2 routerere på en internet forbindelse?

Diverse d.  21. november. 2006, skrevet af athlon2400+
Vist: 294 gange.

athlon2400+

Overclocker
Tilføjet:
21-11-2006 23:21:35
Svar/Indlæg:
102/75
hej allesammen

Har lige skiftet internet udbyder og har et mindre problem,

har købt en forbindelse igennem min underbo's tdc fastnet som vi så deler hvilket er godt nok

men problemet er den at boksen til nettet sidder hos ham og jeg har trukket kabel op til mig. via en router.
dvs der sidder en internet boks derefter router og så var det meningen jeg ville sætte endnu en router til hos mig en trådløs en men det har vi ikke kunnet få til at fungere, men det virker helt fint med en swich. Så ville bare lige høre om det er muligt at sætte 2 routere på en forbindelse?????

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2006 23:40:40
Svar/Indlæg:
971/67
1. Er du sikker på det er lovligt at dele forbindelsen?

Man kan sagtens have mere end en router på samme netværk, men jeres problem er at begge sikkert har dhcp aktiveret (tildeling af ip adresser). Det betyder at de 2 routere kæmper om at tildele ip, hvilket betyder at jeres net ikke virker. Slå dhcp fra i din trådløse router, trådløse enheder vil nu få tildelt ip fra router hos din underbo. Det virker, hvis det er sat korrekt op.

Har selv CC, hvor der er en zyxel router + 2 wrt54g tilkoblet, dhcp er kun tilkoblet på en wrt54g.

Har lavet en lille guide, der måske kan give et hint, men den kan ikke bruges direkte

http://www.business.aau.dk/%7E...

Håber det kan være til hjælp

/Skipper