AV8 "taber" harddiske ?

Bundkort / CPU d.  15. november. 2006, skrevet af Zulu_ugh
Vist: 296 gange.

Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2006 14:40:22
Svar/Indlæg:
397/31
Hej.

Et lille problem meb mit Abit AV8, der til tider starter op uden at kunne finde hverken de optiske drev eller mine harddiske.

Normalt kører den ok, men den har på det seneste har en tendens til at smide et af lagerdrevene - begge partioner.

I sjældne tilfælde vil den kun finde en af de tre fysiske diske - en lagerdisk, som jo ikke er meget værd i opstart.

Når jeg tager batteriet og clearer cmos er det ok i et stykke tid, men så startet cirkusset igen, med at den først smider et lagerdrev og senere også systemdisken.

Jeg er pt uden i-net derhjemme så har ikke forsøgt reinstallation.

Et bud på hvad der forsager fejlene ?

mvh
zulu

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
15-11-2006 14:57:50
Svar/Indlæg:
5678/460
har hørt om lignene fejl ved en ven som også har et Asus bundkort og jeg har selv oplevet det på en gammel maskine , det han gjorde og det jeg gjorde var at opdatere bios , nyeste bios ka findes på asus hjemmeside eller prøv det software der følger med ka ik lige huske hvad det hedder men der er sådan et software program med så den selv finder nyeste bios og instalere så du bare skal genstarte uden at skulle bruge disketter osv. så enkelt og godt bruger det selv



Zulu_ugh
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2006 15:12:05
Svar/Indlæg:
397/31
#1
Nu er det et Abit kort :)
Er ASUS ikke A8V ?
Har nyeste bios inde nu, men vil forsøge at lægge den ind igen og se om det skulle afhjælpe.
Er lidt handicappet at at intetnettet er nede og TDC er sløve, så er forsigtig med store ændringer, der kan kræve geninstallation.