#0 Har du kigget på et 680i ? , og jeg ville personligt hvis der SKAL bruges 25 k nuppe et 8800GTX og på QX6700.
#alle jo X6800 køre med højere clock frekvens end QX6700 men det drejer sig om 300 mhz og det kan #0 OC og så istedet for at bruge penge på 2 x 2.93 ghz får #0 "4 x 2.93 ghz"
nej det kan godt ske.. men så vidt jeg har kunnet forstå på de tests der er blevet kørt, har de fået clockket x6800 til 4.7ghz ? ikke at jeg vil så langt op overhovdet.. imo får de andre meget svært ved at følge med..
Dog ville jeg også "nøjes" med et grafikkort, men ellers ser det kanon ud :) Quad core kan man ikke bruges til fandens meget endnu..læs fx testen her på siden. Derudover laver den meget varme, hvilket gør den meget svær at OC på luft.
flere mhz i spil er berde end flere cores, i spil. (hvis vi fx snakker 6600 vs 6800 c2d) spillene skal jo ogaså understytte de flere cores. og det gør de vist ikk helt inu....
både intel (som sidder på CPU makedet nu!) og AMD har quad/4*core på vej...
og tror det er nok med 2*1 mb ram som det ser ud nu. køb så bare gode ram istedet for..
SLi gir kun 20-50% ydelse mere end alm grafik kort hvor det koster 2*pris..., så køb heller ET super kort end 2 "alm gode" kort.
i spil gir det mere at ofre 500 kr mere på grafik kort end på CPU, min erfaring.
strømforsynings størrelse har mere at sige efter hva grafikkort du køre med end hva CPU, da grafikken er det der sluger i moderne pc'er i dag.. så hvis det er SLI/Crossfire opsæting så vælg en større strømforsyning.. hvis der ikke er OC involveret i det... oc vil altid kræve mere strøm, det kan man ikke komme uden om..
DX10 er lige om hjørnet, så hvis du ofre store summer på grafikkort der kun kan DX9 så vil man være lidt træt af det hvis man regner med det holder ud i fremtiden, men det kommer jo an på hvornår man regnerne med at opdatere hardware næste gang. der jo ikk rigtig noget der kræver DX10 nu.. (okay måske 1 spil!)
hardiske er lidt alt efter om du vil køre raid eller alm. diske.. men WD raptor går man aldrig galt i byen af.. 150gb versionen yder bedst..
efter hvad jeg har læst så vil nforce 6 kommer til at overgå hvad der er nu på markedet hvis man kigger efter OC bundkort. så fremtidssikring lyder på at købe det nyeste af det nyeste og det er nforce 6.
så opskriften er: quad core CPU (hvis kan købes ellers core 2 duo) det bedste DX10 grafikort der kan købes bundkort med nforce 6 chipset 2*1gb ram af de bedste, CL 3 eller 4., -=minimum pc6400=- (uden at sige hvad du skal købe, så ville jeg købe Corsair, men læs evt benche resultater) PSU valg efter hva/hvilke grafikkkort du vælger, men fx 650-850watt. vælg en der er minimum ATX 2,2 kompatibel.. plexter dvd brænder. diskette drev efter hvad du selv synes. cpu køling: alt efter om du vil OC eller køre stock, så vælg highend luft køling eller vandkøling til OC. luft køling: Thermalright Ultra-120, Scythe Infinity, Tuniq Tower 120.. vandkøling er jeg ikk opdateret på.. (sikker andre der kan hjælpe her) harddiske: 150gb raptor til system disk og X antal andre sata II diske til lager diske. case: antec performance one p180 er noget af bedste, men der mange rigtig fornuftige kabinetter ude fortiden, men mærker som Antec, Chieftec, Lian Li,, dem går man aldrig galt i byen af.
der ud over jeg kan anbefale at kigge på www.xtremesystems.org under forum for at se det vildeste af det vildeste..
dette er min mening, så ret gerne hvis andre er uenige....