#14 .Net er et JIT sprog og vil uanset hvordan du vender og drejer det være langsommere end fx C++! Det er managed og med en (ellers dejlig) garbage collector, der kun tjener det formål at forøge produktiviteten på (en lille) bekostning af hastighed under udførelse. (og selv om koden er blevet kompileret af JIT-compileren, og køres igen, så er den ikke ligeså hurtig som C++, det kræver en noget længere teknisk forklaring, så det må være en anden god gang).
Hvis man skal være helt firkantet så er low-level ASM og alt andet high-level, men man kan så diskutere om noget er mere eller mindre high-level. IMO ser jeg sådan her på det, lowest-level first:
ASM -> C -> C++ -> C#
Hvor jo mere low-level, jo mere speed kan du hive ud hvis du ellers er dygtig :)
On-topic: uanset hvad, så har jeg et eller andet sted også svært ved at tro knægten har skrevet en browser 100% selv. Dertil er et sådan stykke software alt for kompliceret, men man skal aldrig sige aldrig! Der er hørt om vidunder børn før, så hvis han viser mig koden, så vil jeg tage påstanden op til genovervejelse :)