Bedømmelse af min webside

Hyggehjørnet d.  07. november. 2006, skrevet af Mads321
Vist: 447 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 01:47:52
Svar/Indlæg:
3162/326
Hejsa.

Jeg er lige blevet færdig med at lave min første webside, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt feedback fra jer allesammen, om hvad i syntes om den.

Idéen bag siden fik jeg sådan set, ved at jeg mange gange har brugt diverse debatfora på nettet, og næsten hver gang har jeg efter et stykke tid fundet et andet der var bedre, eller mere specifikt rettet på det emne jeg har søgt. Det gælder også for hwt.dk, som jeg ikke kendte til i starten, men som idag står som mit foretrukne valg inden for computerfora. Ikke fordi hwt.dk nødvendigvis er bedre end andre, men fordi det er det jeg syntes bedst om, og det er her jeg finder de brugere jeg gerne vil debatere med.

Megaforum.dk som min side hedder, er ment som et index over danske fora, men efterhånden som arbejdet med siden skred frem, blev jeg klar over at det også ville være smart hvis siden i sig selv blev et forum.
Det er dog på ingen måde meningen at megaforum.dk skal ud og konkurrere med andre fora, men det tilbydes at folk kan få oprettet et forum i et bestemt emne, såfremt der ikke findes nogen danske debatfora for dem idag.

Jeg håber i vil give jeres ærlige mening, og i er velkomne til at at oprette jer som de første brugere hvis i har lyst til det.

Link: www.megaforum.dk

@Webmaster:
Jeg har listet http://www.hwt.dk/forum.asp som direkte link på min side. Jeg mener ikke selv det kan betragtes som deeplinking, da i bruger samme ramme på alle sider. Hvis i ønsker det ændret til forsiden, så send mig en mail på admin@megaforum.dk

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 09:59:35
Svar/Indlæg:
845/46
Har skrevet lidt til dig i dit forum. ;)

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 11:48:01
Svar/Indlæg:
2175/186
Synes siden er helt fin, men er bare meget få sider der kan holde et forum kørende med så mange kategorier :/ Somregel er det bedre at være mere specifik :)

Ved din links samling må du gerne være lidt mere beskrivende, fx:

"http://www.hwt.dk/forum.asp - Computer"

kunne være: "- Computer, dog primært overclocking"

foo

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 11:52:08
Svar/Indlæg:
1685/240
idéen er helt vildt god - faktisk en jeg selv har gået og barslet lidt med den senere tid...

Der er dog et stort problem ved den, som jeg ser det - og det re at linksne til de andre fora bliver nemt glemt i farten, da de ikke er så synlige igen når man skal ind i genem 3 kategorier for at finde dem...

En desideret forside hvor der er links og kategori-indeling, en mere detaljeret beskrivelse og så evt et forum ved siden af, eller mulighed for at komentere linksne alene...

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 12:06:34
Svar/Indlæg:
3162/326
@Alle

Super fedt med repons. Det er sgu rart efter alt arbejdet :D

@espeholt_jr

Siden skal mest af alt være en samling af links til andre fora, og ikke så meget et forum i sig selv. Jeg har lavet siden fordi jeg var træt af, at jeg ikke kunne bruge google til at finde fora, og tænkte at jeg nok ikke var den eneste. Der er 100% frit valg, om man vil bruge siden som forum, index eller begge dele.

Det med beskrivelserne, det skal nok komme. Der har simpelthen ikke været tid til det endnu. Idéen er jo også at folk selv kan kommentere linksne hen af vejen.

@foo

Du har fuldstendigt ret i at det er lidt bølvet hvis man kommer fra f.eks google, så kan man hurtigt miste overblikket. Jeg regner dog med at lave en ny header, som kan fortælle præcist hvor man skal kigge efter linksene.

Nu har jeg lavet siden som den er i første omgang. Mest af alt som et weekendprojekt, for at hjælpe mig selv og andre med at holde styr på div. debatfora. Hvis det viser sig ikke at være tilstrækkeligt, så må jeg jo tage den derfra.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 14:09:33
Svar/Indlæg:
971/67
Synes også ideen er ganske god...

Min umiddelbare opfattelse var at siden er meget lys for øjnene. Måske ville det være en ide at lave baggrund en smule grå (bare så den ikke er helt hvid), da ikke ville virke mindre skarp for øjnene.

Keep up the good work 🙂

/Skipper

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
07-11-2006 16:37:01
Svar/Indlæg:
710/40
jeg er enig med #5 om at en lidt mørkere baggrund ville være bedre så det ikke skriger så meget i øjnene. men ellers ser det sq fint ud...

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 04:40:08
Svar/Indlæg:
3162/326
@Skipper, bluedemon

Tak for respons.

Jeg vil overveje at ændre baggrunden, eller se om en ændring at font-farverne vil gøre en forskel. Jeg kan godt se den måske er lidt for lys i det..

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 17:42:22
Svar/Indlæg:
2263/135
Jeg syntes det er en utrolig flot og genial side. Nem at overskue fra brugeren´s side. Men hvis det er det samme fra din så super cool.
Mega god og detaljeret hjælpe funktion.

Godt arbejde.. Keep up the good work ;)

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 17:53:14
Svar/Indlæg:
767/119
Super ide, men kunne godt tænke mig en lidt anden opbygning af kategorierne - synes man skal trykke rigtig mange gange for at komme ind til det man søger, links'ne.. Men Ideen er go - men ikke noget nyskabende.. :)

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 18:05:49
Svar/Indlæg:
3162/326
@Sønne

Tak for ros. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår denne sætning: "Men hvis det er det samme fra din så super cool." - Sorry, ville ellers gerne have det til at give mening...

@K1lroy

Igen- Tak for ros!

Jeg er godt klar over at man skal trykke en del gange, men jeg har ikke kunne finde en bedre løsning. Hvis du har en bedre idé, så jeg er åben for forslag :D

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 18:07:54
Svar/Indlæg:
2263/135
Det jeg mener det er hvis du selv syntes det er overskueligt så super..... Sorry men er træt i dag.. :r

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
08-11-2006 18:27:30
Svar/Indlæg:
3162/326
@Sønne

Helt i orden, jeg har også selv haft nogle lange arbejdsdage, så jeg fatter nok heller ikke så meget selv :D Tak for feedback, det er rart at få vurderet sit abejde, så man har mulighed for at finde de små fejl, man selv overser i farten, eller som man har stirret sig blind på.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2006 12:09:46
Svar/Indlæg:
1685/240
Måden jeg ville gøre det på var at holde linksamling og forum helt adskilt...

Siden skulle så indeholde en kategorisk oversigt og derunder links, eventuelt med mulighed for grade et link og så sortere efter rang... hvis man så skulle have et forum kunne man evt også linke funktionen med grading sammen med forum så man kunne knytte en kommentar....

Det er, som jeg ser det, for forum-agtigt nu og for lidt - "her er en genial oversigt til jer"... Håber det gav mening...

bluedemon

Elitebruger
Tilføjet:
09-11-2006 15:35:48
Svar/Indlæg:
710/40
lige en lille ting. under "it & elektronik" har du stavet computer som compter.... :)