underskrifts indsamling mod motorvej.

Hyggehjørnet d.  14. november. 2006, skrevet af pizzabager
Vist: 720 gange.

pizzabager

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 17:16:42
Svar/Indlæg:
531/120
Hej HWT Folk.. hvis i har lyst og er flinke må i meget gerne skrive under på en underskriftsindsamling, Imod det forslag
om at fører en motorvej lige gennem ballerup, som deler ballerup by i 2 dele..

min mor og fars hus er et af de 90 huse der skal rives ned hvis det bliver gennemført,
så jeg sætter stor pris på i skriver under..

I må meget gerne skrive til alle i kender i ballerup og omegn om en hjæpende underskrift

Link til underskrifsindsamling: http://gis.ballerup.dk/balkort...

Venligst Pizzabager

Djopti

Superbruger
Tilføjet:
14-11-2006 18:34:04
Svar/Indlæg:
468/64
Pænt nedern :x

jmose

Moderator
Tilføjet:
14-11-2006 20:39:24
Svar/Indlæg:
3863/538
Done ;)

Sikke et latterligt sted at placere en motorvej...

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 21:48:40
Svar/Indlæg:
5410/123
Det er gjort. Lad os håbe at nogen ser det... og gør noget!

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 21:50:29
Svar/Indlæg:
830/15
O....M.....G ?:(

palle

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 21:59:08
Svar/Indlæg:
2307/37
Hvad med at sætte jer ind i tingene, før I underskriver??? :00

Disrespekt herfra... :l

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis er det smarteste sted at placere en motorvej (så meget har jeg ikke sat mig ind i det), men det må være klart for en hver, at trafiksituationen i storkøbenhavn er uholdbar. Motorveje bliver ikke anlagt for sjov - de bliver anlagt for at løse væsentlige samfundsmæssige problemer.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:11:34
Svar/Indlæg:
3944/384
#5 Staten/Kommunerne er dummere end man lige tror nogle gange :) MEGET DUMMERE!

Shake

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:13:50
Svar/Indlæg:
1636/115
pizzabager# Det er da noget værre skidt med dine forældres hus lige midt i det hele. Også synd for de andre 90 og alle de andre der vil blive påvirket af motorvejen.

Men vil ikke stå i vejen for at vi får et bedre vejnet. Kører selv igennem ballerup hver dag og det er noget værre lort for at sige det mildt.

Men igen, er sQ ked af de 90+ familier det går ud over denne gang. Man må bare ikke stå i vejen for udviklingen.

Siger det samme til folk når de samler underskrifter imod højhuse i indre by. Stå ikke i vejen for udviklingen. Surt med jeres udsigt.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:19:43
Svar/Indlæg:
4657/53
det er så også ligemeget om man skriver under eller ej.
skal den motorvej gå der så kommer den til og gå der.
det er jo så synd for dem der bor der hvor vejen skal gå.
de kommer jo så til og flytte et andet sted hen.
Men skulle vejen så flyttes til et andet sted, ja så er der jo sikkert nogle andre det går ud over og sådan kan vi blive ved.
For en ting som er helt sikkert motorvejen skal bygges.

Lahnet

Overclocker
Tilføjet:
14-11-2006 22:38:42
Svar/Indlæg:
127/32
Bor i en lille landsby, som har mere trafik i mylretiden end et par af de Jyske motorveje. Den nye motorvej igennem Ballerup vil betyde at trafikken i "min" by blive langt mere tålelig.

Den vil altid gå ud over nogle når der skal bygger veje, men der er langt flere som det vil være en fordel for.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:46:15
Svar/Indlæg:
2353/24
her er lidt fact:

Trafiksituationen omkring Linå er blevet forværret med næsten 30% siden motorvejen mellem Århus og Låsby blev åbnet. A15 (det hedder resten af vejen mellem Låsby og Silkeborg) var i forvejen stærkt trafikkeret.. så motorvejen er et must. Jeg ønsker selv motorvejen kommer.

stigningen i trafikken har betydet at nogle af de huse som ligger tættest på A15 er begyndt at slå revner.

Den bedste placering af motorvejen vil klart være at føre den henover gudenådalen (resendalløsningen), så man undgår at at dele silkeborg i en A og B del - dvs. de rige bor inden for motorvejen og de fattige udenfor. Hvis man placere motorvejen gennem Silkeborg by, ville det være nødvendigt at ødelægge store dele af byens industrikvarter.

Uanset om man vælger at lægge motorvejen ad "ringvejslinien" eller "resendallinien" ville man være nødt til at føre den gennem noget af fredet natur (både nordskoven og gudenådalen er EU habititets område). Hvis man vælger den linie som Fogh har besluttet, vil man være nødt til at rydde store dele af Nordskoven, for at have plads til rundkørsel (mellem nuværende Silkeborgvej og Århusvej), samt til/frakørselsmuligheder.
Ved resendallinien vil man føre motorvejen udover gudenådalen vha. en bro.

Som en lokal politiker en gang sagde "hvad nytter det at gudenådalen er et flot naturområde, når du kun kan komme derud i kano (og så kan du kun se sivene i søbredden)? Lad os dog få bygget den motorvej, så der er endnu flere som kan nyde den skønne natur!"

Endnu et par minusser ved ringvejslinien.
du kommer kun til at må køre 90km/t igennem silkeborg, kalder vi det for en motorvej?
Den kommer til at koster over 1 mia. ekstra pga ekspropotioner af ejendomme.
Den ødelægger hele silkeborg.

Umiddelbart vil ringvejsløsningen komme til at gå ca 600meter i luftlinie fra hvor jeg bor, men det er ikke det at jeg har noget imod (jeg vil alligevel ikke kunne komme til at høre den, da der er en bakketop imellem + at jeg stadigvæk bor lidt højere end motorvejens placering.

Til dem som bor i silkeborgområdet, kommer Fogh til SilkeborgHallerne den 7 dec. for at forklare hvorfor han valgte den løsning, selvom alle eksperter stemmer for resendallinien.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:49:04
Svar/Indlæg:
2353/24
Enig, men man skal ikke lægge den det sted hvor den vil genere flest mennesker, det vil sq være for dumt.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
14-11-2006 22:58:26
Svar/Indlæg:
2353/24
her er den generelle underskriftindsamling mod motorvejen - ikke kun mod at den bliver ført igennem Ballerup by

http://www.motorvej.skrivunder...

jmose

Moderator
Tilføjet:
14-11-2006 23:05:10
Svar/Indlæg:
3863/538
#5 Nu er det jo altså ikke kun KBH der har trafikale problemer. Jeg skal hver dag over Vejlefjord broen for at komme på arb.
Netop Vejlefjord broen er en af de mest trafikerede motorvejsstrækninger udenfor hovedstadsomr.

Hvis i virkelig ville lave bæredygtig udvikling burde i måske overveje at skrotte bilen og fokusere på offentlig transport der virker.
Har dog godt aldrig kørt ringere i bus end HT´s

Men hey, det er jo heldigvis frivilligt at skrive under ;)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2006 11:51:17
Svar/Indlæg:
4263/107

Næh, det er de sådan set ikke. Det er derfor vejdirektoratet tager sig af sådan nogle ting.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
16-11-2006 16:54:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
#alle: Der er jo problemer lige meget hvilken vej man fører motorveje..
I Odsherred har vi samme problem. Der skal føres en motorvej op mod færgerne på Sjællands-Odde, og første del er lagt og åben.
Tidligere gik de fleste af færgerne til Kalundborg, hvor der er en firesporet motor-trafikvej næsten hele vejen. Idag er den motor-trafikvej øde, og landevejen til sjællands-odde er den tættest befærdede 2sporede landevej i Danmark. Det kommer til at koste det 10dobbelte at lægge en ny motor-vej til odden gennem det naturskønne LammeFjorden og evt. ud af Odden-tangen, end at opgradere Motortrafikvejen til Kalundborg, og flytte færgerne tilbage hvor de oprindelig udgik fra. Men nu er DSB og det offentlige ikke statsejet længere, så erhvervslivet bestemmer reelt hvor vejen skal gå, og ikke politikerne.

Hvad angår Silkeborg og Ballerup... Alt har konsekvenser, hvad angår Ballerup ved jeg at nabokommunen er mindst lige så utilfreds med den alternative rute, som ballerup er med deres.
Silkeborg... jeg går ind for uforstyret natur, præcis som på odsherred.. Motorveje burde ikke anlægges, det "offentlige" transport-system burde udbygges.. Så stemmer for metro til Ballerup :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2006 17:39:01
Svar/Indlæg:
2353/24
metro er godt, hvis det kun er mennesker som skal flyttes fra punkt A til punkt B, men her snakker vi om tung transport som f.eks. containere, mølledele og meget andet lastbiltrafik.

Jeg gad godt se en møllevinge blive transporteret i en metro :e

red_martians

Moderator
Tilføjet:
17-11-2006 17:45:55
Svar/Indlæg:
7881/1165
#16: kunne være ganske morsomt :e

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2006 17:46:15
Svar/Indlæg:
1900/33
#15 Tror det vil blive dyrere med metro! Prøv at tænke på hvor mange togsæt der skulle til hvis der skulle køre et hvert 5 minut eller hvor meget det nu er:p

#16 :e

/Lars

LMG03

Superbruger
Tilføjet:
17-11-2006 19:45:28
Svar/Indlæg:
283/14
jeg undrer virkelig over hvorfor de ikke bare bygger den motorvej under ballerup istedet for gennem ballerup.
jeg er godt klar over at det koster ekstra, men hvor svært er det at opkræve vejpenge ligesom man har i frankrig og spanien.
vil man benytte motorvej så koster det ekstra, i spanien har det hjulpet på statens pengepung at gøre det på denne måde.

der er selvfølgelig folk som ikke ønsker at betale for at køre på vej, men hvis opgaven blev varetaget af et privat selskab så er der ingen vej uden om det, foruden så kommer de indkrævet skatte kroner til gode for hele landet. så slipper statens for at bruge penge på noget der reelt skulle have været varetaget af private selskaber for længe siden.

så til alle der bor i ballerup: skriv venligst under.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2006 19:49:45
Svar/Indlæg:
2307/37
#13, nu bliver Vejle Fjordbroen jo heldigvis også udvidet til 6 spor. :)

I 2012 skulle udvidelsen til 6 spor på hele strækningen fra Hedensted til Lillebælt være færdig - men det bliver et helvede, mens der er konstant vejarbejde de kommende år... :x