RAW filsystem/hal.dll

Diverse d.  20. november. 2006, skrevet af DonWerner
Vist: 326 gange.

DonWerner

Overclocker
Tilføjet:
20-11-2006 12:50:35
Svar/Indlæg:
0/1
Hejsa!

Jeg har brug for noget ekspert-hjælp. Min computer kan ikke længere boote Windows XP. Når jeg forsøger så skriver den at hal.dll mangler. Jeg har så forsøgt at kopiere hal.dll over i system32 dir på hd'en, men uden held. Tilsyneladende er der sket noget med hd'en. Jeg kan nemlig ikke få lov at skrive (eller blot ta' en dir for den sags skyld) i system32 dir.

Under normale omstændigheder ville jeg egentlig bare partionere hd'en og så geninstallere Windows, men problemet er bare at jeg har alle mine billeder, mails og netbank på den her hd, som jeg MEGET nødig vil miste!

Jeg har desuden prøvet at pille hd'en ud og sætte den over i en anden maskine, da jeg så tænkte jeg kunne trække data'ene ud på den måde, men det virker heller ikke, da det viser sig at jeg slet ikke kan komme i kontakt med hd'en. Jeg kan godt se den i Windows, men ikke komme ind på den.

Det eneste jeg kan gøre er at få "Egenskaber" frem og der kan jeg så se at filsystemet er lavet om til noget der hedder RAW. Hvad er det og hvordan får jeg det tilbage til mit gamle Fat32?

Jeg har prøvet et program der hedder ptedit.exe og testdisk uden succes.

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er helt lost...

Med venlig hilsen,
John Jørgensen

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2006 13:31:31
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du sætter disken over i en anden maskine, kan du f.eks bruge GetdataBack til at redde data med.

Du må endelig ikke køre scandisk eller andre små utilities til at søge disken igennem, da de skader mere end den gavner. Du må heller ikke oprette nye partitioner.

Sørg for, at du har en disk som kan indeholde alle de data der lå på disken.

Hvis GetdataBack ikke kan hjælpe dig, kan File Scavenger 2.0 e sikkert hjælpe dig. File Scavenger er meget grundig i søgningen efter gamle filer, men har så den ulempe, at den ikke lægger filerne tilbage i samm orden som tidligere.

Når du så har fået reddet dine data, vil jeg anbefale, at du scanner disken orentligt igennem for fejl. Hvis der er for mange fejl, kan det bedre betale sig at købe en ny disk end at forsøge at reparere på den gamle. Alt efter hvad fejlene på disken er, er det kun et spørgsmål om tid før den gør et eller andet igen.

Lige en sidste ting: Brug dog NTFS istedet for FAT32. Bedre og mere sikkert fil-system. FAT32 bruger man KUN hvis man skal køre Wintendo 98