Hvilken trådløs router med adsl-modem.

Diverse d.  11. november. 2006, skrevet af SaND
Vist: 232 gange.

SaND

Superbruger
Tilføjet:
11-11-2006 10:08:21
Svar/Indlæg:
20/8
Hej,
jeg har en tdc-adsl forbindelse, hvor jeg gerne ville have en trådløs router til.

Er der nogen der kan anbefale en trådløs router, hvor jeg ikke samtidig skal have koblet et adsl-modem til?

Jeg er nemligt imod alle disse 12v strømforsyninger og ville gerne have et "all-in-one" produkt (modem og trådløs router).

Nogen der kan anbefale noget, hvis det findes?

/SaND

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2006 11:24:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror jeg desværre ikke findes... Har ihvertfald aldrig set nogle?

Så skulle du op i en SHDSL, men det koster jo tilsvarene en del mere... Men du kan da bare sætte en længere ethernet kabel i skidtet, og så gemme den et eller andet sted? ;)

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2006 11:50:05
Svar/Indlæg:
4657/53
Der er ZyXEL Prestige 660HW-D1 til ca 500 bobs.
det er den samme som cybercity bruger , så den virker vel.
http://www.edbpriser.dk/Produc...
og her er hvordan man sætter den op.
http://www.cybercity.dk/kundec...

og så er der denne her 3com til ca750 kr
http://www.edbpriser.dk/Produc...

jeg vil bare ikke anbefale den,da der er en fejl i firmwaren så den fryser fast ,når den bliver belastet en lille smule.
Jeg er pt ved og få den jeg havde skiftet ud med den ZyXEL .
men der er lidt vente tid på dem. :00

så lige pt køre jeg med en skod router fra min ISP og en 5 portet switch, og ingen trådløs net.
sikke en fuglerede af kabler og strømforsyninger.
men jeg overlever jo nok den uge eller 2 det tager :e :00

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2006 01:22:41
Svar/Indlæg:
2870/65
# 2 Jeg er ikke sikker på at du kan bruge samme router på en TDC-forbindelse, som man gør på CC.

CC bruger en standard som de kalder G-lite...hvilket TDC ikke gør. CC´s kunder kan køre direkte fra stikket i væggen ind i en router. Det kan du ikke med TDC´s alm. adsl-produkter. Der skal et modem på (som #0 nævner).

Jeg ved ikke helt hvordan de 2 selskaber laver forbindelsen ud til kunden, men jeg ved at de er forskellige på en del områder. Har snart prøvet alle de forskellige selskaber der i KBH´s området.

Lige nu kører jeg med CPH Metronet, hvor der brugers adsl2. Der bruger jeg et Linksys WAG254-GSX modem/trådløs router i et og samme produkt, hvilket er en del bedre end det D-Link D300-T modem som Metronet anbefaler...men også 3-4 gange så dyrt.

# 0 Du skal lige være opmærksom på en detalje mht. support fra TDC på routere. De supporterer kun deres "egne" produkter....f.eks. Netgear routere. Har du en anden router (f.eks. SMC) får du pænt besked om, at det supporterer de ikke...og så står du uden hjælp.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2006 09:20:04
Svar/Indlæg:
4657/53
Zyxel som jeg linker til understøtter .
ADSL Lite, ADSL, ADSL2, READSL, ADSL2+
og
ITU G.992.5, ITU G.992.3 (G.DMT.bis), ITU G.992.1 (G.DMT), ITU G.992.4 (G.lite.bis), ITU G.994.1 (G.hs), ITU G.992.2 (G.Lite)
det er vel ca det der findes i europa.
den model CC sender ud til deres kunder, køre med CC firmware så den kun lige kan det CC kunder skal bruge.

Det eneste der skal imellem den og stikket på væggen er den skilfilter til telefonen/internet som man har i forvejen. ellers kunne den godt sættes i telefonstikket hvis man ikke har fastnet telefon.
Jeg er faktisk ret sikker på du også kan bruge den hvis det skulle være.

hvad den Linksys WAG254-GSX kan som du har ved jeg ikke. da jeg ikke kan finde noget om den.