Lidt "Hessi" test af EVGA NFORCE 680i SLI.

Overclocking d.  22. november. 2006, skrevet af Hessi
Vist: 2788 gange.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 16:50:30
Svar/Indlæg:
1972/260
Part one, the delivery and assembly.

Det er mandag d. 20 November 2006 og klokken er 06:50.

Hvorfor er jeg ikke gået i seng? Fordi jeg ikke kan sove!
Hvorfor kan jeg ikke sove? Fordi jeg er spændt!
Hvad er du spændt på spørger du så... ja hvad tror du?

Nu skal jeg bare have de næste 3 timer til at gå med at spille lidt Sonic the Hedgehog og NFS Carbon og så er det ned til posthuset.

Hov... det tog sQ lidt længere tid end jeg havde regnet med... Nårh så er det vel tid...
Jeg kan ikke vente... I det ene øre kan jeg høre min Conroe E6600 og Corsair SLi-ready DDRII råbe efter kortet og det andet øre kan jeg høre min v-moddede 7900GT råbe efter kortet. Kunne tiden gå langsommere?

Jeg er bare blevet mere og mere hyped efter at have læst reviews igen og igen... jeg vil have mine egne fingre i kortet og jeg vil lege.

Endelig... Så er jeg i posthuset... træk et nummer... vente.... vente.... vente... "Jeg skal hente en pakke"... skriver under og så er jeg den der er smuttet.

Kan ikke vente til jeg kommer hjem. "Skynd dig at parkere bilen!" bliver der råbt til min stakkels kami. Jeg flyver op af trapperne som en jetjæger og sparker døren op til min stakkels kamis lejlighed, hvor min kabi med vandkøling står klar. Jeg river pakken fra hinanden og går ned i knæ af overspændthed. Åbner pakken forsigtig og kan høre englenes melodi spille i baggrunden mens jeg mærker varmen fra lyset der stråler ud af pakken. Samtidig kan jeg ikke undgå at mærke mit savl dryppe ned på min trøje, som bliver våd

Jeg sidder et øjeblik og stirre på skønheden... huuuuuuh... "sikke en skønhed".... Nårh nu er det tid til at montere det fast og samle min nye nvidia/intel comp. Da jeg så er ved at sætte bundkortet i slår det mig... afstanden fra PCI-E portene er længere end på mit gamle kort (DFI nForce 4)... DOOOO'H, snøft.

Når det betyder jeg skal til at pille vandkølingen ud og justere på det så det fitter. Ud med lortet, skære nye slanger til og samle det igen og i mellemtiden har jeg monteret bundkortet. Jeg høre en stemme i mit hovede sige... "SKYND DIG FOR SATAN, SKYND DIG" i en høj og skingrende tone... hmmm... virker lidt bekendt. Nårh, men videre i programmet skal vi så jeg sætter CPU'en i smørre pasta på, sætter derefter rammene i og til sidst på med GFX kortene. Så monteres vandkølingen på og sætter strøm til kun kølingssystemet så jeg ved det ikke leaker, og vi er på vejen igen.

NAAAARJ!!! Det leaker helt vildt fra det ene L-stykke... og fandme jo det er min egen skyld... jeg kunne jo bare have presset slangen helt ind. Nårh, jeg presser det ind og lader det stå til tørre.

Det er nu onsdag d. 22 november 2006 og klokken er 16:40. Vandkølingen har stået og kørt i 1½ døgn uden at lække og for at være sikker på alt vandet på hardwaren og i kabien skulle tørre har der stået en 40cm blæser og blæst ind på alt.

Så er tiden endelig kommet til at sætte strøm til lækkeriet. Trykker på powerknappen og der sker intet.... huh? Aaarh... Måske man lige skulle tænde for sin PSU. Trykker igen og systemet starter. Hvad gør jeg nu... oh oh... havde slet ikke tænkt så langt. hmmm...

To be continued. :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2006 17:04:01
Svar/Indlæg:
14079/622
Hihi :e ... spændende..;)..

OEA

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2006 17:09:33
Svar/Indlæg:
1711/30
Ja meget #0 Glæder mig til at læse mere, da jeg selv "går" og venter på 680i fra ECS...

Så Hessi det er bare igang go go go ;) :f

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 17:12:15
Svar/Indlæg:
2267/261
hehe nice læsning 8)

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2006 17:38:03
Svar/Indlæg:
1233/50
må man høre mere fortæl fortæl

Cook

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 18:36:25
Svar/Indlæg:
563/64
#0 Du minder mig meget om Nintendo 64 kid :D

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 19:16:37
Svar/Indlæg:
1198/35
Hehe, er der en ting man ikke skal, når man montere vandkøling, så er det at skynde sig :e

Har også selv haft det kort i kikkerten, så glæder mig da til at høre mere.....

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 19:28:32
Svar/Indlæg:
3712/44
Hehe, fed idé med en "Hessi test" tråd :e

Nu må du så snart til at levere resultaterne..... ;) :p

Big_BEN

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2006 20:18:49
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg bestilte en bulk udgave af eVGA kortet hos studiedata, men da de så skulle sende den skulle den lige flashes først pga. fejl bios. Kortet ville dog ikke samarbejde, så de ringede og sagde at de villle bestille et retail hjem fra tyskland, samt smide lidt blæser og katode med i pakken, som plaster på såret for at de ikke kunne sende kortet med det samme. Alt sammen for kun 2400,- + fragt. Det er bare sindsyg cool service! Thumps up studiedata :e

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 20:21:57
Svar/Indlæg:
5410/123
#0 Du skulle da ta' og blive skribent sådan som du skriver!
Venter i spænding 8) :e :e

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2006 21:19:58
Svar/Indlæg:
541/48
grineren :e selvom jeg ikke skal have det kort, så er det faktisk interessant...

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 21:52:05
Svar/Indlæg:
2192/67
Ehh er han af gået ved døden. Eller er han mon bare fuldstændig opslugt i eufori?

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 21:53:53
Svar/Indlæg:
3712/44
#11 > Enten er det eufori, eller også har han brændt lortet af... Jeg håber det er det første.... :e

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 22:18:42
Svar/Indlæg:
1198/35
Han er i den tilstand man kalder: "Nyt hardware russ"
Han vågner vel nok om en uges tid :e

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2006 22:25:48
Svar/Indlæg:
1814/48
Ja det skulle ikke undre mig at Hessi bliver svær at finde på forumet de næste mange dage...(I RL er det vel bare at finde computeren)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 14:46:12
Svar/Indlæg:
1972/260
hehe.... nu kan jeg så sige at jeg har totalt nederen på.... Kan ikke få signal fra mine GFX'er.... har tested dem i et andet system og der giver de heller ikke noget signal.... men begge systemer booter med GFX'erne i....!?!? Selv windows starter...!?!?!?!? Må se om jeg kan få dem byttet ved RMA....

Så nu sidder der en Matrox realy realy old school PCI GFX i min splinternye sys.... :00

Men indtil videre er blevet mere forvirret end euforisk. Jeg får 3 forskellige temp. readings. En med Core Temp, en med nTune og så noget tredie fra BIOS.

Kan ikke finde ud af hvad der er rigtigt men BIOS'en virker mest realistisk.

Men lige køre jeg 3.6 Ghz ved 1.49375v... kan ikke helt huske det.... og nTune skriver 1.5v og Core Temp fatter slet ingenting, 1.325v.

Men altså 400*9 ved 1:1 4-4-4-12 2T, Vcore 1.49375 og DRAM 2.1v til at starte med. Der skal lige primes.

Nogen der kender et program der gider at måle temp korrekt?

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:09:33
Svar/Indlæg:
1972/260
Oy, den laver mærkelige ting nu.... måler ret høje temps.... 54 grader i BIOS ved 1.6v og i windåse begynder musen at hoppe rundt af sig selv og markere ting.... hmmm... jeg er forvirret... :|

Har endda opdateret BIOS'en.

bechdog

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:25:22
Svar/Indlæg:
112/12
hehe skru ned for fbs.... det er sku bad med dine gfx'er... nice intro :p

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:27:59
Svar/Indlæg:
2263/135
Du skriver nogen gode historier.. kanon fortalt.. som at være der selv. Glæder mig til update ;)

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:33:12
Svar/Indlæg:
5410/123
Det kan være at dit chipsæt har det varmt... Surt med dine gfx'ere :(

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:38:17
Svar/Indlæg:
4112/53
Kan du se boot screen, men ikke når den skal ind i XP?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:43:49
Svar/Indlæg:
10398/435
hessi, brug de nederste usb'er til musen..

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 15:48:47
Svar/Indlæg:
1972/260
Tak til alle for komplimenterne.... :)

#19 - Chip set bliver ikke varmere end 40 grader max.

#20 - Kan ikke se noget som helst.... intet... kan bare høre den siger bip og så kan jeg høre windows boot lyden.

#21 - Bruger PS2 til tast og mus.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:01:41
Svar/Indlæg:
4112/53
Har du husket P4/EPS stikket?
Hvad med EZ-plug?
De 2 PCI-E stik, hvordan får de power (Er de to stik på samme kabel?)

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:13:45
Svar/Indlæg:
1198/35
Dine temps kan godt passe. Når den er i bios, laver den en slags load tilstand på CPU'en og den bliver derfor varmere, når du aflæser i bios. Ntune kan du være ret sikker på, er den mest præcise, da det er denne der er lavet til dit bundkort, mens Core temp højst sandsynelig ikke er optimeret til det bundkort.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:49:06
Svar/Indlæg:
1972/260
#23 - Alle stik er sat til. :)

#24 - Temps passede faktisk ikke i BIOS.... Den målte end da for lavt, selv ved de 54 grader.

Det viser sig efter at jeg har haft kølerhovedet af CPU'en at hovedet har ikke haft ordentlig kontakt med CPU'en og der sad for lidt pasta på.

Så nu er der smurt lidt mere pasta på samt kølerhovedet er skruet lidt mindre hårdt fast.

Jeg køre PT 3.3 Ghz ved 1.4vcore, 1:1 2.8v DRAM og nTune siger 48/49 grader ved 2 x Prime 95.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:52:50
Svar/Indlæg:
3712/44
Godt nok at det virker... Nu skal vi så snart ha' nogen resultater...ikke :i :p :e

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:55:51
Svar/Indlæg:
1089/98
Haha, nice intro :i

Lyder sku surt med dine gfx kort..

Har du prøvet og tage køleren af dem ? Og ranse gpu helt, og sætte org. køler på, og kun 1 gfx, og se om det kan lave billede ? evt. rans gpu + pcb med sprit, og tør af med lidt wc papir.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 17:29:58
Svar/Indlæg:
1972/260
Part two, the battle.

Det er nu torsdag d. 23 November og klokken er 17:21.

Tænder og venter på billede.... venter på billede... venter på billede.... VENTER PÅ BILLEDE SAGDE JEG...!!! Hmmm.... sort skærm men windows boot lyden kommer da... hvad mon det kan være...?

Jeg piller alt fra igen og sætter det inde GFX ind og tænder for computeren der nu har givet mig stress. Jeg sidder og bidder i min nøgle mens mine øretrummer overdøves af hjertebanken. Men skuffelsen kom igen. sort skærm. Piller kortet ud og sætter det andet i. På dette tidspunkt har jeg bare ikke mere negle at bide i og trods mine nerver vil jeg ikke gå igang med tåneglene. Men hvad sker der.... ingenting... sort skærm med det andet kort osse. "Hvad fanden..." tænker jeg og prøver alt muligt. Prøvede endda at fjerne voltmoddet og sætte stock køler på igen, men intet hjalp det.

Jeg prøvede at sætte en BFG 7900GT i og vupti, boot skærm og windows og det hele. Satte mine egne kort i en anden maskine og ja... intet signal... men windows bootede da. Nårh kan kun konkludere at udgangene er wasted. Proper en PCI old school Matrox kort i og fortsætter. Min kami ville gerne have sit GFX kort igen, og det forstår man jo osse godt.

Efter at have grædet så meget at jeg kunne fylde Nilen op, fortsatte jeg. Satte FSB til 400 og multi til 9 og devider til 1:1. Vcore til 1.5v og DRAM til 2.8v. Windows startede og jeg gik straks igang med at installere drivers og Prime95.

Alle driver er nu installeret og det samme er Prime95... må godt nok sige jeg kunne mærke forskel på mit nuværende og mit gamle setup (kan ses i profilen) allerede her. Nårh... jeg skal lige teste for stabilitet... Prime 95 startes og så går den igang med torture test. Men hov... musen begynder at hoppe rundt og klikke fuldstændig random.

"Stop min ven og tag det roligt" tænker jeg i mig selv og tror det hjælper. Formår at genstarte computeren og prøve utallige af settings for at se om det går nogen forskel min intet forandring.

"hmmm..." tænker jeg højt. Mon jeg har kommet til at montere kølerhovedet for hårdt. Det var det sidste jeg tænkte på og gik straks igang med at pille hovedet af. Og jo... det havde jeg fandme... Der var ikke ordentlig kontakt mellem CPU og kølerhovedet og pastaen var næsten væk, men hvor det var blevet af kunne jeg ikke få øje på. Kløede mig selv lidt på hovedet af forvirring. Skruer hovedet på igen og sætter strøm til maskinen.

Tænder det og går i BIOS... Der er bare umulig mange options. Men har heldigvis lært det. Sætter FSB til 367 og multi til 9 og devider til 1:1, Vcore til 1.4v og DRAM til 2.1. Save and Exit settings please og den booter. Windows starter og det første jeg gør er at tjekke temps med nTune. YEAH... SÅDAN... der står 34 grader idle. Så starter jeg prime gange to. Torture test please og den går igang.

Så nu er den Prime95 stabil gange to ved 3.3 Ghz, DDRII 800, devider 1:1, vcore 1.4v og DRAM 2.1V 4-4-4-12 2T. Men jeg er ikke færdig endnu så kampen fortsætter med sved, blod og tårer.

To be continued. :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 17:39:25
Svar/Indlæg:
10398/435
disse boards har problem med ps/2.. det høres hyppigt.

Jeg har ikke fået oc'et på mit endnu da jeg venter til min 3,3ghz 1,3v cpu kommer fra tyskland.

Brug "Orthos" prime i stedet for dual prime. Sæt til Priority til 9 og Small ftf.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 17:52:17
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg skal da love for de ikke kan li' de PS2 indgange de bundkort.

Min mus bliver ikke registreret ved windows boot up. Så nu sidder de i USB.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 14:44:24
Svar/Indlæg:
1972/260
Part three, some results and reassembly.

Det er nu fredag d. 24 november 2006 og klokken er 06:40.

Åbner øjnene op til den kolde og mørke vinter morgen, med syv timer på øjet hopper jeg ud i køkkenet og tager mig en skål müsli fra den lokale kiosk (ja - så doven er jeg). Kunne ikke sove mere, men 7 timer er vel osse nok.

Efter at have gumlet det lækre müsli med nødder, tørret banan og rusiner i mig fortsat jeg straks hvor jeg slap dagen forinden. Men ville lige være sikker på at alt var som det skulle være, for jeg havde drømt noget skørt som jeg helst ikke vil fortælle jer om. Men kan da sige så meget... Der var en kat, en spand vand og en computer. Jeg kigger lidt på kølerhovedet og tænker... "mon jeg har strammet den for meget igen, selvom temps er faldet synes jeg de er for høje"... jeg mener 33/34 grader idle ved 3.4 Ghz 1.4v. er lige højt nok når jeg køre på vand. Så jeg løsner den en smule og sætter maskinen gang... det lyder lidt som om jeg starter en knallert.

Den tænder og jeg går straks i BIOS for at tjekke hvad den siger... Yup, den er faldet. Så må jeg jo overclocke lidt mere. Sætter FSB til 389 og multi til 9 og vcore til 1.4750. Siden vcoren drooper med ca. 0.05v. blev det jo så til 1.4240v. ~ 1.4250v. Inden jeg trykker F10 kommer jeg til at tænke på hvor tidligt det egentlig er og hvor kort tid der gik fra jeg stod op til jeg sad ved computeren. Jeg diskuterede i mine tanker og kort blev det. "Måske jeg skulle finde nogle ekstra interesser... naaah... hvad skal jeg bruge dem til!?"

Computeren starter op, windows booter og det første jeg gør er at gabe og skrue ned for lyden samtidigt, og de siger mænd kan ikke multitaske... tsk tsk tsk. Jeg starter nVidia Monitor og kan se noget jeg ikke har lagt mærke til før. Den siger at vcore er stillet til 0.0125v. mere end det jeg giver den så jeg tjekker lige CPU-Z og den siger det korrekte. Temps. er til gengæld blevet lidt bedre. 34 grader idle og 53 grader fuld load med orthos.

Forsætter så min overclocking og sætter FSB til 400, multi til 9, devider til unlinked, DDRII 800 4-4-4-12 2T, vcore bliver stille og rolig hævet og jeg rammer 1.53750v (1.48v. ~ 1.49v. med droop). og DRAM stilles til 2.20v. Her bliver temp. 37 - 40 grader idle og 53 grader fuld load ved orthos.

Nu tænker i nok... hvad med at give os lidt 3DMark eller SuperPi resultater, men som i nok husker har jeg i øjeblikket en Matrox PCI kort som jeg ikke kan benytte til at benchmarke... trust me... jeg har prøvet og selv 3DMark2001 og AquaMark vil ikke. Men SuperPi 1M kan jeg få ned på 14,250 sek. ved 3.6 Ghz - DDRII 800.

Nårh... det var de 3.6 Ghz... skal vi prøve at fortsætte lidt endnu... jeg sætter FSB 411,25 og alt andet er lige. Vcore stilles til 1,58XXX. og jeg opdager at jo højere vcoren bliver jo mindre bliver droopet. Og her stødder jeg ind i problemer som en tegneserie figur stødder ind i en mur med panden først. Jeg var ret sikker på det var p.g.a. temps jeg ikke kunne få den til at blive stabil, syntes de var rimelig høje trods forbedringen. Så jeg slukkede maskinen igen og løsnede lidt for kølerhovedet. Det hjalp skam ikke, tvært i mod, det gjorde det bare værre. Så jeg strammede den igen. "Hvad fanden!? (unskyld sproget) det giver ingen mening!" råbte jeg og i samme huk vækkede min stakkels kami. Temps er steget igen. De her temperaturmålinger er sQ som en gravid kvinde med humørsvingninger.

Efter at have siddet med det en time og prøvet at finde noget optimalt, fik jeg nok. Jeg splittede det hele ad igen og kiggede lidt på bundkortet. Jo, det var som jeg havde mistænkt det for. Det var bøjet en smule efter at jeg havde strammet kølerhovedet AAAAALT for meget. Så et godt råd til folk der ude med vandkøling. Lad være med at stramme kølerhovederne for meget. Jeg anti bøjer bundkortet forsigtigt og tænker... "Hvorfor ikke modde kølerhovedet nu hvor jeg har pillet det ud igen!?" Men først skulle hovedet self. renses og det blev gjort med husholdningssprit. Og damn det er stærkt. Ville lige snuse til det for sjovt.... ikke sjovt. Nårh, nu er den renset så skiller jeg den ad og begynder at slibe den både udvendigt og indvendigt.

Det tog en lille halv time og nu er der meget mere overflade. Jeg samler den og monterer den forsigtigt på bundkortet uden at stramme den for meget. Mens jeg var ved at montere den kunne jeg ikke undgå at bemærke hvor sygelig fast den sad uden monteringsskruerne. Så samles computeren igen, hvilket gik meget hurtigere denne gang og vandkølingen testes igen. YEARH!! ingen leaks og det ser pænt og nydeligt ud.

To be continued.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 15:49:17
Svar/Indlæg:
1972/260
Nu må i hjælpe mig gutter... Den står til 3.6 Ghz nu ved 1.514v. og bliver ret varm ved orthos. 40 grader idle og hele 61 grader rammer den af og til ved fuld load med nTune. Core Temp siger et par grader over det og BIOS siger 10/11 grader under det.

Men når jeg mærker efter med fingrene føles den lun. Mindre end kropstemp. i hvert fald.

Nogen der ved om der er noget der måler rigtigt? Jeg er i hvert fald godt forvirret.

Min kamis bliver max 60 grader varm ved 3.5 Ghz 1.57v. og han har Scythe Infinity. Bundkortet er ASUS P5W DH Deluxe.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 15:59:41
Svar/Indlæg:
10398/435
du kan regne med CoreTemp da den læser fra cpu'ens DTS.. I bios er det ikke 100% load så derfor er temp lavere.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 16:05:45
Svar/Indlæg:
10398/435
hvad er din MCP temp ved oc? og hvad har du sat blæseren til?

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 16:11:22
Svar/Indlæg:
5410/123
#31 Respekt.

Er det ikke sådan at bundkortet gætter sig frem til en temp. og Coretemp måler inde i kernen?

Kan du ikke sinke Vcore lidt og stadig have en stabil cpu?

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 16:15:16
Svar/Indlæg:
1972/260
Min Opteron 170 blev max 43 grader ved 2.6 Ghz 1.39v. fuld load på begge kerner og det var samme setup jeg brugte samt den kølede osse GFX'erne.

Det gør den ikke engang nu, forskellen er kun kølerhovedet til CPU'en som nu er denne.
http://www.thermaltake.com/pro...

Før var det Aseteks antarctica.

#34 - MCP bliver 40 grader ved 1.5v. aflæst i BIOS ved 3.6 Ghz 1.52v.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 16:17:14
Svar/Indlæg:
1972/260
#35 - Jeg troede osse den var stabil ved 1,53750v. Men det er den pludselig ikke mere!? :l

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 16:29:03
Svar/Indlæg:
1972/260
Har sat den ned til 3.4 Ghz nu ved 1.4240v. ~ 1.4250v. og den bliver 54 grader ved fuld load.

Jeg forstår stadig ikke hvordan en Scythe infinity kan holde en conroe køligere end vandkøling?

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 17:45:39
Svar/Indlæg:
1198/35
Min E6700 @ 3,6Ghz 1.5875V bliver 40° med Orthos kørende. Så de 54° lyder da rimelig varmt. Hvad for noget kølerpasta bruger du? I manualen for det kølerhovede, kan du se præcis, hvor meget det skal spændes.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 02:36:23
Svar/Indlæg:
2029/63
Hessi. Det er da skuffende at du bruger sådan et køle hovede :/

Skift til EK det er jo også billigt og yder skide godt.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 07:58:49
Svar/Indlæg:
1972/260
Nos - Hvilket et er EK?

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 10:07:03
Svar/Indlæg:
1972/260
okay.... nu køre alt stock hastigheder og har sat stock køler på.

ved idle bliver den 42/43 grader og ved fuld load bliver den 58 - 60 grader. Vcore er på 1.28v.

Er temps. normale?

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 12:15:55
Svar/Indlæg:
3712/44
#42 > Det er fuldstændig umuligt at sammenligne temps med folk der har et andet bundkort, eller blot en anden cpu for den sags skyld. Der kan snildt være op til ca 20 graders forskel i den "målte" temperatur på den samme cpu ved samme hastighed og samme volt i forskellige bundkort. Du kan sådan set kun sammenligne med dig selv for at se hvilken af dine køleløsninger der virker bedst.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 15:29:45
Svar/Indlæg:
4112/53
#32 Med stock køler ,der skulle du ikek få ret meget mere end 40°-45° load på P5W (fik jeg ikke i hvert faldet).

Core temp måler korrekt, da den aflæser CPU'ens temperatur censor, og ikke bundkortets, som er den BIOS aflæse, og denne sidder nede på bundkortet, inde i socket, og derfor er der mange der fejlagtigt tror, at C2D er så kolde, undertegnede inkl. i starten.

Fordelen ved vandkølingen er ikke dine temperaturer ved stock/lavt OC, men når du begynder at presse CPU, og under load, der kommer vandets egenskaber til gode.
Det der TT CPU hovede, meinder MEGET om princippet i Maze 3, og det køler ikke ret godt, faktisk vil jeg påstå,at Antartica peformer bedre!
EK er EK-waterbloks, dem som du finder hos Coolerkit.
Tror #40 tænker på EK wave til 775.

Min egen E6600 plejer at ligge på 58-62° med det clock jeg har i profilen, med 1*F@H på hhv CPU og GFX, målt med Core temp. Det er når mit kabi er lukket, så varmen fra GFX's radi i bunden skal blæses ud igennem CPU's radier i hhv top og bagpå. (vandtemp på 36-38° i begge systemer), i et 21-23° varmt lokale. (se profilen for detaljer om systemet).

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:00:08
Svar/Indlæg:
1972/260
#44 - Hvor varm bliver den med fuld load på begge kerner?

Okay... Det ser ud til den er stabil ved 3.5 Ghz. 1.45v og temps. er 37 grader idle og 55/56 grader load.

Jeg har osse nu konstateret at det kølerhovede ikke køler ret godt. Måske sælger jeg det og køber et LGA 775 kover der passer til mit antarctica hovede.

Eller osse bliver det bare et helt andet hovede.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:05:57
Svar/Indlæg:
1155/43
Hessi, du bør bare skide lidt hul i de temps de forskellige boards giver. Jeg har iøjeblikket fullload temps på 66 i følge Intels TAT. Hvis systemet er stabilt og yder som det skal, så kan der for min skyld stå 200grader hvis den lyster. Der er ca 15 graders temp forskel på mit Intel BadAxe og mit Asus P5B-D...

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:11:33
Svar/Indlæg:
1972/260
#46 - Det er en fed filosofi men vil nu gerne have at mit hardware overlever. :e

Men Core Temp siger det samme som nTune nu, 55/56 grader load på begge kerner. :)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:15:29
Svar/Indlæg:
1972/260
Kan se at den der EK - Wave minder rigtig meget om min antarctica. Den eneste forskel er bare at EK'en har mere kobber og dens "riller" er bølget.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:23:27
Svar/Indlæg:
1155/43
Det jeg siger er bare at aflæsningerne fra board til board er utroligt forskellige.. Skal jeg skyde på en reel temp på min cpu, vil jeg sige 50-55 grader, mens de andre programmer viser fra 60-85..

The

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:29:56
Svar/Indlæg:
1406/100
Hej Hessi fed historie du har skrevet.. var lige ved at flade af stolen af spæning :e

Men med EK kølerhovedet er der meget at hente ved..
Da som du selv siger der er mere kobber med osse at der kan løbe meget mere vand igemmen i forhold til dit antarctica

Det giver en del men tjek lige om det er helt plandt :00 det er ikke alt tid at de er det.. Jeg har selv et Heatkiller til min setup og det var ikke plandt som det skulle være så det gav lige 5.C ved at slibbe det plandt :D

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:46:19
Svar/Indlæg:
1972/260
#49 - Det er self. korrekt og kender det osse selv. Men vælger dog at stole på nTune og Core Temp. BIOS'en læser 10/11 grader for lidt hvilket der osse står i diverse tests af boardet.

#50 - Mange tak. :) Og jeg har planslebet den da den faktisk var lidt skæv.

The

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 16:50:52
Svar/Indlæg:
1406/100
*GG* #51 det er mærkeligt at man ik kan købe noget som er iorden.. :00

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 17:10:39
Svar/Indlæg:
1972/260
#52 - Sådan går det vel.

Vil bare gerne sende min GFX'er til RMA og få dem byttet med det samme.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 21:51:33
Svar/Indlæg:
4112/53
#45 De temps jeg nævnte i #44, det var ved 100% load, på begge CPU kerner, samt på GPU'en.
Jeg giver min 1.675Vcore (1,650 Effektivt).

Det er rigtigt det #46 skriver, at temperatur aflæsningerne er meget varierende fra board til board, også inden for samme serie/model.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 21:55:34
Svar/Indlæg:
1972/260
#54 - Hvad måler du temps. med?

Core Temp måler vel det samme ligegyldig hvilket bundkort CPU'en sidder i!?

Og den siger det samme som nTune.

Jeg kan ikke li' at den kommer over 60 grader så derfor har jeg ikke oc'et den mere. har prøvet at oc'e lidt på FSB og sætte multi ned men den BIOS fatter ingenting.

De må meget gerne lave en ny forbedret BIOS hurtigt.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 23:34:32
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg målte også med Core Temp.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 00:31:52
Svar/Indlæg:
1972/260
Okay folkens... Landet ligger sådan indtil videre...

Jeg har p.g.a. dårlig CPU køling ikke kunne få mere ud af CPU'en end 3.5 Ghz ved 1.453v. Temps. bliver 36 idle og 56 grader load.

RAM er nået til DDRII 950 ved 4-4-4-12 2T 2.35v. og ligegyldig hvad jeg prøver med voltage til ram og chip set og piller ved timings så kan jeg ikke komme videre. Temps. bliver.... meget varme tror jeg. lige så varm som en radiator når den står på fuld knald.

Jeg laver et halvt kvalificeret gæt på at det er BIOS'en der stadig skal optimeres en hel del. Den laver mærkelige ting som f.eks. at slå alle USB indgange fra og fryser i BIOS nogen gange. Der er osse nogle settings der bliver ved med at være det samme selvom jeg laver om på dem.

Har kørt en Super Pi 1M ved 3.6 Ghz og det tog 14,250 sek. 14,579 sek. ved 3.5 Ghz og DDRII 908.

Kan stadig ikke lave 3DMark benches før jeg får min GFX'et byttet. Og skal have et bedre kølerhovede til min CPU samt en MEGET bedre BIOS tak!

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 09:19:50
Svar/Indlæg:
3972/242
havde ellers håbet på lidt mere fsb. :( har du prøvt med laver multipler?havde du ellers prøvt den cpu i andre mb? om den kunne mere end 3,5? eneste grund til jeg opgrader til 680i mb er at man kan hente det nyest drivers til sli,men havde håbet på min cpu vil kunne lige så godt som i 975 chipset. men nu få vi set,når min 680i kommer. jeg kan selfoglige også lige man kan giv lidt mere volt på vdimm og kører ram uafhængig af cpu.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 14:01:57
Svar/Indlæg:
1972/260
#58 - Jeg har prøvet med lavere multi og hæve FSB men bundkortet fatter det ligesom ikke rigtigt.... den begynder at stille på FSB'en selv for at opnå det normale freq. man ville have fået hvis man havde en multi på 9.

f.eks. så stillede jeg multi på 8 og hævede FSB men det fattede den ikke helt i stedet prøvede den at ramme den samme freq. som før ved at hæve FSB'en.

Jeg ved CPU'en kan meget mere og rammene kan osse meget mere, men den BIOS den SKAL bare optimeres før jeg kan gøre mere ved det samt jeg skal have et bedre kølerhovede til CPU'en.

Må sige jeg selv fornemmer en smule skuffelse i første omgang men håber det bliver meget bedre.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 10:40:21
Svar/Indlæg:
1972/260
Okay drenge...

Nu har jeg flashet den med samme BIOS igen bare fra windows denne gang.

Nu kan jeg boote ved FSB 442 x 8 og DDRII 994 5-4-4-13 2T 2.225v men det mærkelige er at den læser 496 FSB x 8.

nTune siger 3977 Mhz og DDRII 1118 Mhz og QDR (FSB) 1988 Mhz og CPU-Z siger det korrekte, altså 442 x 8 og 3535 Mhz.

Udfra de mærkelige registreringer og ting og sager der er sket kan jeg kun konkludere endnu en gang at jeg skal vente på en optimeret BIOS.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 11:42:08
Svar/Indlæg:
1972/260
FSB: 442 Mhz. (QDR: 1768 Mhz)
Multi: x8
CPU: 3536 Mhz.
RAM: 442 Mhz. (DDRII 994) 5-4-4-13 2T

Vcore: 1.45v.
DRAM: 2.225v.

Ved disse settings er det orthos- og memtest stabilt.

Super Pi 1M tager 14.421 sek.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 12:52:47
Svar/Indlæg:
3972/242
det var noget bedre ;)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 13:43:48
Svar/Indlæg:
1972/260
vanovich - hehe, ja jeg kan osse bedre li' det nu. :)

Men den skal over det og CPU'en skal køles bedre. Og rammene skal osse over det.

Tjek lige her hvor meget de har fået RAM'ne op på...

http://www.xbitlabs.com/articl...

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 21:36:48
Svar/Indlæg:
1972/260
FSB: 460 Mhz. (QDR: 1841 Mhz)
CPU: 3681 Mhz.
RAM: 502 Mhz. (DDRII 1004) 5-4-4-13 2T

Vcore: 1.57v.
DRAM: 2.15v.

Orthos og Memtest stabil og Super Pi 1M @ 13,859 sek.

Det mærkelige er så at rammene skulle have mindre strøm. ?:(

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 21:53:43
Svar/Indlæg:
3972/242
bare den er stabil,er det jo fint. måske overvolter den ensmul .

MupP

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 21:54:43
Svar/Indlæg:
254/16
Det er vel ikke så mærkeligt hvis din psu eller dit bundkort ikke kan levere nok strøm til cpu'en når du giver så meget til Ram.. Bare en teori.. 8)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 11:13:52
Svar/Indlæg:
1972/260
#65 - Den er stabil men den overvolter ikke... den undervolter. Den bliver dog meget varm ved orthos men med 2 x F@H bliver den 55/56 grader.

#66 - Er ret sikker på at PSU'en levere mere end nok strøm til systemet og rammene er rated til 2.1v. ved DDRII 800 4-4-4-12 2T.

Mine GFX'er blev sendt til RMA i går og jeg håber på at få nogle nye senest på fredag så jeg kan levere nogle benchmarks.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 11:47:39
Svar/Indlæg:
4112/53
#67 Det kan godt være pga. RAM'enes frobrug, at MoBo ikke kunne levere power nok til CPU.

Der er en strømbegrænsning på/til CPU, som gør at man ikke får noget ud af at smide 1.7Vcore på i BIOS, men at man får mere juice til CPU ved at give den 1.675V. Nu er du godt nok ikke helt deroppe, men det har trods alt noget at sige på RAM'ene også, hvis OCP (Over Current Protection) er trådt ind dér, ja så er det nogle gange nødvendigt at droppe voltene.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 13:04:59
Svar/Indlæg:
1972/260
#68 - Hvis ikke jeg har forstået forkert så mener jeg at den der +12v 8-Pin EPS stik levere strøm til CPU'en også. Så hvis bundkortet ikke kan levere nok strøm tager den vist nok over.

Så der skulle ikke være noget problem med at levere strøm.

Det v-droop (undervoltage) jeg snakker om er der hele tiden, ligegyldigt hvor meget jeg giver den.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 13:51:18
Svar/Indlæg:
10398/435
#68,69,

8pin giver kun til cpu. De 12v som kommer du af 8pin går altså ikke til andet en cpu'ens vreg'er.

Ram får strøm fra 24pin's 3,3v eller 5v. (gætter på 5v på evga boardet).

OCP er ikke det samme som OVP. Current = "mængden" af strøm (ampere). Man kan godt trække meget strøm ved 2,2v, men man kan jo self også trække lidt..
Forestil dig 4 ramblokke vs 1 ramblok. De bruger alle 2,2v, men 4 styk bruger 4 gange så mange ampere. Det er vist det som #68 prøver at sige.
Om det er tilfældet skal jeg så ikke kunne sige, men jeg ville ikke tro det. Tror problemet er varmen...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 14:28:09
Svar/Indlæg:
4112/53
#70 Jeg ved godt at EPS/ATX+12V kun leverer til CPU, men derfor kan samme fænomen som OCP på/til CPU, også opstå til/med RAM. ;)
Øged Vdimm/Vcore medfører, at RAM/CPU kommer til at sluge mere power, ofte en kombination af den øgede spænding, men også en øget strøm.

Jeg er Maskinemester, med el-installatør eksamen, så mig behøves du ikke forklarer forskellen på volt og Amperre.

OCP, er ikke den i PSU jeg snakker om, men den der er på MoBo (hvor der også er OVP indbygget), og det er OCP der sætter begrænsningen på hvor meget Vcore CPU kan få lov til at få.

#69 Selvom EPS kan levere store mængder effekt, så er det begrænsningen (OCP) i bundkortet der sætter grænsen for hvor meget juice hhv CPU/RAM/NB/SB kan få lov til at sluge.
Det er dog sjældent at RAM'ene når denne grænse, men det er ikke unormalt af CPU når op til OCP niveau'et, slet ikke når der overclockes.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 15:35:01
Svar/Indlæg:
10398/435
#71... vi er jo helt enige. jeg uddyber bare for hessi da han tror der er loadbalancing på mobo :e

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 16:21:54
Svar/Indlæg:
1972/260
#70 + 71 + 72 - Jeg forstår nu hvad i snakker om. Tak for forklaringerne.

EDIT:

Men jeg er jo slet ikke nået til den OCP grænsen, i hvert fald ikke på CPU og jeg tror ikke der er OCP på rammene eller for den sags skyld på bundkortet.

Så jeg tror ikke det er på grund af OCP at det med 2.15v. til rammene virker bedre.

Er bare ret sikker på BIOS'en skal optimeres for den opføre sig meget besynderligt.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 17:55:04
Svar/Indlæg:
4112/53
#73 Det er ikke altid at RAM'ene har behov for mere juice, for at rende hurtigere. Tag TCCD og UCCD f.eks. UCCD rende bedst ved 2.5-2.7 (MAX 2.7).

Prøv evt at køre RAM'ene i single channel, det gør nogen gange en forskel!

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 02:38:41
Svar/Indlæg:
3972/242
der er vist kom en ny biose hessi , p21

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 08:45:22
Svar/Indlæg:
1972/260
Ja, vanovich det er der og det skal prøves, men desværre ser det ud til at det her er det eneste der er forbedret siden sidst.

-Improves X-Fi and internal audio functionality

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 10:23:35
Svar/Indlæg:
10398/435
#76:

The following was updated in release P21:

Improves X-Fi and internal audio functionality

Also includes these updates:

WHQL Certified BIOS
Improvements to overclocking
Enhancements for Quad-Core CPUs
Adds ability to enable splash screen

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 11:15:25
Svar/Indlæg:
1972/260

Also includes these updates:

WHQL Certified BIOS
Improvements to overclocking
Enhancements for Quad-Core CPUs
Adds ability to enable splash screen

Er fra P20'eren. ;)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 12:51:57
Svar/Indlæg:
1972/260
FSB: 463 Mhz. (QDR: 1852 Mhz)
CPU: 3704 Mhz.
RAM: 529 Mhz. (DDRII 1058 ) 5-4-4-13 2T

Vcore: 1.62v.
DRAM: 2.175v.

Orthos og Memtest stabil og Super Pi 1M @ 13,735 sek.

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 13:16:44
Svar/Indlæg:
5410/123
Prøv at sæt radiatoren, fra dit vankøling, ind i et køleskab eller fryser.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 13:27:39
Svar/Indlæg:
1972/260
#80 + 81 - LOL. Det ville nu se skægt ud. :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 13:28:14
Svar/Indlæg:
10398/435
#81, fordi han skal tømme systemet for vand, refitte med længere slanger, fylde ved vand igen. Samt flytte fryser eller computer hen til hinanden. Bagefter skal han tømme vand, skifte slanger og fylde vand igen. Desuden koster demi-vand, additiver og slange nogle penge... :e

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 13:39:34
Svar/Indlæg:
1972/260
#83 - Nemli' ja... :e

Vil bare gerne have mine GFX'er tilbage så jeg kan levere nogle benchmark resultater.

Men selvfølgelig har de dem ikke på lager.... overvejer at sælge dem og købe en 8800GTS i stedet. :D

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 14:17:51
Svar/Indlæg:
10398/435
vi har samme setup.. e6600 og evga 680i, samt vand.
jeg går også og venter på gfx så jeg kan benche! det blev bestilt den 13. nov! I mandags stod de som På lager 20+ stk. Så sender de alle ud, undtagen til mig. Kan der have været 20+ personer før mig som har bestilt 8800gtx hos netop dem. Før den 13. november vel at mærke...? Næppe. thx for nothing :00

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 14:50:38
Svar/Indlæg:
1972/260
Må man få at vide hvorfor den blev lukket et kort øjeblik?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 15:00:43
Svar/Indlæg:
10398/435
synes godt jeg så den var lukket.. hmm, pas :00

Har du flashet til P21? Jeg har lige gjort det, ydelse samme, usb rate måske oppet lidt aka. placebo.. ellers ikke noget nyt.

Hvad er dine andre timings på ram?

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 15:04:45
Svar/Indlæg:
1972/260
Har flashet, men intet forskel var der.

Andre timings er 3-22-5-8-3,9

Den sidste bliver ved med at være 3,9 når jeg skifter til AUTO eller 7,8, men når jeg sætter den til 3,9 skifter den til 1,XX. Kan kun få lov at se der står 1.XX.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 20:16:45
Svar/Indlæg:
1972/260
Så drenge... nu skal jeg igang med dette på TT hovedet i håb om at det giver en bedre effekt.
http://www.h2okoeling.dk/defau...

Jeg vender tilbage med forhåbentlig gode resultater. :)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2006 00:59:10
Svar/Indlæg:
1972/260
Yeps... Så er det gjort og i samme omgang blev heat spreaderen til CPU'en osse slibet.

Temps. er faldet med 5-6 grader. :D I liiiike... Wow Wow Wewa!

The

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2006 01:08:14
Svar/Indlæg:
1406/100
ja det giver godt sådan en omgang ;)

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2006 13:53:31
Svar/Indlæg:
1972/260
Efter at have fået noget info fra Illuminati over PM omkring ydelsestab efter FSB 424,75 (QDR 1699) lavede jeg nogle tests for at se om Xtreme Systems teorier passer.

De siger at
1. Der er ydelsestab over FSB 1699 p.g.a. at båndbredden bliver mindre.
2. Der er ydelsestab når multi sættes ned igen p.g.a. at båndbredden bliver mindre.

Og det må jeg bestemt bekræfte dem i. her er resultaterne af mine tests.

<U><B>Alle tests havde dette tilfælles.</B></U>
RAM: 502 Mhz - 5-4-4-13 2T 3-22-5-8-3,9 Unlinked.

<U><B>FSB TEST:</B></U>
424,75 (1699) x 8, Super Pi 32M @ 15:39,281
430,50 (1722) x 8, Super Pi 32M @ 15:56,390

Der var et huld fra og med 1700 til og med 1721.

424,75 (1699) x 9, Super Pi 32M @ 14:29,360
430,50 (1722) x 9, Super Pi 32M @ 14:36,969

<U><B>MULTIPLIER TEST:</B></U>
411,25 (1645) x 9 = 3701,25 Mhz. Super Pi 32M @ 14:39,563
462,50 (1850) x 8 = 3700,00 Mhz. Super Pi 32M @ 15:01,219

Nu må de sQ gerne lave en ordentlig BIOS som vi kan bruge til noget.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2006 16:04:02
Svar/Indlæg:
1972/260
Så køres der...

FSB: 415,33 Mhz. (QDR 1645 Mhz.)
Multi: x9
CPU: 3738 Mhz.
RAM: 529 Mhz. (DDRII 1058 ) 5-4-4-13 2T, 3-22-8-5-3,9

Vcore: 1.63750v.
VFSB: 1.50v.
DRAM: 2.125v.

Orthos og Memtest stabil
Super Pi 1M @ 13,593 sek.

TrX

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2006 03:19:58
Svar/Indlæg:
21/3
Godt at høre der kom lidt gang idet igen.
Jeg savner en lykkelig afslutning på alle dine pinsler.
Happy OCing
Trx :i

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2006 05:34:08
Svar/Indlæg:
10398/435
#93, har du prøvet med en lidt lavere VFSB?
1,20v skulle være fint op til 410-420. Jeg kan køre 424,75 med 1,30v.. Bare så du ikke futter boardet af ;)

supermand71

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2006 05:39:19
Svar/Indlæg:
65/6
fedt at følge med i, selvom jeg ikke forstår ca 80% af hvad der bliver snakket om.. hehe

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2006 21:06:28
Svar/Indlæg:
10398/435
#96 :e

#92, fik aldrig sagt det.. godt arbejde!

Det ses tydeligt at man skal tænke sig godt om før man sætter multiplier ned. Der skal i hvert fald 475mhz til at kompenceres for tabet.

Samme med FSB. Selv om cpu'en bliver hurtigere i rene mhz, kan det ikke betale sig at gå over 424mhz. Ellers skal det gøres ordenligt, altså +435mhz ved samme multiplier.

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 01:46:46
Svar/Indlæg:
2029/63
Det er bare ALT for lidt ydelse det bundkort sparker afsted :(

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 04:22:32
Svar/Indlæg:
1972/260
#94 - Tak tak! :e

#95 - Ja, har prøvet med lavere og det er stabilt ved 1.3v VFSB. Lige nu køre jeg faktisk stock hastighed men med kun 1.1v Vcore og 1.2v. VFSB orthos stabilt. Temps. bliver 30-32 grader fuld load. :)

#96 - Er heller ikke altid lige nemt at fatte alt... jeg kender det selv. :e

#97 - Ja, man skal helt sikkert være klar over at hvis man sænker multi så SKAL FSB tilsvarende meget højt op for at det kan give bedre ydelse. Og hvis man skal over FSB 435 ved samme multi så kræver det ordentlig køling. Det er bare ærgeligt da det bliver en lille begrænsning, hvis ikke man har eller kan få noget ordentlig køling.

Nos - Synes nu det yder mere end fint... yder mindst lige så godt som de konkurrerende ASUS og ABIT boards med intel chip sets og 680i chip set ved samme FSB/Mhz. Bedre på nogle punkter faktisk.

Jeg har desværre nogle kedelige nyheder... vi nærmer os vinterferien og det betyder at jeg skal ud og stå på snowboard og det koster jo osse penge, mere præcist 5200 kr.

Mærkeligt nok, da rejsen er bestilt og depositum betalt, havde jeg fuldstændig glemt det. Så det betyder at med mit budget bliver de nye kort som jeg får tilbage fra RMA solgt og der bliver ikke noget grafikkort før marts næste år.

Det værreste er, jeg har ikke noget internet hjemme hos mig selv endnu, og det får jeg også først til marts. Så computeren står hos min kami og for det meste slukket. Den bliver kun tændt når vi begge er hjemme og jeg har tid til at komme over til ham. Jeg er nemlig "lige" flyttet i lejlighed og skal ha' sat lamper op, ført ledninger rundt, rydde op og købe en skrivebordsplade som skal skrues i væggen når pengene er til det. :l :( :x

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 15:43:12
Svar/Indlæg:
1972/260
Part four, The final mainframe and all results.

Ja efter en masse snak frem og tilbage, med kaffe og kage endda, fandt jeg ud af at bundkortet laver en masse mærkværdige ting når man overclocker det, og ikke mindst taber ydelse ved FSB mellem 425 og 440/450, hvis man altså holder sig til maximal multi. Fandt også ud af at sænker man multi taber man også ydelse, så hvis man nu sænker multi ned til 8 (i mit tilfælde) for at få en ordentlig overclock så skal man over FSB 465+. hvilket jeg ikke kan endnu. Så efter nogle tests fandt jeg ud af at det bedste i øjeblikket ville være at sætte den til 411 x 9, så får jeg de 3.7 Ghz.

Så prøvede jeg at clocke rammene over DDRII 1058 men igen laver bundkortet nogle sjove ting. Jeg mener ikke sjove som i "tag i cirkus og grin af en klovn"... "hov hov, man må ikke grine af klovnen man skal grine med klovnen"... huh? Hvor kom det fra...? Nårh, videre til sagen. Ja, sjove som i... FOR HELVEDE DA, SÅ FAT NOGET!! Men som jeg har læst andre steder, har jeg oplevet det. Når du sætter den på "unlinket" er den alligevel ikke helt unlinked. Den har bare meget finere devider forhold, og det er ikke lige alle devider forhold som funker som de skal ved en hver FSB. Så det hele var en stor bunke rod som skulle sorteres og ordnes. Jeg fandt aldrig et forhold der virkede ordentlig over de DDRII 1058 så ingen yderligere overclock på rammene. snøft!

På dette tidspunkt havde jeg rodet så meget med kortet at jeg faktisk havde leget med alt og fundet max orthos og memtest stabil OC med nuværende køling og BIOS P21. Og det ser sådan ud...

VFSB: 1.30v.

Og som i nok ved havde jeg sendt mine kort til RMA, og jeg fik dem godt nok byttet.... til ÉN 7950GT 512 MB GDDR3... "VGRKHAVFGRE#¤%&@#@¤%$£!!!" udbrød jeg da jeg åbnede pakken... "HVAD FANDEN TÆNKER DE PÅ!?" Så jeg skyndte mig at skrive en mail til dem hvori jeg skrev at jeg forlangte at få 2 kort fuldstændige magen til dem jeg sendte til RMA. Og jeg fik så at vide at der var sket en fejl og at jeg skulle sende kortet tilbage. "JUHUUUUUU.... Nu kan jeg bruge endnu en 50'er på at sende en pakke" tænkte jeg "Det SKAL de kompensere for!!". Jeg tænkte på at skrive det til dem men nåede det aldrig. Jeg kom hjem fredag nat/lørdag morgen og troede helt ærligt at jeg havde et økse i hovedet... det viste sig at være min brændert der var på vej til at fordufte og det sidste jeg husker er en anmeldt pakke seddel og synen af mine puder.

Vågner op lørdag eftermiddag og prøver at finde mit hovede, for det føles som om det er revet af. "Damn hvor var det en vild aften" tænkte jeg og kiggede på min anmeldt pakke seddel (aner ikke hvad det hedder helt præcist). "DO'H!!, nu skal jeg vente til mandag" og mærkelig nok stod der at pakken var fra midtdata, så kom jeg i tanke om at de ejer Express delivery. Nårh, sunday come, sunday go and then it's monday and i'm at the postal services. Jeg hopper ind med glæde, for var inde i banken lige inden og de har endelig fattet at jeg gerne vil have Visa/Dankort samt kredit og netbank. Jeg smider seddelen på bordet og endda underskrevet inden jeg afleverede det, jeg var godt nok forberedt den her gang. Fik udleveret en stor pakke og regnede med at mine kort helt klart lå i den. Og der lå sørme også 2 stk. GFX'er i den. Men ikke mine innoVISION 3D GeForce 7900GT 256 MB GDDR3 PCI-E, Nej... der lå 2 stk. LEADTEK WinFast PX7950GT TDH 512 MB GDDR3 PCI-E. Min første tanke var "hmmm... hvad skal jeg nu sige til de købere der var til mine 7900GT'er...?". Jeg var virkelig træt af at skulle fortælle folk jeg havde en aftale med, at jeg var nødt til at bryde aftalen, hader sådan noget for jeg ved hvor skuffende det er.

UNDSKYLD Kasper. Næste gang jeg sælger noget som du gerne vil have får du gratis porto.

Men så gik det op for mig, nu hvor jeg har fået kredit har jeg fået lidt luft i budgettet og kan beholde kortene og komme afsted på snowboard ferie alligevel (læg mærke til der blev sagt snowboard ferie og ikke skiferie :e).

Så der er ekstra gode nyheder drenge... Så skal der benchmarkes og OC'es på GFX'er... i liiiiiike... :e

!!**OBS OBS OBS**!! Jeg opdater denne tråd løbende med resultater så der vil være nye og ændrede benchmark resultater. Resultaterne vil være af hvert kort og begge kort sammen @ stock og OC.

OC resultater ind til videre...

VFSB: 1.30v.

Benchmarks indtil videre...

Super Pi 1M @ 13,593 sek.

To be continued in the following posts...

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 16:13:50
Svar/Indlæg:
4112/53
Du har da fået et par GFX der er lidt kraftigere end dine gamle, og med rette køling, kan du være heldig at få dem til at performe som 7900GTX.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 16:21:05
Svar/Indlæg:
1972/260
#101 - Hehe, yup... ved godt de er bedre end mine gamle. :e
Det lyder godt med ydelse som 7900GTX. Lige nu køre de med stock køler. Har kølerhoveder der passer til dem men de køler kun GPU. Så jeg vil lige se om det overhovedet kan betale sig at sætte andet køling på. :)

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 17:09:41
Svar/Indlæg:
1198/35
Det ser da ud til at bundkortet godt kan klare rimelig høje FSB hastigheder. Kan være det er det jeg skal have købt så. Jeg får nemlig snart en E6600 der kan køre 4,1Ghz på luft (ja du læste rigtigt :p). Det tror jeg nemlig mit bundkort får svært ved med mindre det bliver moddet. ;)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 17:51:49
Svar/Indlæg:
2029/63
Du køre SP2 ikke?

OEA

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2006 19:08:52
Svar/Indlæg:
1711/30
#100 Super "part" igen , og cool med gfx`er , #103 , de "nye" mener det er week 32 eller ?

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2006 01:32:04
Svar/Indlæg:
1972/260
#103 - Nice med den E6600 @ 4.1 Ghz. på luft. You liiiike.... :e

Nos - Ja, køre med SP2, hvis det er Service Pack 2 du mener. :)

#105 - Mange tak, min er vist nok fra uge 32.

Har lige lavet en frisk installation af windows og skal installere drivers osv. for at teste.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
13-12-2006 17:35:44
Svar/Indlæg:
1711/30
#106 Selvtak , og mener det bl.a. er nogle week 32 , der render 4100mhz på air :i , undersøger det lige nærmere ;)

IMO bliver det også alt for cool med 2 x 7950GT @ SLI

Og at du både har fået gfx`er og kan komme på SNOW board ferie year :).

Så mangler du "bare" net og et skrivebord , men der er jo net på vej til dig , så mangler du "bare" et skrivebord 8) ;).

Ps God ferie når det/den kommer

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2006 20:57:53
Svar/Indlæg:
1972/260
Så er der snart bechmark resultater og der bliver et par stykker. Jeg mangler kun 2 stk. 3DMark06. :e

OEA

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2006 21:23:52
Svar/Indlæg:
1711/30
#108 Year , bliver cool at se 8) ,

Og det med week 32 er rigtigt , jeg kender ihverfald en der har en E6600 week 32 @ 4100mhz on air

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 01:53:52
Svar/Indlæg:
1972/260
Her er de så... De længe ventede benches. :e

<B>Alle drivere er de absolut nyeste.
Der bruges 3DMark06 v. 1.0.2.0 og Super Pi v. 1.1e decimal modded
Der bruges ATI Tool v. 0.25 BETA 10
Der bruges Windows XP Pro SP2 uden nogen opdateringer.

Når jeg f.eks. skriver PLATFORM @ STOCK refererer jeg til nedenstående.</B> :)

<U><B>PLATFORM @ STOCK:</B></U>

FSB: 266 Mhz. (QDR 1067 Mhz.)
CPU: 2400 Mhz.
RAM: 400 Mhz. (DDRII 800 Mhz.) 4-4-4-12 2T 3-22-8-5-3,9
PCI-E1: 100 Mhz.
PCI-E2: 100 Mhz.
SPP <-> MCP: 200 Mhz.
SPP --> nForce: x5
SPP <-- nForce: x5

Vcore: 1.100v.
VFSB: 1.20v.
DRAM: 2.100v.
VSPP: 1.20v.

<U><B>PLATFORM OVERCLOCKED:</B></U>

FSB: 415.33 Mhz. (QDR 1662 Mhz.)
RAM: 529 Mhz.(DDRII 1058 Mhz.) 5-4-4-13 2T 3-22-8-5-3,9
PCI-E1: 173 Mhz.
PCI-E2: 173 Mhz.
SPP <-> MCP: 324 Mhz.
SPP --> nForce: x5
SPP <-- nForce: x5

VFSB: 1.20v.
VSPP: 1.35v.

<B><U>GFX #1:</U></B>

<U>STOCK</U>
GPU: 550 Mhz.
GFX RAM: 350 Mhz. (1400 Mhz.)

<U>OVERCLOCKED & Luftkølet:</U>
GPU: 590 Mhz.
GFX RAM: 392 Mhz. (1568 Mhz.)

<U>OVERCLOCKED & Vandkølet:</U>
GPU: 605,50 Mhz.

<B><U>GFX #2:</U></B>

<U>STOCK</U>

GPU: 581,50 Mhz.
GFX RAM: 429,50 Mhz. (1718 Mhz.)

GPU: 593,50 Mhz.
GFX RAM: 420 Mhz. (1680 Mhz.)

<B><U>BEGGE GFX'er:</U></B>

<U>STOCK</U>

GPU: 581,50 Mhz.
GFX RAM: 389 Mhz. (1556 Mhz.)

GPU: 594 Mhz.

<B><U>Super Pi 1M:</U></B>

PLATFORM @ STOCK: 21.125 sek.
PLATFORM OVERCLOCKED: 13.594 sek.

<B><U>3DMark06</U></B>

<U>GFX #1</U>

STOCK
+ PLATFORM @ STOCK: 5319 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 5658 point.

OVERCLOCKED & Luftkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 5659 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 6063 point.

OVERCLOCKED & Vandkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 5799 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 6184 point.

<U>GFX #2</U>

STOCK
+ PLATFORM @ STOCK: 5326 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 5645 point.

OVERCLOCKED & Luftkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 5717 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 6086 point. (PCI-E1 og 2 @ 140 Mhz.)
Var nødt til at skrue ned for PCI-E freq. da GFX blev alt for varm.

OVERCLOCKED & Vandkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 5757 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 6167 point.

<U>BEGGE GFX'er</U>

I de benchmarks hvor PLATFORM er OC'et er PCI-E1 @ 150 og PCI-E2 @ 140, da det var det maximale der var stabilt ved SLI.

STOCK
+ PLATFORM @ STOCK: 8730 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 9650 point.

OVERCLOCKED & Luftkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 9114 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 10167 point.

OVERCLOCKED & Vandkølet
+ PLATFORM @ STOCK: 9233 point.
+ PLATFORM OVERCLOCKED: 10335 point.

Enjoy... :e

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 09:51:14
Svar/Indlæg:
1198/35
Jeg er ikke helt sikker men mener det er en uge 26.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 14:31:21
Svar/Indlæg:
1972/260
Så er profilen osse rettet... dog ikke med billeder... Er simpelthen for smadret til det nu...

Har siddet op længe og næsten ikke sovet de sidste par dage så jeg kunne blive færdig med tests/benchmarks. Har i hvert fald ikke sovet i nat i sær fordi jeg er så ærgelig over at det ene LAN forbindelse er futtet af i OC/benchmark processen.

Ved ikke om jeg tør at sende det til RMA. Får nok bare et fyldt med problemer.

Men billeder kommer på et tidspunkt hvor jeg er udvilet nok til at køre 3DMark's igen. (Fik ikke taget screenies efter benches)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2006 14:40:13
Svar/Indlæg:
1711/30
#111 Ok cool

#112 Cool scores , ser godt ud , og surt :l , og ja så skal du undvære kortet , men måske du skulle tage chancen og smide det til RMA mens du er på ferie :i , så går du ikke og "mangler" det , i den uge ihverfald...

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 15:17:38
Svar/Indlæg:
1972/260
#113 - WOW.... Super Idé... havde jeg slet ikke tænkt på... Mange tak! Er for smadret til at tænke... skal altså sove lidt.... :e But it's a waste of time.

Det kan osse være de har nogle bedre revisioner på det tidspunkt.

Er dog imponeret over at det kunne køre PCI-E 173 Mhz. og HT @ 324 x 5.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2006 15:22:27
Svar/Indlæg:
1711/30
#114 :r , tak , sådan ville jeg ihverfald gøre det , og jeg kan heller ikke lide at sove , så jeg sover også så lidt som muligt , og ja det kan godt være de har det :e , og ja det er også en del 8) , IMO et godt og solidt OC du har opnået

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 15:40:11
Svar/Indlæg:
1972/260
#115 - Jo tak, Er osse selv meget tilfreds med det. :)

Tror dog godt jeg kunne OC CPU meget mere hvis bare jeg havde penge til et ordentlig kølerhovede.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 15:59:01
Svar/Indlæg:
10398/435
Hessi, du skal nok ikke give cpu mere strøm, selv på vand.. du er imo allerede rigeligt tæt på smertegrænsen for den cpu. :l

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 16:03:12
Svar/Indlæg:
5600/32
Rimelig imponerende at det kan køre 173mhz på PCIe. Sad lige og testede med min på 125mhz. Gav knap 100 point i 3Dmark 03.. :00

OEA

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2006 16:08:05
Svar/Indlæg:
1711/30
#116 Selv tak , og year , det kunne være muntert.

Go Week

Ironfox

Superbruger
Tilføjet:
15-12-2006 17:30:57
Svar/Indlæg:
382/37
hvor meget henter du ved at oc på pci-expresse portene ?:(

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 18:19:26
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Ved ikke om det er relevant for dit onboard-netkort problem, men har set andre (mener det var på XS) som har/havde problemer med netkort på et i680 board.

Mener at problemet var en IRQ-konflikt som mærkeligt nok først viste sig efter OC- "nedbrud" og den omtalte havde problemer med begge netkort, som begge kom til at fungere igen efter at vedkommende indsatte et pci-netkort ??

men prøv evt selv at søge. Hvis dit onboard kort er "brændt" af visuelt er det selvfølgelig ikke relevant for dit problem ... håber det flasker sig for dig :)

-------CB

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2006 22:18:17
Svar/Indlæg:
3972/242
troed ellers 2x 7950 vil scorer mere? hvad for du i 03 sli oc tilstand? men ellers fedt du fik dem byttet til lidt bedre kort .

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 23:54:14
Svar/Indlæg:
1304/117
Det er bare skam alle 680i kort er refference design :(

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 00:15:16
Svar/Indlæg:
8555/439
?:( fuck din cpu får noget alt leve af,jeg kan også kommer højre op .
men ved noget mindre volt,jeg har en uge 32 :)

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 00:26:09
Svar/Indlæg:
1248/70
#123 - der er ikke helt korrekt, ASUS og Abit's versioner er ikke referencekort

-------CB

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 02:39:32
Svar/Indlæg:
1972/260
#117 - Kommer heller ikke til at give den mere. Fatter heller ikke helt hvorfor den skal have så meget for at være stabil. Har hørt meget om at uge 32 conroe's skulle have mindre strøm for at kunne OC's. Den kan osse køre stabilt 2.4 Ghz. ved 1.100vcore. :|

#120 - Ca. 300 - 400 point per kort. :)

#121 - Har søgt overalt og har prøvet alt hvad der er forslået inden jeg postede min defekte onboard LAN her inde. Men det har bare intet hjulpet.

#122 - Jeg synes de score OK i 3DMark06, men er ret skuffet over at de kun får 299XX point i 03 (SLI og alt OC'et). Mine 7900GT'er fik 33XXX point og det var med Opteron 170 (osse SLI og alt OC'et), men de kørte osse begge to 690 core/1600 mem. :e

#123 - Som #125 siger, det er ikke alle sammen der er referencekort. Nogle producenter, producere selv kortet og har lavet ændringer i designet.

#124 - Ja, jeg fatter heller ikke hvorfor den skal have så meget for at blive stabil. Jeg tror det er varmen der er problemet. Så indtil jeg får noget bedre køling bliver det til 3.6 Ghz. ved 1.600v.

Jeg vil advare folk med sådan et kort som jeg har... Hold godt øje med hvad der sker når i ændre i BIOS settings. Der er nogle features som er afhænige af andre som bliver ændret hvis den ene ændres. f.eks. Linkboost og PCI-E freq. Og hvis voltager bliver stilt til AUTO skruer de selv op ved OC'ing. Fandt jeg ud af efter at have leget med PCI-E og HT freq. Den stillede automatisk VSPP til 1.45v. hvilket gjorde at min nordbro blev 15 grader varmere! :|

Ellers har det egentlig været en fornøjelse at lege med EVGA NFORCE 680i SLI kortet. Det clocker super godt og legende nemt. Jeg er yderst tilfreds med kortet, selvom den ene LAN forbindelse ser ud til at være futtet af. Jeg er ret sikker på at kortet bliver meget bedre med tiden da der nok kommer en del BIOS'er til det.

Jeg er i hvert fald meget glad for mit setup og håber i har haft glæde af at læse denne tråd/artikel.

Tak for jeres tid og jeres input. :)

OEA

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2006 14:52:22
Svar/Indlæg:
1711/30
#126 Det er "os" der siger tak ;) , har været spændene at læse med , så man for en ide om hvad kan dette kort og hvordan "bruger" du kortet korrekt :p , og så har der også lige været lidt OT hygge snak i tråden (go ferie) 8) ;)...

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 14:56:03
Svar/Indlæg:
1972/260
#127 - Jamen det var da min fornøjelse i hvert fald. Og ja det har da været hyggeligt med lidt OT snak. :) i lige måde, GOD FERIE OG JUL OG RIGTIG GODT NYTÅR!! :e :P

OEA

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2006 15:00:45
Svar/Indlæg:
1711/30
#128 Year :f :r , og jo tak i lige måde , og som du siger , Go jul og godt nytår til alle 8) , og bliver spændene hvis du sender dit mobo til RMA , og at du så evt for en ny revision , så skal der OCes igen :i

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 15:15:41
Svar/Indlæg:
1972/260
#129 - Yup, det skal der nemlig. :e Men i første omgang bliver det bedre køling. Har lavet tråden så venter bare på hjælp til at finde det absolut bedste til E6600.

OEA

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2006 19:29:51
Svar/Indlæg:
1711/30
#130 Year :p

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2006 20:18:54
Svar/Indlæg:
8555/439
det med vand,skal ikke altid være dyrt for ,at være godt
jeg kom af med 1500,- med fragt ;)
XSPC kit + en dual køler

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 00:29:42
Svar/Indlæg:
1972/260
#132 - I know, osse derfor jeg starter med at sætte min antarctica til og se om det gør en forskel for den burde i følge tests være lige så god som alle de andre der ude.

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 00:49:21
Svar/Indlæg:
1972/260
Woohoo... ny BIOS med en masse fixe's... eller man burde at sige forbedringer....

Hessi

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2006 01:05:03
Svar/Indlæg:
1972/260
Jeg har lavet nogle rettelser i PLATFORM OVERCLOCKED.

VFSB: 1.20v. (tidligere 1.30v.)
VSPP: 1.35v. (tidligere 1.30v.)

Det ser ud til at rammenes stabilitet ved høj hastighed er afhængige af VSPP.

Jeg har ikke prøvet beta BIOS P23 endnu, men vil gøre det og vende tilbage med resultater.