AMD / ATI

Diverse d.  12. november. 2006, skrevet af gratuk
Vist: 281 gange.

gratuk

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2006 21:30:10
Svar/Indlæg:
50/16
det er mit andet inlæg så ikke noget med at pege fingre :)

Jeg er vel lidt en fan boy, men jeg er bare blevet træt af at læse om Nvidia DX10 og Intel Core 2 Duo som fejer alt af banen.. Hvis der er nogen derude som kan komme med nogle links eller info om modspil ville det være super :D
hvis derimod jeg er en knægt uden forstand på noget som helst.. og bare burde skifte fra AMD / ATI til Nvidia /Intel så prik lige til mig!

Jeg sidder lige nu på et 1900xt og ville hade at det skulle "ryge ud" fordi at jeg ikke kan lave noget pro med det fordi Nvidia bare er så meget bedre.. Jeg er vel på AMD vognen fordi de engang var bedre til spil (det kan jeg nememre tales fra end ATI) ^^

men tak for opmærksomheden! Mads

ps. Kan man som helt ny OC uden at ødelægge alt? jeg mener.. selfølgelig læse lidt op på det.. og ikke tweake så meget!
Eller skal jeg fortsat holde til hvad jeg kan OC fra windows (via Catalyst atm.)

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
12-11-2006 23:38:47
Svar/Indlæg:
15982/637
hvad går det her indlæg ud på ?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
12-11-2006 23:48:11
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0

Så velkommen til, hvis ikke du har fået det af vide allerede ;)

AMD & ATi har pt. intet på markedet der kan røre C2D og GeForce8..men det kan AMD muligvis, når k8L kommer på markedet om et ½-1års tid(?). K8L er en revideret Athlon64 arkitektur, produceret på 65nm. Yderligere kommer AMD snart med deres 4*4 platform, som består af 2 FX CPU'er, som man så kan putte 2 dualcore grafikkort på(deraf navnet). Hvordan dette kommer til at yde, vides dog ikke endnu.
ATi kommer muligvis til at rykke, når deres dx10 kort kommer på banen om ½ års tid - men der er ufattelig lidt information omkring R600, så det er desværre svært at sige hvordan deres kommende kort bliver.

Håber du kunne bruge det til noget :)
Ligenu er nVidia & Intel dem der har føretrøjen, om man vil det eller ej..

TontonE

Superbruger
Tilføjet:
13-11-2006 00:00:39
Svar/Indlæg:
1093/51
ATI R600 kommer Q1 2007, dvs. mellem januar og marts.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-11-2006 00:14:04
Svar/Indlæg:
10398/435
#3, tror det nu ikke.. best case marts, ellers tror jeg på april da de lige har reworked r600 for at få styr på varmen. PCB'et til deres prototype var også længere end 8800 boardet :o

gratuk

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2006 00:41:53
Svar/Indlæg:
50/16
det var sådan ca det jeg ville høre :)

kan se at jeg ikke fik stillet spørgsmålet klart nu hvor jeg kigger på tråden igen.. og lidt taste/stavefejl er der vist også!

1. Hvordan kan man edit sin post?

2. Hvor for folk den info fra? man kan vel sige at jeg er på jagt efter en eller anden form for news side ud over det her site!

For kassen d. 25 marts :) så der har der bare at være noget ude fra dem! dvs ATI / AMD

men tak for de hurtige svar! hygge

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2006 08:46:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#5

Personligt har jeg i store træk fået al min viden herinde fra..så hvis du følger med herinde, opbygger du stille og roligt viden ;)

Du redigerer dine indlæg under "community", lige hvor du logger ind. (øverst i højre hjørne)

red_martians

Moderator
Tilføjet:
13-11-2006 09:11:57
Svar/Indlæg:
7881/1165
#5: Det er meget forskelligt, men der er et par enkelte meget store internationale.
www.theinq.com kendt som the inquirer, og hardware's Se og Hør. Her ligger de nyeste rygter. Nogle finder den useriøs, men de har ramt plet en hel del gange.
www.dailytech.com er en ret ny side, der hurtig er blevet populær. De er ofte med der hvor det sker. Siden er en udvidelse af Anandtech, som er kendt for nogle rigtige grundige test.
www.hkepc.com Taiwanesisk side, der til tider får fat i top-hardware inden nogle har hørt om det. Siden er på kinesisk :00 , men grafer og matematik er et sprog alle forstår
www.digit-life.com er Russisk, og ret foran på mange områder
www.ocworkbench.com er en hjemmeside for den overclocker der går efter budget udstyr. De plejer også at være på forkant,
www.hardware.no er skandinaviens klart største hardware-side og selvfølgelig er de også med hvor det sker, og har ofte de nyeste nyheder fra ovenstående hjemmesider :)

ATi R600.. Jeg tror på CeBIT hvis ellers ATi vil med den her gang. Ellers har ATi ret godt fat i middelklassen for tiden, med RadeonX1650XT og Radeon X1950pro. Begge kort på samme processer, og faktisk bedre ydende end Geforce7600GT og 7900GS som de konkurrerer imod.
AMD 4x4 med FX74 kommer til at slå Intel Core2 Quad til plukfisk, men kommer også til at koste derefter.

gratuk

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2006 22:24:13
Svar/Indlæg:
50/16
for at holde min tråd i live.. dvs. suge mere info ud af de kloge hoveder som jeg ved sidder derude bag skærmene :)

når man har sagt ati 1900xt har man også sagt et motherboard som har x3200 eller rd600 har man ikke?

men hvordan er de i forhold til nForce5? Jeg er i fuld gang med at læse dette sites artikler om det.. men syns der er klart mere om nForce :(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2006 22:53:07
Svar/Indlæg:
14079/622
->#8

Grafikkortets chipset og bundkortets chipset fungerer ikke sammen på den måde, så du kan sagtens køre med et ATi grafikkort på et nVIDIA chipset og omvendt. :)

Dog skal bundkortets chipset være SLi eller Crossfire kombatibelt, hvis du skal køre med en af disse multiGPU løsninger.

gratuk

Overclocker
Tilføjet:
13-11-2006 22:57:36
Svar/Indlæg:
50/16
noget jeg kan læse så jeg fatter en prik eller 2? :) Og vil du ikke give mig ret i at f.eks. RD600 er lavet med ATI's egne kort i tankerne? eller er det kun emd henblik på flere kort på et mobo?

En anden ting er, kommer RD600 overhovedet? syns jeg har læst mig til at det skulle komme okt, now, og / eller at det er en død and :)