Ved ikke om det er en "overraskelse" for mig at der ikke er flere tilmeldte.
Sammen med det nye design har jeg bemærket en betydelig lavere aktivitet i forummet som var en af grundstenene på oc.dk.
I (B@ng) har jo selv statestikkerne over besøgende og ved ikke hvad de siger, men jeg synes man kan mærke en nedgang på overclocking.dk selvom at Hardware-test.dk måske er større end nogensinde mht. crew og test. Forummet er kommet op på en aktivitet igen hvor at alle tråde i "nyeste besvarelser" når af listen i løbet af en dag, men sådan var det ikke i starten af det nye design hvor "nyeste besvarelser" næsten kunne stå stille i dage. Førhen på det gamle oc.dk var aktiviteten så høj at folk oprettede de samme salgstråde konstant for at de kunne komme på forsiden under "nyeste besvarelser".
OC.dk som man "kender" er i mine øjne væk, men dermed ikke sagt at det er lort - det er bare ikke det samme... hvorfor ved jeg ikke rigtig, men tror enten så er folk som var brugere de sidste 3-4 år vokset op og har fået kone/børn/bil eller også var det som tiltalte dem ved overclocking væk (der er ikke meget tilbage til den nyeskærige pilfinger inden for overclocking med alt den brugervenlige overclocking).
Overclocking communities peakede vel dengang hvor man kunne modde socket A cpu'er og Northwood overclockede sindsygt. Men dengang tabte overclocking scenen vidst også mange brugere som synes det eneste rigtige var en Celeron 300A med peltier som blev overclocket via jumpere/dip-switches.
Der bliver vel udskiftet i overclocking-generationerne (og den her er måske ikke til LAN partys?).
<b>Tilføjelse : </b>Sad lige og læste i tråden "Dårlig OC-lan tilmelding" og der har Woodgnome i post #82 lavet en vildere analyse af OC LAN :P
Hans konklusion stemmer overens med min :
<i>"Vi snakker altså 47 folk, som har valgt OC LAN fra - det er mere end 50 % af sidste års fremmødte!! . Det er en tankevækkende stor del, taget i betragtning af, hvor stor en succes sidste OC LAN var. Mit gæt er, at der er en tæt sammenhæng mellem de 47 nicks, som har valgt OC LAN fra og de nicks, som har haft en dalende aktivitet siden sammenlægningen af HT og OC tilbage i marts - jeg har i hvert fald set meget lidt til de nævnte folk i forum.
Dertil er der kun kommet små 21 ind af de nye brugere siden sammenlægningen. Dette sikkert fordi HWT har skiftet fokus og OC'erne (hvor langt størstedelen af OC LAN deltagerne er at finde) er faldet lidt i baggrunden. "</i>