Prog til hjemmeside & server

Software d.  06. november. 2006, skrevet af T5
Vist: 361 gange.

T5
T5

Overclocker
Tilføjet:
06-11-2006 19:53:44
Svar/Indlæg:
13/10
hej

jeg skal prøve at lave en hjemme side men ved ik ret meget om det så vis en kunne hjælpe mig lidt vil det bare være total tak

1 er der nogle gratis hjemmeside prog og server prog

steen

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 20:09:06
Svar/Indlæg:
2870/65
Du skal lægge din hjemmeside hos en der Hoster hjemmesider, af flere grunde:

1. For selv at Hoste en hjemmeside, skal du enten have en windows server hvor du kan installere IIS eller en Linux box hvor du kan køre noget Apache...eller noget i den retning.

2. At lægge en hjemmeside hos et Hosting-firma behøver ikke at være ret dyrt. Kan fås helt ned til 9-10 kr. pr. måned.

3. At skulle sikkerheds-patche en web-server er et job for de mere erfarne.

Til selve delen med at lave en hjemmeside, findes der en bunke programmer som kan bruges:

1. Den gratis: Notesblok, hvor du koder hele skidtet selv. Hvis du ikke kan programmere, er det ikke en god løsning.

2. Så er der diverse WYSIWYG- programmer (What You See Is What You Get) så som (suk) Frontpage (en del af Office-pakken). Et rigtigt skidt program, men man kan da lave en nogenlunde hjemmeside, noget primitiv...men en hjemmeside.

3. Adobe Go Live er også et program til at lave hjemmesider med, men det koster en mindre bondegård. Det kan dog lave en del pænere ting end Frontpage.

Mange vil sige at det bedste resultat bliver, hvis man selv kan programmere det meste selv. Kan man det, er der masser af forskellige ting man kan gøre det med: diverse script-sprog: Pearl, java-script, VB scripts osv...der er nok at vælge imellem. Nogle foretrække Dream Veawer, Flash osv, men resultatet afhænger af hvor dygtigt du er til det forskellige

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:27:16
Svar/Indlæg:
4089/252
smut ind på html.dk og kør igennem html (Hypertext Markup Language) og CSS (Cascading Stylesheets) toturials. Læs alt og lært at forstå hvad hele ideen er med de forskellige elementer.
Udvid evt med Extensible HyperText Markup Language (Xhtml), som er det næste naturlige skridt fra HTML og over til XML, forvirret nu?

Der er ikke nogen ide i at lave en hjemmeside uden at forstå det bagvedliggende. Næste skridt vil være mere kompliceret programmering, i form af vbscript, javascript, PHP og hvad har vi, evt også noget XML som ofte også er ganske brugbart. Det vil jeg dog råde dig til at vente med til du har styr på de grundlæggende principper.

PK

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:29:49
Svar/Indlæg:
931/181
Jeg bruger selv Dreamweaver og kan varmt anbefale det da det laver væsentligt bedre kode end frontpage.

med hensyn til server startede jeg selv med en skod linuxbox og noget apache... drop det, det er for meget besvær hvis du bare skal lege med hjemmesider og ikke vil serverdelen.

så tag en pakke til 9kr/mdr og start der...

personligt har jeg egen server, men det koster en del... jeg slipper ikke under 1000 om måneden for den :P

hvis du tænkte et lille program så du bare kan vise det på din egen pc så er appserv lige dig, nemt at installere til alm html. men kan ikke anbefales til større ting.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-11-2006 08:47:16
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan hos de fleste hosts kan du installere et CMS system (content management system) uden de store problemer ..

www.opensourcecms.com kan du prøve en del af dem

jeg vil anbefale cmsmadesimple - ret nemt at arbejde med

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2006 17:09:04
Svar/Indlæg:
207/0
#3 1000kr om måneden? hvad kører du med en SUN Enterprise server 8000?

personligt koster mine 2 maskiner mig omkring 1700kr i strøm om året, de kører 24/7

så er der diske etc. men de holder typisk, 2år (skifter disken ligemeget hvad hver 2 år, hvis det er en data disk)

min linie har jeg under alle omstændigheder, så den kan ligså godt bruges til noget fornuftigt

så driver jeg også, SMTP, VPN, HTTP, IMAP etc.

#1 medmindre du er intressereret i at sørge for sikkerhed hver dag, samt læse om tingene etc. så køb en hosting løsning.
der er intet være hvis man kan se man får en masse angreb fra en server på en ADSL, fordi fjolset ikke har sikkerheds opdateret den.