Sandberg 133-37 netværks disk er langsom ved

Diverse d.  23. november. 2006, skrevet af otnie
Vist: 256 gange.

otnie
 
Superbruger
Tilføjet:
23-11-2006 08:03:57
Svar/Indlæg:
1/1
Et par spørgsmål:

Jeg har netop købt en Sandberg Network Disk (133-37) og har installeret en 320GB disk (Hitachi) i denne. Disk er formatteret vha. produktets egen formatterings kommando, alternativet havde været FAT32 før disken blev monteret.

SP1:

Den var først konfigureret som FTP server; men her driller det med bogstaverne "æøå" og "ÆØÅ" i katalognavne.
Dette er sikkert ikke produktets skyld; men en del af de restriktioner om gælder under FTP 😉

Herefter prøvede jeg med at anvende den som SMB "Server" så går det bedre med "æøå" og "ÆØÅ"

MEN jeg er bestemt ikke imponeret over hastigheden når der skal overføres et ca. 100 GB .jpg billedfiler, som hver er ca 1.1 til 2 MB.

Enkelte filer over ca 2.2MB kunne ikke overføres (måske begrænsning i det indbyggede filsystem)

Kunne dette ikke gøres bedre dvs. hurtigere på et 100Mbit netværk, hvor pc og Network Disk er forbundet til samme LAN switch?

Min "TotalCommander" viser at der overføres med meget varierende hastigheder og en meget lang restoverførelsestid

Typisk omkring ned til 50 Kbytes/sek ~ ca. 500Kbit - dvs. meget langt op til de 100Mbit på netværket

Er årsagen de mange filer og nødvendige opdateringer af diskens "index" filer (viser hvor data fysisk ligger på disken)
Der er sikkert en begrænset hukommelse i produktet så den tvinges til at opdatere på harddisken meget ofte.

Antallet af filer i en folder kan være over 8000

Kan dette ikke blive bedre ?


SP2:

Jeg har også problem med USB - produktet genkendes ikke af min XP (der tildeles ikke et drevbogstav)

Når kablet er forbundet til USB porten på pc "falder" den af netværket (svarer ikke tilbage på ping)

Kan den kun "kommunikere" på et kabel ad gangen: enten USB eller LAN ?

----
Har skrevet til leverandørens support - men de har endnu ikke svaret efter 4 dage...
---

Nogle som kender andre tilsvarende produkter til en rimelig pris og med fornuftig performance (uden at det er en pc)?

Kunne vi måske få en sammenlignende test mellem disse netværksprodukter med "DISK on LAN"? :i

Testen skal også indeholde test af støjniveau - indbyggede blæsere larmer ret meget (men kan måske "trimmes").


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 09:25:13
Svar/Indlæg:
4120/115
Kan den ikke køre SMB (windows fil deling) istedetfor FTP, evt. fungere som usb mass storage device hvis du sætter den til med USB?

Hvis du benytter en USB2 port, så burde det gå en del hurtigere!
Skal lige siges, hvis du kobler den til en dårlig USB2 port, så kan man risikere den kun kører USB1... F.eks. dem i fronten af dit kabinet, er nok ikke altid lige gode pga. ledningerne inde i kabinettet...


Med hensyn til FAT32, så skal den faktisk køre med det filsystem, hvis den skal understøtte USB mass storage device standarden, men Windows er godtnok ikke så gode venner med så store FAT partitioner, men hvis du kan formatere den med Sandbergs tool, så skal windows helt sikkert også kunne læse disken, men ikke selv formatere den 😉
Fordelen ved at overholde standarden, er jo at du kan bruge disken sammen med alle mulige andre styresystemer end lige windows, samt en masse andre USB enabled hardware...