikke kan i december fordi folk er jule-fjollede... sådan oplever jeg det her ihvertfald.
Jeg har en weekend opgave så derfor ingen OC lan. Jeg får den udleveret fredag kl12 og den skal afleveres mandag kl.12. :x

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 22:18:34
Svar/Indlæg:
1776/116
Som alle andre siger, så er det synd at aflyse OClan næste år på baggrund af 2006 tilmeldingerne.

Som så mange andre siger, er det bare ikke nær så let at få presset tid ind i november. Min egen undskyldning er fødselsdag, men syntes lidt at kunne forstå på mange andre posts at tidspunktet bare ikke passer særlig godt.

Syntes ligesom Woodgnome at vi skal se tiden an, og se hvordan interessen er næste år før man aflyser det.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 23:01:19
Svar/Indlæg:
743/13
Er det ikke bare at få smidt en poll op på siden efter OC-LAN 2006 ?

Første spørgsmål kan være, om der skal være OC-LAN 2007. Ugen efter kan man så spørge hvilken måned, og tilsidst hvilken dato i den måned folk har ønsket mest ?

Det er mit umiddelbare bud på en løsning, måske det skal begrænses til efteråret 2007, da det jo så nærmer sig et år igen. Man har således næsten et år til lan'et skal stå, folk kan finde tid til det (forhåbentligt), og man kan få alt forberedt med konkurrencer osv. inden, få snakket med eventuelle små sponsorer af præmier osv.

*edit*
Evt. en "Jeg kan alle weekender i måneden" knap/valgmulighed.
*edit*

The

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 01:13:02
Svar/Indlæg:
1406/100
Personligt syns jeg at dem som ik har haft mulighed for at kommet med har skravet meget denne gang..

Skev har jeg da haft problemmer med at kunne deltage iår på grund af mit arbejde og Børn.. Jeg meldte mig til selv om at jeg ikke viste om jeg fik fri eller ej. Men nu har jeg fåe fri på Fredag og kan være med fra start af :e

Men som sagt er der sket mange ting i år som har gjordt at folk ik har haft mulighed for at deltag.. Nå man bare tænker på det som skete i Århus iår hvor børnehaver hade lukke i 3 uger og folk måtte holde freri der.

Men igen tilmeldning til det har været noget forsent ude i år. kun en månde har man haft.

Men nu skal Hwt.dk heller ik bruger alt hvad de har af muligheder på at rakalmere for et lan fordi folk ville ha det..

Men en vote for hvad for nogle månder ville være en ide til det. ligsom den i har kørene på CPUér sådan en C2D kan sku min mund til at løbe i vand*GG*

Nå B@ng vi ses Fredag

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 07:29:45
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er synd at det bliver lukket, fordi at det er blevet lagt forkert (julefrokost osv...), at der har været en for kort tilmeldingsperiode og at der har været for lidt reklame for det...

Men ok så vil brugerne bare lave et land næste år, sådan er det bare.

Ved godt jeg ikke var der sidste år men der var min computer lige gået ned. def. ram i gfx.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 16:36:41
Svar/Indlæg:
1713/31
Ved ikke om det er en "overraskelse" for mig at der ikke er flere tilmeldte.

Sammen med det nye design har jeg bemærket en betydelig lavere aktivitet i forummet som var en af grundstenene på oc.dk.
I (B@ng) har jo selv statestikkerne over besøgende og ved ikke hvad de siger, men jeg synes man kan mærke en nedgang på overclocking.dk selvom at Hardware-test.dk måske er større end nogensinde mht. crew og test. Forummet er kommet op på en aktivitet igen hvor at alle tråde i "nyeste besvarelser" når af listen i løbet af en dag, men sådan var det ikke i starten af det nye design hvor "nyeste besvarelser" næsten kunne stå stille i dage. Førhen på det gamle oc.dk var aktiviteten så høj at folk oprettede de samme salgstråde konstant for at de kunne komme på forsiden under "nyeste besvarelser".

OC.dk som man "kender" er i mine øjne væk, men dermed ikke sagt at det er lort - det er bare ikke det samme... hvorfor ved jeg ikke rigtig, men tror enten så er folk som var brugere de sidste 3-4 år vokset op og har fået kone/børn/bil eller også var det som tiltalte dem ved overclocking væk (der er ikke meget tilbage til den nyeskærige pilfinger inden for overclocking med alt den brugervenlige overclocking).

Overclocking communities peakede vel dengang hvor man kunne modde socket A cpu'er og Northwood overclockede sindsygt. Men dengang tabte overclocking scenen vidst også mange brugere som synes det eneste rigtige var en Celeron 300A med peltier som blev overclocket via jumpere/dip-switches.
Der bliver vel udskiftet i overclocking-generationerne (og den her er måske ikke til LAN partys?).

<b>Tilføjelse : </b>Sad lige og læste i tråden "Dårlig OC-lan tilmelding" og der har Woodgnome i post #82 lavet en vildere analyse af OC LAN :P
Hans konklusion stemmer overens med min :

<i>"Vi snakker altså 47 folk, som har valgt OC LAN fra - det er mere end 50 % af sidste års fremmødte!! . Det er en tankevækkende stor del, taget i betragtning af, hvor stor en succes sidste OC LAN var. Mit gæt er, at der er en tæt sammenhæng mellem de 47 nicks, som har valgt OC LAN fra og de nicks, som har haft en dalende aktivitet siden sammenlægningen af HT og OC tilbage i marts - jeg har i hvert fald set meget lidt til de nævnte folk i forum.

Dertil er der kun kommet små 21 ind af de nye brugere siden sammenlægningen. Dette sikkert fordi HWT har skiftet fokus og OC'erne (hvor langt størstedelen af OC LAN deltagerne er at finde) er faldet lidt i baggrunden. "</i>

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-11-2006 17:17:17
Svar/Indlæg:
15982/637
#25: Jeg er helt enig... samt når man tjekker online listen er der færre og færre på efterhånden.... det er en trist tendens, men der er langt ml. svar på trådene el. anden aktivitet. Og ja der er mange kendte "nick's" der er forsvundet med tiden.