Sata boot drivere??

Bundkort / CPU d.  19. november. 2006, skrevet af Illisher
Vist: 261 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2006 20:25:02
Svar/Indlæg:
2664/97
Hejsa.. Efter en masse problemer med min computer her over weekenden til et LAN har jeg besluttet mig for at geninstallere for at fjerne alt vhad der evt sku være i vejen.. Men nu er min computer godt på vej ud af vinduet fra første sal, fordi jeg ikke kan få den til at indlæse de skide drivere!

Jeg booter op på min XP cd og trykker F6 også når den spørger om driver indlæser jeg den. Men så skriver den et eller andet crap..

Jeg har et Abit IC7-MAX3 bundkort, og tror da jeg har valgt de rette drivere.. er det dem der hedder silicon 3112 eller 3113 jeg skal bruge? jeg kører RAID0 på sata port 1 og 2.

Er der nogen der kan hjælpe, evt finde de drivere til mig før jeg tager forskud på nytåret og sprænger den i luften? x(

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2006 20:30:57
Svar/Indlæg:
3943/44
kik på dit mobo, der står på silicon chippen hvilken det er.

Men mit bud vil være 3112, da det er den mit gamle mobo har, og det er cirka lige så gammelt som MAX3

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2006 21:00:48
Svar/Indlæg:
2664/97
Der står 3114 på min har jeg lige været nede og kigge på.. Men hvad skal man gøre når man ikke kan inlæse den driver man har downloadet fra abits side?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2006 14:13:20
Svar/Indlæg:
2870/65
Så vidt jeg husker, er der 2 sata controlere på det board.

Man skal desuden(for at få det hele til at spille optimalt) ind i bios og sætte en indstilling i forbindelse med sata...tror at den hedder Combined...sådan at du kan bruge både pata og sata på boardet.

Sørg for at have den driver som hører til den rigtige controller...er der ikke noget om, at boardet også har en IHC7 controller...eller noget i den (hen)retning?

...når du har fundet den rigtige driver, tjah, så husk F6 tasten for at loade driveren