Hvad betyder fejlen og kan det fikses

Software d.  12. november. 2006, skrevet af karaffa
Vist: 388 gange.

karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
12-11-2006 17:55:01
Svar/Indlæg:
291/87
Hejsa jeg har et par gange nu oplevet at windows spontant genstarter, efterfølgende får jeg en besked om at windows har genstartet efter en alvorlig system fejl, ved detaljer får jeg denne besked:

C:\DOCUME~1\jakob\LOKALE~1\Temp\WER9d25.dir00\Mini110906-02.dmp
C:\DOCUME~1\jakob\LOKALE~1\Temp\WER9d25.dir00\sysdata.xml

Opstår fejlen pga de filer og kan der gøres noget ved det ?

Det er sket 3 gange på en uge og det er den samme fejl besked hver gang, de 2 filer.


Karsten-B
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2006 18:07:24
Svar/Indlæg:
1248/70
Hvis din pc er OC, så skal du som udgangspunkt clocke ned til standard og se om den stadig laver fejlen.

Er din pc ikke OC er det nok hurtigst med en ny installation.

------CB



basilbadger
 
Overclocker
Tilføjet:
12-11-2006 19:58:20
Svar/Indlæg:
15/2
Måske er der hjælp her....
Her er en copy paste fra:
http://www.smartcomputing.com/...

Error Message: "The system has recovered from a serious error. C:\Windows\Minidump020404-01.dmp C:\Docume~1\Darle~1\Locals~1\Temp\Wer5E.tmp.diroo\sysdata.xml"

Solution: This error message reveals a problem with a memory dump (an inventory of the contents of computer memory; sometimes referred to as a minidump). It seems the OS created a memory dump file but forgot about it, so it's attempting to create the file again. The resulting conflict leads to a serious error and the sudden system meltdown.

The minidump error is sometimes associated with an outdated video driver (a program that facilitates communication between a hardware component and the rest of the system), so one potential solution is to download a driver update for the video card. The reader can get one by visiting the Support or Downloads area of the card manufacturer's Web site. An updated driver may take care of the problem, but regardless of whether it does, we also recommend downloading the WinXP patch that Microsoft released to combat memory dump problems. The reader can get the update by visiting http://www.microsoft.com
/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=3D41A046-0E2C-429F-8F40-F30014ADC3BB and clicking Download in the upper-right section of the page. Next, he should access the Windows Update site and install WinXP SP1a from the list of critical updates.

Just for good measure, the reader should take a moment to purge his system of the minidump and Sysdata.xml files by deleting them from the C:/DOCUMENTS AND SETTINGS and C:/WINDOWS folders, respectively. He can restart the computer when the files are gone.

Held og lykke,
BasilBadger



karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
13-11-2006 14:29:26
Svar/Indlæg:
291/87
Okey tak, nu havde jeg allerede windows update og min gfx driver var den nyeste menjeg har slettet de filer, og venter bare på om det sker igen, håber jeg ikke ellers er der nok ikke nogen vej uden om en format c:\
8)



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2006 15:01:25
Svar/Indlæg:
4657/53
det er vel bare en driver der crasher eller et program du har indstalleret som ikke virker 100%.
format C og så indstaller de samme programmer igen og fejlen er der igen.

hvis du sender den til MS så kan det være du får et svar på hvad der skete .