problem med internet

Software d.  06. november. 2006, skrevet af allan_84
Vist: 360 gange.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:14:58
Svar/Indlæg:
765/82
jeg syntes midt internet var ved at være lidt sløvt.. så jeg har målt mig frem til at mit internet svinger mellem 0,6 megabit og 1,6megabit, jeg har en 2megabit (med 512 op) ved cybercity..

snakkede før på aften med en support medarbejder fra cybercity, og han fik en cibercity second support til at ringe mig op. snakkede med i 30min med gennemgang og opdatering af firmware på router og alt muligt..

men ligemeget hjalp det, så nu laver han en fejl medding.. så må jeg jo se hvad der ske.

er der nogen der har lignende erfaringer eller nogle tips?

måling foretaget med tptest05. (google er din ven)

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:30:41
Svar/Indlæg:
4089/252
tja min 8 mbit trækker kun ca 6 mbit, selvom min linje inden jeg fik 8 mbit, ofte har kørt upåklageligt ved boost til 8mbit.

Janice

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2006 21:32:00
Svar/Indlæg:
324/54
jeg synes også at mit 2mbit kører lidt/meget langsomt en gang i mellem.
når jeg downloader, kører det fint omkring 220kb men når jeg surfer rundt, især på oc, er det langsomt. synes heller ikke min ping er så lav igen, når jeg spiller.
hmm så meget for hurtigt internet x(

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
06-11-2006 22:11:59
Svar/Indlæg:
765/82
jeg ved ikk lige hvor man ser ping!?

hvis jeg downloader store filer så kan jeg få den op på 223,3KB/s ikk mere end det (sjovt nok samme som #2)

men netradio (mmradio 192 eller 128 stream) kan den efter hånden ikk gøre stabilt..

og TPtest05 siger meget skiftende mellem 0,6MB til 1,6MB.. det meget svingende synes jeg godt nok... og meget langt fra det jeg betaler for, nemlig 2048 ned og 512 op. men selv om den giver et samlet resultat på 1,3megabit download, så kan jeg se med everest ultimate 2006 edition at den har et peak på 223,3MB/s... mærkeligt.

men jeg må vente og se, om de sender en ny router (det så nr.2 jeg for byttet)

_-Q-_

Overclocker
Tilføjet:
07-11-2006 00:48:55
Svar/Indlæg:
171/9

Jeg har haft samme problem.
Desværre for mig var der aldrig noget galt når jeg havde support i røret. Så det tog noget længere tid at finde ud af fejlen.
For mit vedkommende var det et telefonapperat (trådløs) som begrænsede min forbindelse med op til 5Mbit. Men når en telefon var i brug var der fuld hastighed.
Det tog ca. 10 fustrende dage at finde fejlen.

Denne hastighedstester var til stor hjælp, da den er hurtig at bruge. http://speedtest.sydfynsnet.dk...

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2006 17:27:06
Svar/Indlæg:
207/0

der er forklaring til alt.

1:
test programmer er ubruglige, det kan man ikke bruge til noget
typisk er de placeret på små linier, så de kan godt være bookede af andre, andre problemer kan være måden de måler på etc.

2:
FTP til sunsite.dk og test jeres hastighed ned, eventuelt brug deres public mappe til at uploade til og så undlad for pokker at bruge IE til at FTP med den er ret så meget defekt, brug flashfxp eller andet desideret FTP program

3:
OC.dk er generalt langsom, om det er database designet eller linie ved jeg ikke, men selv på en 100Mbit linie på forsknings nettede er den også langsom, så det er ikke jeres linier der er problemet.

4:
Når du surfer rundt så kommer du aldrig op og bruge 2Mbit
medmindre vi snakker tung grafik, typisk hvis man kigger på linie aktivitet, så snakker vi max ~20Kb/sec hvis man er heldig, i meget korte peaks.

5:
Hvis i har cybercity, så få tjekcet støjtallet (det kan ses i alle deres routere eller man kan bede supporten tjecke det), samt overvej om i har den rette kabling, det der hjemmefusk er ikke en god ide medmindre man ved hvad man laver.

6:
en 2Mbit skal trække ca. 220-230Kb/sec ca. når det kører optimalt, dog skal man husek at der er overheat på pakker etc. så det kan svinge men FTP er godt da det har meget lidt overheat.

7:
Dig med de 8Mbit på boost i gammel, dage, sådan havde jeg det også i gammel dage, men i skal huske en meget vigtig ting, TDC udvider deres NET, hvilket betyder at de rent faktisk montere nye centraler, tættere på jer, hvis du ikke er TDC abb, så er det ret meget nederen for dig, for det betyder at du lige har scoret dig en forstærker ud til de store centraler hvor CC, tele2 er, en forstærker laver støj i systemet og gør at din linie ikke magter at køre de 8Mbit den måske kunne førhen,

8:
dig med de elendige pingtider, nu snakker du sikkert spil og andet, alt efter hvor langt du er fra en maskine/server dvs. hvor mange HOP's du er fra noget jo længere er din pingtid, sådan ting kan man ikke rigtig ændre på, størrer linie er selvføldig en mulighed, men en anden ide kunne være at du sætter dine spil til at tro at du har en ISDN linie, det betyder at den vil sende flere små pakker istedetfor meget store og træls pakker, dette kan give bedre ping tider etc. i spil.

nå nu gider jeg egenlig ikke skrive mere og der mangler sikkert også en masse , og . :) samt diverse stavefejl, men lær og lev med det :)

det kræver meget forståelse for mange ting, hvis man skal teste en forbindelse for der er mabge aspekter der spiller ind.

Janice

Superbruger
Tilføjet:
07-11-2006 19:44:18
Svar/Indlæg:
324/54
#5 tusinde tusinde mange tak, for et for engang skyld rigtig godt og velformuleret svar.

Nu kan jeg sove roligt igen. ;)

mange tak