Det eneste problem er at AM2 = DDR2 ram, hvis du vil genbruge dine gamle ram stænger bør du nok holde dig til socket 939, selvom at det ikke er ret fremtidssikret.
Forskellen i ydelse på forskellige AM2 bundkort, og socket 939 bundkort for den sags skyld, er meget lille, grundet at ram controlleren er indbygget i CPUen, så umiddelbart ville jeg nok lave en liste over ting jeg ønsker og så tjekke edbpriser efter et ok mærke til en ok pris. Evt. kan du søge efter AM2 bundkort her på siden, det skulle give en del hits.
Personligt er jeg glad for mit MSI K9A Platinium, men det er mere købt fordi jeg ved at jeg ikke får råd til en ny computer de næste 3 år og at jeg derfor ønskede et kort der kunne klare løbende opgraderinger. AM2 har AMD lovet vil passe med processorer til AM3(der er efterfølgeren). DDR2 ram bliver vel kun billigere og hurtigere med tiden. Da det er et Crossfire kort er der plads til endnu et grafikkort, så jeg kan bruge det nuværende som et boost eller til at udregne fysik(hvis det slår igennem). Kort sagt et der er billig at holde up to date.
Men det er dine penge og dit valg!