Computerne.com RMA (revisited)

Grafikkort d.  16. november. 2006, skrevet af Mads321
Vist: 714 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 14:53:36
Svar/Indlæg:
3162/326
Hejsa.

Et hurtigt spørgsmål, til dem af jer, der har haft div. ting og sager til RMA i tidens løb:

Kan jeg forvente at få mit kort tilbage i julegave?

26-10-2006 09:13:45 Vare modtaget. Videregivet til tekniker

27-10-2006 09:53:53 Undersøgelse af vare afsluttet.

(20 dage senere....)

16-11-2006 11:57:15 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør, med henblik på reparation.

Kortet er et 7600GT, Club3D (holland).

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 14:56:05
Svar/Indlæg:
10398/435
lol... med lidt held i Q1 2007 :e

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 15:07:18
Svar/Indlæg:
657/18
HEHE tror du skal være mer end heldig for at få det tilbage før jul......

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 15:12:36
Svar/Indlæg:
2872/90
hmm der går nok 6 uger.. det gjorde der ihvertfald for mig..

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 15:17:12
Svar/Indlæg:
3162/326
Hmm... De burde enten give et andet kort i reserve så længe, eller sige at de giver rabat næste gang jeg køber hos dem (ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det igen).

Jeg må bare bide i det sure æble :(

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 15:25:59
Svar/Indlæg:
2872/90
Ja det burde de.
Men det er jo ik kun hos dem det tager så langtid.. Når kortne skal repareres. skal de jo sendes derhen hvor de er købt/lavet. Mit kort skulle til england. tog kun 4 uger, at finde ud af de ik kunne lave det. Også endnu 2 uger før jeg havde et nyt kort i hånden. så køb et nyt kort andet er der ikke at gøre med mindre du kan vente så langtid.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 15:31:49
Svar/Indlæg:
3162/326
"Så køb et nyt kort andet er der ikke at gøre med mindre du kan vente så langtid."

Det kan i alle tilfælde ikke være rimeligt, når jeg jo allerede har betalt een gang, så der er ikke rigtigt en mulighed for mig. Måske er jeg for principfast, men tror det er bedre end alternativet.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 16:09:23
Svar/Indlæg:
624/31
Det er simpelthen utroligt at der går 20 dage fra de har undersøgt varen, til de ansøger om RMA hos leverandøren. Hvis de var lidt smarte, gjorde de det på en gang, og ville spare en masse plads på RMA stuff, emails, bunker af papir etc... Og! De ville have nogle meget gladere kunder!

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 16:21:58
Svar/Indlæg:
3162/326

Yes sir!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 17:12:52
Svar/Indlæg:
2872/90
mester er helt på din side.. det er fucking pres man skal ud og købe et nyt kort fordi man ik kan vente 6 uger med at få sit kort tilbage for rma. men sådan er det desværre.. Men hva kan man gøre ved det andet en at brokke sig mest muligt til butikken..

Og tro mig det gjorde jeg også.. især fordi jeg fik at vide at det var en kendt fejl på kortet, så de viste godt hva fejlen var. 4uger går der og jeg må selv skrive en mail for at få at vide hva status er. de fortæller at fejlen ik kan laves og at de desværre ik har kortet på lager før om en uge måske mere.. dårlig service hmm ja det kan du bande på..
Rimligt det tror jeg vist vi begge er enige om det ik er,,

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 19:14:37
Svar/Indlæg:
1198/35
Er den butik nu på spil igen x( Det er en af de værste butikker på nettet efter min mening. Deres foretningsmetoder er simpelt hen noget svineri. F.eks. skal man betale PENGE, hvis man har et spøtgsmål til salgsafdelingen:

Tlf : 90 136 136 - 5kr/min :o
E-mail: Send email her! - 15 kr :o

De har desuden aldrig de vare på lager de skriver de har, hvis man er heldig ligger de på fjernlager og så kan man måske få det inden for en uge. Jeg har også set dem på TV 2, hvor de også var under luppen.

ITbutikken har været ejer af butiken, men efter SHG købte ITbutikken, ser det ud til at de også har overtaget computerne.com, så man kan da kun håbe de forbedre sig eller lukker.

Så kan man spørge sig selv om man ikke hellere ville give 100kr ekstra, når man køber hardware og så købe det ved en butik med god service, især Midtdata er gode til RMA sager (og ja jeg har prøvet det flere gange ved dem).

Men du kan ikke gøre andet, end at spamme dem ned med mails, hver dag for at få dem til at fremskyde din sag bare lidt :e

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 19:24:10
Svar/Indlæg:
1636/115
Hvis de ikke har samme vare på lager har du ret til at få noget tilsvarende eller noget dyrer. De får en kreditnota på det beløb som de har givet for varen. Så de kan egentlig være ligeglade om det er det ene eller det andet du får for dine penge, hvis de ikke får kortet byttet fra fabrikken..

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
16-11-2006 19:39:56
Svar/Indlæg:
2872/90
#11 okay det viste jeg så ikke man havde..
Men havde det ik været fordi jeg allerede havde købt et nyt kort imellem tiden så havde jeg også forlangt de måtte give mig et andet kort.. næsten 2 måneder tog det at få sit skide kort tilbage..

Roflpopz

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2006 19:06:15
Svar/Indlæg:
178/22
Hold jer væk fra Computerne.com!
De sendte mit Asus P5W DH Deluxe en lille smut tur til Tjekkiet for at blive fikset. Jeg kræver, at hvis reperationen skulle tage mere end 1 måned, ville jeg have pengene retur - Dette undlader de, da de sender mit mobo retur til mig 2 måneder senere.
Herudover manglede diverse kabler, driver cd-rom'er da jeg modtager mit mobo. De har altså ikke medosv., som jeg sendte ind i overensstemmelse med det, der står om returnering på deres hjemme side. Dette betyder jo, at jeg ikke har fået den fulde vare, som jeg har betalt for. Jeg prøver så at ringe til dem for at høre hvad der er geåt galt, og får at vide det skulle ligge på lageret et sted x( Og så spørge han sq også om jeg vil have det efter sendt, HVIS de finder det - gu skal jeg ej, jeg skal have pengene retur, siger jeg. Hvorpå han svarer at det kan han ikke hjælpe mig med, da han kun er teknikker. Må, på den igen, ringer op til dem igen næste dag, for der efter at sidde i kø i telefonen i så lang tid, at telefonerne lukker! Prøver også de næste par dage, men kommer ikke igennem - Det skal lige siges jeg ringer til RMA afdelingen. Og da jeg så endelig kommer igennem får jeg fat i salgs afdelingen. Det kan de jo lige pludselig heller ikke tage sig af!!! Jeg bliver viderstilt, men kommer igennem til salgsafdelingen igen ?:( Der er vidst et problem lyder det i telefonen, og der spørges efter mit nummer så de kan vende tilbage. Der går nu et par dage hvor jeg absolut intet hører fra dem. Det bliver mig for meget, og jeg ringe selv om igen - får endnu en gang fat i salgsafdelingen, og nu kan de lige pludselig godt finde ud af en aftale hvor jeg sender mobo retur osv.. Men det er også efter jeg givet ham et mindre møgfald om hvor dårlig deres kundeservice har været. Men da jeg kommer til sagen om at få penge retur, får piben en anden lyd. Så skal jeg lige pludselig til at bevise, at jeg har sagt, at jeg ville have pengene tilbage. Forstættes (kan ikke skrive mere :D)

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2006 19:13:01
Svar/Indlæg:
2872/90
Surt show mester.. Men sådan er betingelerne når man handler der.. De har den mest lortede service ever.. hvis det ik var fordi butikken lå i jydeland så var jeg taget derover og tævet vedkomne som jeg snakkede med...

Roflpopz

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2006 19:13:39
Svar/Indlæg:
178/22
Forsættelse af oversttående... Her er det så min far tager røget og meget bestemt, men på en anstændig måde siger at jeg bare skal have penge retur og der ingen diskussion er i det, FÆRDIG! Og igen får piben en anden lyd, og han siger at jeg bare skal sende en beskrivelse af forløbet samt mobo retur, og så vil jeg få pengene tilbage.
Det hele ender heldigvis godt, og jeg får mine penge retur efter hvad der kun skulle have været en månedes vente tid!
Trist, at det skulle tage længere tid og med så dårlig behandling - og derfor skal de også hænges ud.
Lige en ting til om Computerne.com, så passer deres lagerstatus af H til, selvom de skriver at den altid er 100% opdateret. Ja, den er måske 100% opdateret, fordi de opdatere den en gang om ugen - det er sq ikke nok, det skal være hver dag!!!

Sorry det lange indlæg, det skulle bare lige ud :)